خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجوز پخش نسخه‌ی کامل آشغال‌های دوست داشتنی با حضور بهروز وثوقی صادر می‌شود؟

یک نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر با اشاره به اظهارات رئیس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه بهروز وثوقی می‌تواند به ایران بیاید و فعالیت کند، گفت: اگر این حرف‌ها واقعا شدنی است مجوز پخش نسخه‌ی کامل آشغال‌های دوست داشتنی با حضور بهروز وثوقی صادر شود.

آشغال‌های دوست داشتنی فیلمی به کارگردانی محسن امیریوسفی است که پس از گذشت مدت‌ها از تولید سرانجام با سانسور بخش‌هایی از آن اکران شد.

افشین هاشمی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

افشین هاشمی

جناب آقای خزاعی
رییس سازمان سینمایی

ضمنِ سال‌نو‌مبارکی، باید بگویم، در خوشبینانه‌ترین حالت، و با فرضِ صداقتِ شما، اظهاراتِ‌تان چندان عملی و واقعی به‌نظر نمی‌رسد.

با آقای «مرتضی عقیلی» برای بازی در سریال «داوینچیز» مذاکره کردیم، نقش را دوست داشتند و قرار بر هماهنگی شد؛ همگان – به‌جز خودم – در تردید بودند، چراکه هنوز زمانِ زیادی از آن‌چه بر سرِ فیلمِ «نقش نگار» (علی عطشانی) به‌خاطر حضورِ آقای ناصر ملک‌مطیعی آمد و همچنین حذفِ ایشان از آن برنامه‌ی تلویزیونی نگذشته. اصرار داشتم باتوجه به بازیِ آقای عقیلی در تآتری به تهیه‌کنندگیِ آقای پرویز پرستویی، نباید برای بازی‌شان در سریال مشکلی باشد، اما صاحبان سریال که نگران بربادرفتنِ هزینه‌ی میلیاردیِ کار بودند (که نگرانیِ به حقی‌ست)، ترجیح دادند با نامه‌ای رسمی از ساترا استعلام کنند.

آن نامه هیچ‌گاه پاسخی رسمی دریافت نکرد، اما تلفن‌های «حالا چه کاریه؟»، «تآتر مخاطبش محدوده، فیلم و سریال موضوعش جداست!»، «چرا خب؟ مگه بازیگرِ بی‌دردسر کم داریم؟!»، «ما که کاری نداریم، ولی کسانی ممکنه مشکل درست کنند» و… شروع شد. ما تا دو ماهِ پایانیِ فیلمبرداری منتظر پاسخ ماندیم و نبود و نهایتاً با تلفن – و نه کتبی، که مدرکی بماند – از طرفِ یکی از مدیرانِ ساترا اعلام شد: «نمی‌شود!».

گرچه پیش‌تر پاسخ‌تان را می‌دانم که شما ساترا نیستید ‌و شما خوبید و آزاداندیشید و فضا باز است و این حرف‌ها، اما از آن‌جا که ارگان‌های تصمیم‌گیرنده یکی‌دوتا نیستند و نگاه‌شان یکپارچه نیست و هر موضوعی هرچند بی‌اهمیّت، امکانِ تعبیر به موضوعی امنیتی را دارد (حتا همین یادداشتِ ساده!)، باید بگویم خوشبینیِ شما ضمانتِ اجرایی ندارد.

اگر حرف‌تان واقعن شدنی‌ست، همین چهارم فروردین که ادارات باز می‌شود، مجوز انتشارِ نسخه‌ی کاملِ «آشغال‌های دوست داشتنی» (محسن امیریوسفی – با بازیِ بهروز وثوقی) را صادر کنید. به همکاران‌تان در آن بخش دیگر هم سفارش کنید آن مصاحبه‌ی پخش‌نشده‌ی ناصر ملک‌مطیعی را پخش کنند.

چرا حرف، وقتی عمل هست؟!
حرف‌تان را عملی کنید؛ و اگر نمی‌شود، چه‌کاری‌ست سالِ نو را با وعده‌هایی که اجرایش چندان در اختیار شما نیست، شروع کنید؟!

بگذارید سال همان‌طور که شروع شده، خودش راهش را پیدا کند و پیش برود.

پی‌نوشت: از آقای مرتضی عقیلی برای بازی در نقشِ «جان‌دو» دعوت شد، که پس از ممانعت از حضورِ ایشان، رضا بهبودی به یاری‌مان آمد و آن‌را بازی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا