خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازار نوروزی مازندران در تبِ گرانی

سایت مازنی نیوز به نقل از ایرنا نوشت: «معمول است که همزمان با آغاز سال جدید و نونوار شدن طبیعت مردم با خرید لباس و ملزومات زندگی این بخش از زندگی را نیز تن پوش نو می کنند. اسفند، ماهِ پرترافیک برای خریدهای نوروزی درکشور ما به شمار می رود و کمتر کسی وجود دارد حداقل یکبار سری به بازار شب عید نزند و حتی شده به اندازه خرید شاخه گلی از این بازار خوشه چینی نکند.

خرید سال نو به عنوان یک رسم و سنت غیر قابل تغییر در نزد مردم ایران محسوب می شود و در آستانه ایام نوروز و آغاز سال جدید، مردم مازندران با توجه به آداب و رسوم خود به خانه تکانی، نو کردن لوازم خانگی و خرید خوراک و پوشاک خود روی آورده اند.

این روزها با توجه به گرمی بازار خریدهای نوروزی و رغبت به خرید کالا، بیشترین شلوغی و ازدحام جمعیت در شهرهای مازندران در بازارها و خیابان هایی که محل استقرار دستفروشان است دیده می شود به گونه ای است که تردد شهروندان در پیاده روها به سختی انجام می شود.

همچنین در آستانه سال نو کمتر مغازه ای بدون مشتری است و همه اصناف از جمله آجیل فروشی، کیف و کفش فروشی، البسه فروشی، پارچه فروشی، پرده دوزی، طلافروشی ها، لوازم خانگی، خیاطی، قنادی و قصابی در حال و هوای نوروز هستند.

بازارهای مازندران در تب و تاب نوروزی است و فروشندگان برای عرضه محصولات خود ساعات طولانی تری را و با استفاده از شیوه های متنوع جذب مشتری به فعالیت می پردازند.

بازار پوشاک و البسه تولیدات داخلی و ایرانی نیز این روزها بسیار شلوغ تر و پرمشتری تر شده و تمامی مغازه ها از برچسب تخفیف ویژه شب عید و فروش فوق العاده استفاده کرده اند و شهروندان را به سمت خود جذب می کند.

هرچه به سال نو نزدیکتر می شویم، بازار حراجی ها، دستفروشان و برپایی بازارهای روز در شهر نیز گرم تر و مختص یک خیابان نیست و در همه محله ها و خیابان ها پر مشتری شده است.

انواع کالاها شامل انواع پوشاک، کیف و کفش، ظروف مصرفی و تزیینی، انواع گل های مصنوعی و طبیعی، لوازم بهداشتی و آرایشی، خشکبار، آجیل، گز و شکلات توسط دستفروشان عرضه می شود.

در این گرمای بازارهای نوروزی اما بی انصافی برخی واحدهای صنفی و تخلفات محرض تا حدودی شیرینی این ایام را برای مشتریان تلخ کرده که عدم درج قیمت به عنوان فاکتور مهم حق انتخاب مشتریان از آنها سلب شده است.

به خط شدن تیم های بارزسی از صنوف

مدیر کل صنعت، ‌معدن و تجارت استان مازندران در این باره گفت: هر ساله پیش از آغاز سال جدید طرح های نظارت بر بازار شب عید اجرا می شود که امسال بدلیل تلاقی ماه رمضان با این ایام وضعیت متفاوت تری را داریم.

نادعلی کهنسال افزود: برای این منظور در ۲ بخش برنامه ریزی شده است که برپایی نمایشگاه ها و فروش فوق العاده ها و تامین کالا بمنظور تنظیم بازار شب عید و تشدید نظارت ها است.

او ادامه داد: برای این منظور عرضه مستقیم کالا در ۱۱ شهرستان از ۱۶ اسفند آغاز شد و تا ۲۷ اسفند ادامه دارد و حتی در صورت ضرورت این مدت زمان تمدید خواهد شد.

مدیر کل سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت مازندران توضیح داد:‌در این مدت زمانی و در این شهرستان های تعیین شده کالاهای اساسی نوروز و ماه رمضان عرضه می شود.

او همچنین از هماهنگی اتاق اصناف، ‌اتحادیه های برای فروش فوق العاده نوروزی در استان مازندران خبرداد وگفت: تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنفی برای این منظور ثبت نام کردند تا محصولات خود را با پنج تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه کنند.

به گفته کهنسال همچنین از جلوگیری برخی اخلالگری بواسطه گرانفروشی احتمالی در مازندران تیم های مختلف نظارتی از ۱۵ اسفند روانه بازارها شد اند و بازرسی های لازم را انجام می دهند.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، ‌معدن و تجارت استان مازندران در این باره گفت که گرانفروشی و عدم درج قیمت مهمترین تخلفات صنوف در ایام مختلف سال بویژه در آستانه نوروز است.

عدم درج قیمت صدرنشین تخلفات صنفی در مازندران

اسماعیل هادی نژاد افزود: به طوریکه از آغاز طرح بازرسی های نوروزی از ۱۶ اسفند تاکنون ۴۲۵ مورد بازرسی از صنوف استان مازندران انجام شد که ۲۲۷ تخلف واحدها محرض و منجر به تشکیل پرونده و جریمه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی شده است.

او ادامه داد: همچون دیگر ایام سال گرانفروشی و عدم درج قیمت بیشترین تخلفات صورت گرفته در این ایام است که صنوف باوجود جریمه و پرداخت آن از انجام این کار خودداری نمی کنند و این رفتار تداوم دارد.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، ‌معدن و تجارت استان مازندران اظهار داشت:‌ باوجود تداوم این رویه تخلف از سوی صنوف اما بازرسان با حضور در بازار و گشت زنی موارد تخلف را شناسایی می کنند و برخوردهای لازم با آنها صورت می گیرد.

او از مردم خواست تا موارد تخلف از سوی صنوف در این روزها را به بازرسی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت مازندران گزارش دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

بنابه گزارش اداره کل صنعت، ‌معدن و تجارت مازندران از ابتدای امسال بیش از ۱۵ هزار پرونده تخلف واحدهای صنفی در استان تشکیل شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا