خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری سایبری با ترفند تبلیغات تورهای ارزان‌

رئيس پليس فتا خراسان جنوبی گفت: کلاهبرداران سايبری با ترفند آگهي‌هاي تبليغاتي رزرو اماکن اقامتي و تور‌هاي ارزان‌قيمت در ايام عيد نوروز، شهروندان را به صفحات فيشينگ هدايت کرده و از آنان کلاهبرداري مي‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، «سرهنگ قدرت الواني، امروز در جمع رسانه ها اظهار داشت: همزمان با تعطيلات عيد نوروز و مسافرت تعداد زيادي از هموطنان و داغ‌شدن بازار روزو اينترنتي هتل‌ها، اماکن گردشگري و اقامتي و تور‌هاي مسافرتي، مجرمان سايبري که هميشه به ‌دنبال فرصت مناسب براي کلاهبرداري از افراد هستند، فرصت را غنيمت شمرده و به اين ‌بهانه از هموطنان کلاهبرداري مي‌کنند.

او افزود: در‌اين ‌روش از کلاهبرداري، مجرمين سايبري با انتشار گسترده آگهي‌هاي تبليغاتي رزرو اينترنتي اماکن اقامتي و تور‌هاي ارزان‌قيمت، هموطنان را به صفحات فيشينگ هدايت کرده و با به‌دست‌آوردن اطلاعات حساب بانکي از افراد کلاهبرداري مي‌کنند و در مواردي نيز پس از دريافت مبلغ ديگر پاسخگوي شهروندان نیستند.

رئيس پليس فتا خراسان جنوبي بيان داشت: لذا به هموطنان توصيه مي‌شود چنانچه قصد تهيه بليط و يا رزرو هتل و اقامتگاه را دارند حتما از مراکز داراي مجوز و معتبر اقدام نمايند و براي رزرو آنلاين نيز از سايت‌هاي معتبر داراي مجوز و همچنين داراي نماد اعتماد الکترونيک استفاده کنند تا قرباني مجرمين سايبري نشوند.

الوانی تاکيد کرد: شهروندان قبل از ورود به درگاه پرداخت بانکي، آدرس دقيق اينترنتي را کنترل کرده و در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونيکي قبل از خريد يکبار اطلاعات کارت بانکي خود را به اشتباه وارد کنند تا مشخص شود که درگاه مربوطه اصلي بوده و يا جعلي مي‌باشد و پس از حصول اطمينان اقدام به خريد کنند.

سرهنگ الواني افزود: همچنين شهروندان در‌صورت مشاهده آگهي‌هاي تبليغاتي تحت‌عنوان«فروش تور‌هاي لحظه آخري با قيمتي پايين‌تر از قيمت واقعي» بسيار با‌احتياط رفتار کنند، چرا‌که احتمال دارد اين موضوع يکي از شگرد‌هاي مجرمان سايبري براي خالي‌کردن حساب بانکي افراد باشد.

رئيس پليس فتا خراسان جنوبي گفت: در پايان به شهروندان توصيه مي‌شود هشدار‌هاي پليس فتا را جدي گرفته و در‌صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضاي مجازي و يا شبکه‌هاي اجتماعي و يا نياز به مشاوره و راهنمايي مي‌توانند از طريق سايت رسمي پليس فتا به آدرس الکترونيکي https://cyberpolice.gov.ir و يا شماره تلفن 096380 مربوط به مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا در تمامي ساعات شبانه‌روز با متخصصان و کارشناسان پليس فتا در ارتباط باشند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا