خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه‌ی ختم قرآن مادر زیباکلام!

| استکبار درونی کسانی که خود را بر حق می‌دانند! |

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

آقای زیباکلام در توییتی نوشته مادرش به مناسبت حلول ماه مبارک، تلفن زده و ضمن تبریک حلول ماه مبارک، خبر می‌دهد برای هدایت و نجاتش از گمراهی؛ یک ختم قرآن نذر کرده‌ است! مشابه سخن این مادر را از آقایان اصولگرا زیاد شنیده‌‎ایم و می‌شنویم که خود را بر حق و مخالفان خود را بر گمراهی می‌دانند!

تذکر یک نکته اخلاقی در ماه مبارک را به خودم و دیگران مفید می‌دانم. این که ما به ضرس قاطع خود را بر حق می‎‌دانیم و مخالفانمان را بر گمراهی و انحراف، نشان از استکبار درونی ما دارد ولی بندگان صالح خدا این‌گونه نیستند.

هدایت‌یافته‌ی قطعی کسی است که خدا او را هدایت کرده و هدایت‌یافتگی‌اش را امضا کرده است و این، فقط معصومان هستند که هدایت یافتگی و هدایتگری آنان مورد تأیید خدا است. آنان همیشه همراه حق و حق همیشه همراه آنان است بلکه حق بر محور آنان می‌چرخد ولی همین معصوم هم در مقابله با مخالفان، خود را هدایت‌یافته قطعی و مخالفانش را گمراه قطعی نمی‌شمارد. این قرآن و کلام خداست که پیامبرش را موظف می‌سازد در گفتگو با مخالفان به آنان بگوید: «إِنَّا أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلى‏ هُدىً أَوْ في‏ ضَلالٍ مُبين‏»(سبأ(34)، 24) = ما یا شما بر هدایت یا گمراهی آشکاریم.» و باید با هم گفتگو کنیم، تا معلوم شود کدام حجت معقول و پذیرفتنی داریم و کدام‌مان دستمان از حجت تهی است.

این امام سجاد(ع) است که در دعای خود با خدا، متضرعانه از خدا می‎‌خواهد: «وَفِّقْنِي إِذَا اشْتَكَلَتْ عَلَيَّ الْأُمُورُ لِأَهْدَاهَا، وَ إِذَا تَشَابَهَتِ الْأَعْمَالُ لِأَزْكَاهَا، وَ إِذَا تَنَاقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضَاهَا = مرا در زمان مشکل شدن امور، به امر هدایت یافته‌تر؛ در زمان متشابه شدن اعمال، به عمل پاکیزه‌تر و در زمان متناقض شدن باورها، به باوری که با رضای تو همراستاتر است، توفیق ده.»

وقتی معصوم و پیامبر خدا که قطعا هدایت‌یافته است، حق ندارد مخالف مشرک خود را که قطعا بر گمراهی و ضلالت است، گمراه بشمارد؛ و این امام سجاد است که برای راه یافتن به راه، عمل و باور حق از خدا یاری می‌خواهد؛ غیر معصوم به طریق اولی حق ندارد خود را هدایت‌یافته قطعی بداند و مخالفش را بر گمراهی قطعی بشمارد؛ و اگر این گونه بپندارد، این خود نشانه استکبار درونی اوست.

متأسفانه در کشور ما گروهی که خود را ولائی، اصولگرا، انقلابی و … می‌خوانند، خود را بدون هیچگونه تردیدی بر صراط مستقیم دانسته و مخالفان خود را بر ضلالت و گمراهی؛ در حالی که نه معصومند که بر هدایت یافتگی خود یقین خدایی داشته باشد و نه معصومی بر هدایت یافتگی قطعی آنان خبر داده است. با این وجود مادر آقای زیباکلام و امثال او که فراوانند و صبح و شام سخنانشان را از تریبون‌های مختلف می‌شنویم، از کجا یقین یافته‌اند که بر هدایتند و فرزندشان که مخالف آنان است، بر گمراهی می‌باشد که برای هدایت یافتن فرزندش نذر ختم قرآن می‌کند.

کاش استکبار درون خود را کنار می‎زدیم و مخالفانمان را به گفتگو و دیالوگ فرامی‌خواندیم تا در این بین، حق معلوم گردد و حجت بر گمراه، تمام شود و چه بسا در این صورت، رحمت حق نصیبمان شده و به توافق و همراهی نائل آییم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    یه اشتباهی انجام دادی
    مادر زیبا کلام فرزندش را (از سر دلسوزی) مخاطب قرارداده نه غریبه را ( مادران دلسوز اولاد هستن ) مادر که داخل جریانات سیاسی نیست که .
    تازه در ملاعام نبوده خصوصی پشت تلفنی گفته
    وخود زیباکلام منتشر نموده

    1. اون کسی که از اسراییل دفاع میکنه خود شیطان دیگه نیاز به این حرفا نیست با قرآن هم درست نمیشه چون شیطان

      1
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا