خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایزه شهردار برتر خراسان رضوی | رقابت شهرداران با همدیگر

اختتامیه نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی با شرکت شهرداران ۷۵ شهر و شهرستان استان خراسان رضوی عصر پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، امیرحسین یوسف‌زاده نوشت: «در ابتدای این همایش معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادی گفت: تصویری که نسبت به مجموعه شهرداری‌ها به‌وجود آمده به‌دلیل نگاه‌ عمومی و غالب ممکن است کامل نباشد، بخشی از این نگاه به خطاهای اندک و انحرافات حداقلی بازمی‌گردد، در کنار نظارت‌ها جای خالی نمایش الگوهای موفق و تجربه‌های مؤثری که درسطح استان خراسان رضوی و شهرهای شکل گرفته خالی بود در این رویداد سعی کردیم این دست مسائل را به نمایش بگذاریم و علاوه‌بر معرفی به مردم زمینه توسعه‌ی این الگوها را فراهم کنیم.

جواد خدائی با اشاره به مشارکت حداکثری شهرداران استان خراسان رضوی در این رویداد گفت: از ابتدای اسفند دبیرخانه رویداد شهردار برتر کار خود را آغاز کرد؛ این رقابت، رقابت شهرداری‌ها نیست بلکه رقابت شهرداران است یعنی ناظر به توان، تدابیر، خلاقیت‌ها و ابتکارات ۹۶ شهردار استان رقابتی در ۸ محور تخصصی که عمدتا ناظر به ماموریت‌های مستقیم شهرداری‌ها یا سیاست‌های کلان دولت سیزدهم بوده و یک محور ویژه تحت عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدارک دیده شد و حدود ۷۵ شهرداری استان در این رویداد شرکت کردند.

رئیس رویداد جایزه شهردار برتر افزود: بزرگترین دستاورد نخستین دوره جایزه شهردار برتر رسیدن به شناسایی دقیق‌تری از ظرفیت‌هایی که در بین شهرداران استان وجود دارد، بود. در حین بررسی آثار رسیده با تجربه‌های متفاوت و بسیار قابل توجهی مواجه شدیم که انتشار این تجارب می‌تواند به سایرین در سطح استان و کشور کمک شایانی کند.

در ادامه، استاندار خراسان رضوی ضمن تجلیل از مقام شهید باکری و جایگاه شهردار گفت: ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در بخش‌های مختلف استان برای تحقق اهداف کلان و مشترک استانی بسیار حائز اهمیت است، تلاش ما بر این است ضمن انجام وظایف در دستگاه‌های مختلف به نحو احسن این هم‌افزایی و هماهنگی فی‌مابین نیز رقم بخورد و کیفیت و کمیت آن افزایش یابد. این جشنواره‌ها برای نیل به چنین اهدافی است.

یعقوبعلی نظری افزود: از سال آینده با همین رویکرد رویداد دهیاران برتر به‌واسطه اهمیت روستاها در دستورکار قرار گیرد، برنامه‌ریزی‌ها در آینده به‌گونه‌ای باشد تا جشنواره دهیاران برتر نیز در سال آینده برگزار شود.

سپس وزیر کشور با تقدیر از استانداری خراسان رضوی برای ارائه و اجرای ایده جایزه شهردار برتر بر اهمیت وجود چنین رویدادی تأکید کرد و گفت: شهر محل تجمع انسان‌ها و دور هم آمدن آنها است و لازم است هنجارهای حاکم بر آن به‌قدری قوی باشد که به معنای واقعی کلمه شهر شناخته شود؛ باید روح جمعی و هنجارهای مثبت در مجموعه شهر حاکم باشد، شهر به هویت و اصالت احتیاج دارد و باید هویت آن حفظ و تقویت شود.

احمد وحیدی افزود: در شهرها ساختار معماری شهری، مبلمان شهری و چینش بخش‌های مختلف باید برای ما هویت داشته باشد و اصالت مردم شهر را نشان دهد.

او با اشاره به اهمیت معماری اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: معماری شهر بسیار مهم است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان معماری ایرانی و اسلامی یاد شده و کمتر به آن پرداخته شده است.

وزیر کشور با خاطر نشان کردن اهمیت مبلمان شهری به تشریح مفهوم سیمامنظر پرداخت و گفت: سیمامنظر شهر که ترکیبی از مسائل هویتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و مفهومی گسترده‌تر و عمیق‌تر از چهرهٔ‌ شهر و مبلمان شهری دارد، در سیمامنظر مسئولیت‌های اجتماعی جلوه پُررنگ‌تری دارند.

وحیدی در انتها ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری مسئله مناسب‌سازی معابر و مسیرها برای معلولین توسط شهرداران به مدیریت درست زباله در شهر و تفکیک آن از مبدأ به ضرورت انجام اقدامات لازم در این زمینه توسط شهرداران اشاره کرد.

لازم‌به‌ذکر است این جشنواره در راستای یکی از 23 طرح تحول حوزه عمرانی استان خراسان رضوی و در حوزه طرح تحول مدیریت شهری است و با هدف شناسایی شهردار موفق، معرفی الگو‌های برتر، بررسی عملکرد شهرداری‌ها در دستگاه‌های مختلف و ارائه بیشتر و بهتر خدمات برگزار شد.

نخستین دوره‌ی رویداد شهردار برتر در ۹ محور تخصصی برگزار شد که در محور نهضت ملی مسکن مهران حسین زاده گنابادی شهردار گناباد، محور بازآفرینی شهری احمد باقری خادر شهردار شاندیز، محور کسب درآمد پایدار وحید فرخ تبار شهردار تربت حیدریه، در محور خدمات شهری مصطفی مهرافروز شهردار رضویه، در محور عمران شهری مهرداد کریم زاده شهردار تایباد، در محور حمل‌ونقل سید حسن میر فانی شهردار نیشابور، در محور هوشمندسازی و نوآوری محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد، در محور مشارکت‌های مردمی حسن غلامیان شهردار سمیع آباد و در محور ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور خانواده شهید مدافع حرم حسین حریری از پرسنل قطار شهری مشهد از رامین زمانی لطف آباد شهردار اسلام آباد به‌عنوان شهردار برتر تقدیر شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا