خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی ادبیات عجیب مدیرعامل یک شرکت بورسی | علی نیلی

علی نیلی، انصاف نیوز: انتشار ویدئویی از مجمع سهام‌داران های‌وب و پاسخ‌های عجیب مدیرعامل به سهام‌داران معترض بار دیگر ثابت کرد مدیران عامل در شرکت‌های سهامی خود را نه منتخب سهام‌داران خرد که وام‌دار دیگرانی می‌دانند که آنان را به این صندلی رسانده‌اند.

مجمع عمومی فوق‌العاده و عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت داده‌گستر عصر نوین که با برند های‌وب شناخته می‌شود روز 23 اسفند 402 برگزار شده است. در انتهای مجمع، یکی از سهام‌داران عصبانی شروع به اعتراض می‌کند و مدیرعامل های‌وب هم پا به پای سهام‌دار، با او یکی به دو می‌کند.

از این مقطع، سهام‌داران دیگری هم اعتراض می‌کنند. گرچه ادبیات معترض نخست به هیچ‌وجه قابل دفاع نیست اما مدیرعامل های‌وب هم هیچ تلاشی برای آرام کردن او انجام نمی‌دهد و با استفاده از گزاره‌هایی مانند «اوهو»، «هر کاری دلت می‌خواد بکن»، «به تو چه»، «دوست داشتم»، «آتیش زدم دیگه»، «تونستی برو شکایت کن»، «صدات رو بیار پایین»، «دهنت رو ببند»، «آره شهر هرته» و… اقتدار خود را به رخ سهام‌داران می‌کشد.

جالب اینجاست که آقای میری، خود در پایان مجمع از حاضرین دعوت می‌کند که اگر ابهام یا پرسشی دارند مطرح کنند. سهام‌دار نخست هم با ادبیات نامناسب و توهین‌آمیز آغاز می‌کند اما مدیرعامل های‌وب بجای تلاش برای آرام کردن او، به گونه‌ای پاسخ می‌دهد که صدای سایر سهام‌داران خرد هم درمی‌آید.

آن‌چه در مجمع سهام‌داران های‌وب رخ می‌دهد به روشنی نشان می‌دهد مدیرعامل مجموعه خود را منتخب سهام‌داران خرد نمی‌داند و دلیلی نمی‌بیند که به آن‌ها پاسخ دهد؛ او باید پاسخ‌گوی آن سهام‌داری باشد که صندلی هیات مدیره را پیش‌کشش کرده است!

این نگاه از بالا به پایین، طلب‌کارانه و تهاجمی از دوره دولت سیزدهم در مدیریت سازمان بورس رواج یافته و به تبع، به شرکت‌های سهامی هم تسری یافته است. به عبارت دیگر، هم مدیران سازمان بورس و هم علی‌الاغلب مدیران شرکت‌های سهامی اعتقادی به پاسخ‌گویی به سهام‌داران خرد ندارند و در رفتارهای‌شان همان «دوست داشتم» و «تونستی برو شکایت کن» مستتر است.

در نخستین آموزش‌هایی که به مدیران شرکت‌های سهامی داده می‌شود، تاکید می‌شود که سهام‌دار بدون توجه به میزان سهامش، باید مورد احترام قرار گیرد. گفته می‌شود مجامع عمومی ممکن است به تنش کشیده شود و تاکید می‌شود که مدیران شرکت باید تلاش کنند آرامش را به مجمع و اطمینان را به سهام‌دار بازگردانند. این آموزه‌ها اما ظاهرا بایگانی شده و شیوه‌های دیگری به مدیران شرکت‌های سهامی آموزش داده می‌شود!

مجمع سهام‌داران های‌وب بار دیگر ساختار معیوب سهامی شرکت‌ها را به رخ کشید؛ شرکت‌هایی که با تعدادی محدود سهم آزاد نام سهامی عام گرفته و از انواع امتیازات شرکت‌های سهامی عام بهره‌مند می‌شوند در حالی‌که در واقع شرکت‌های سهامی خاص هستند و چند سهام‌دار عمده، بر همه مقدرات شرکت مسلط. در چنین شرایطی است که فریادهای خشم‌آلود سهام‌دار خرد مورد استهزا و تمسخر قرار می‌گیرد و ادبیات چاله‌میدانی از پنل مدیریت مجامع به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این نگاه از بالا به پایین در همه دوایر دولتی حاکم است بخش خصوصی که جای خود دارد از تکریم. ارباب رجوع رسیده ایم به تسلیم ارباب رجوع و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا