خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدعیان تورم سه رقمی باید پاسخ‌گو باشند یا مدعی تورم تک‌رقمی؟!

فرازی از سخنان نوروزی ابراهیم رئیسی با موضوع جلوگیری از بروز تورم سه رقمی و موفقیت دولت در کنترل سطح عمومی قیمت‌ها، با اعتراض طعنه‌آمیز رئیس اسبق بانک مرکزی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، رئیس‌جمهور در بخشی از پیام نوروزی‌اش که روز اول فروردین 403 منتشر شد، می‌گوید: «تورم در حال حاضر در مسیر نزولی قرار گرفته است. سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است. برخی مدعی بودند که تورم سه رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.»

این فراز از سخنان آقای رئیسی مورد اعتراض عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی و رقیب انتخاباتی رئیس‌جمهور قرار گرفت.

همتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: آقای رئیسی بدون اشاره به وعده تک‌رقمی کردن تورم: «برخی مدعی بودند که تورم سه رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود!»‌ جناب آقای رئیسی فکر نمی‌کنید وعده جناب‌عالی به مردم خیلی مهم‌تر از ادعای برخی است؟! ‌آن برخی باید پاسخ‌گو باشند یا رئیس‌جمهور؟!

خط تبلیغاتی کنترل تورم؟

ادعای موفقیت دولت در کنترل تورم مختص پیام نوروزی رئیس جمهور نبوده و در یکی دو ماه اخیر این ادعا که دولت موفقیت بزرگی در کنترل تورم به دست آورده است ترجیع‌بند سخنان دولتمردان سیزدهم بوده است.

وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی نیز در روزهای گذشته از کاهش محسوس نرخ تورم سخن گفته بودند؛ آقای فرزین از کاهش 22 واحدی نرخ تورم سخن گفته بود بدون اینکه مشخص کند تورم مد نظرش از چند درصد در چه زمانی به چند درصد در حال تنزل کرده. ادعای کنترل تورم در حالی دائم تکرار می‌شود که واقعیت‌های جاری در زندگی روزمره مردم، این ادعاها را تایید نمی‌کند.

حال باید منتظر گزارش تفصیلی مرکز آمار ایران بود تا مشخص شود چه اقلامی با چه وزنی در سبد مصرفی خانوار ایرانی چنان کاهش قیمت داشته‌اند که از معدل تورم در کشور کاسته‌اند!؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا