خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیر موزه‌‌های اردبیل: بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌ها بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، مدیر موزه‌های استان اردبیل روز سه‌شنبه اظهار کرد: امسال بیش از ۸۰۰ قلم اثر تاریخی دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی و آثار به دست آمده از کاوش‌های اخیر با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه‌های استان به نمایش گذاشته شده و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

ملکه گلمغانی زاده اصل افزود: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان میراثی جهانی و موزه‌های چینی خانه، باستان شناسی و صنایع دستی مورد توجه بازدیدکنندگان بوده و میزان بازدیدها در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

استان اردبیل به خاطر پیشینه تاریخی غنی دارای موزه‌های متعددی همچون موزه سنگ، کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی، مفاخر دینی، مردم‌شناسی و تاریخ طبیعی در شهر اردبیل و موزه صارم‌السلطنه شهر نمین، موزه باستان‌شناسی نیر، موزه باستان‌شناسی خلخال و موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران دالی و خارجی است و شمار مسافران ورودی به این استان از آغاز سال ۱۴۰۳ تا امروز از یک میلیون نفر فراتر رفته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا