خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته‌ای از ماموریت عراقچی در شب حمله به عین الاسد

ساعتی پس از حمله‌ی موشکی سپاه به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق (عین الاسد) فرماندهان نظامی به عباس عراقچی ماموریت می‌دهند تا پیغامی را به سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، ببرد.

به گزارش انصاف نیوز، وبسایت حسن روحانی در بخشی از پاسخ به ادعای اخیر روزنامه‌ی کیهان نوشته است:

دکتر ظریف در سحرگاه چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸، حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد، پیام عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه پیرامون حمله به عین‌الاسد را دریافت کرد. دبیرخانه حدود ساعت ۳ بامداد، دکتر عراقچی را از خواب بیدار کرده و از او خواسته بود که پیامی را از طریق سفیر سوئیس به آمریکا برساند. ایشان هم ناباورانه توانسته بود در آن وقت شب سفیر سوئیس را بیدار کرده و پیام را به او برساند.

طبق اعلام دفتر عبدالمهدی[نخست وزیر عراق]، عراق کمی بعد از نیمه شب و قبل از حملات موشکی «پیام رسمی شفاهی» از ایران دریافت کرد ولی بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، فرمانده این پایگاه آمریکایی، در ساعت ۱۱ شب قبل (حدود دو ساعت و نیم قبل از اصابت موشک‌ها) به نیروهای تحت امرش در پایگاه عین‌الاسد دستور داده بود که به پناهگاه‌ها بروند.

عباس عراقچی یک و نیم ساعت پس از حمله، به خواست مقامات نظامی مراتب را به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران منتقل کرد و پیام داده بود که جواب ایران به ترور سردار خود این بود و پایان عملیات را اعلام می‌کند.

سال گذشته نیز مجله‌ی آگاهی نو نیز به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود: عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، بدون آن که فرصت انتقال پیام به مقامات مافوق خود در دولت ایران را بیابد، به خواست مقامات نظامی مراتب را به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران منتقل کرده و در آن نیمه‌شب پیام داده بود که جواب ایران به ترور سردار خود این بود که دیدید و پایان عملیات را اعلام می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا