خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوکراین و جنگ پهپادی با روسیه

محمدحسین واحدی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

در اوایل جنگ یا عملیات ویژه روسیه و اوکراین ما شاهد حملات پهپادی مکرر اوکراین بودیم. حملاتی که بارها مواضع و ادوات جنگی روسیه را به شدت تخریب کرد. در این حملات خسارات زیادی به ارتش روسیه واردشد. اوکراین با استفاده از پهپادهای ترکیه ای tb2 توانست ورق جنگ را تا مدتی به نفع خود برگرداند. همه‌ی روس ها نیز از این پهپادها ترس بسیار زیادی داشتند همان طور که الان از fpv اوکراینی دارند. اما چرا استفاده از آن اینقدر گسترش پیدا کرد.

اول اینکه اوکراین به دلیل نیروی هوایی کوچکتر خود نسبت به روسیه سعی می‌کند با به کار گیری این سلاح ها قدرت بازدارندگی خود را حفظ کند. و به نوعی با روسیه مقابله به مثل کند تا در جنگ پیش رو کم نیاورد.

دوم اینکه خطر میدان های جنگی و تانک های روسی برای سربازان اوکراینی هم زیاد است و هم تانک های جدید به سختی نابود می شوند. به دلیل اینکه تانک های روسی با سلاح هایی مانند آرپی‌جی شکارشان سخت تر و خطرات جانی برای سربازان اوکراینی دارد. مقامات نظامی این کشور با کمک ناتو شروع به ساخت و گسترش انواع پهپادهای تهاجمی کردند از جمله fpvها که در نابودی تانک های روسی نقش زیادی دارند. fpv ها همان کوادکوپتر و پهپاد های کوچکی هستند که به آنها مواد انفجاری مانند چند گلوله آرپی‌جی وصل می کنند تا به سرعت زیاد آنها را به تانک ها بکوبند و نابودشان کنند. اما زمانی که پهپادهایی به روسیه رسید ورق به نفع روسیه برگشت و اوکراین عملا به موضع ضعف رفت و تا حدود زیادی قدرت تدافعی خود را از دست داد. هر چند روس‌ها نمی توانند این سلاح ها را آنطور که باید به کار بگیرند ولی به هر حال آموزش استفاده از این پهپاد به آنها داده شده است.

روسیه با این فناوری توانست در جنگ اخیر به اوکراین حملات قوی را شکل دهد و مجددا ورق جنگ را به نفع خود برگرداند. علاوه بر اینها موشک های دفاع هوایی اوکراین به دلیل حمله زیاد پهپادها در حال تمام شدن است و ممکن است در آینده مشکلات زیادی را برای این کشور به وجود بیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا