خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طلای جهانی» حمله به کنسولگری ایران را گزارش داده بود!

کیارش خمسی، انصاف نیوز: بسیاری از تحلیلگران اقتصادی مخصوصا تحلیلگران حوزه تکنیکال معتقد هستند که اخبار در بازارهای جهانی «پیشخور» می شوند. به اصطلاح ابتدا تغییرات قیمتی خود را نشان می دهند سپس اخبار و حوادث مرتبط به وقوع می پیوند.

تحلیلگران معتقد هستند که قیمت بالای نفت در جهان و بالا رفتن آن برای صلح جهانی نشانه‌ی خوبی است و بالا رفتن شارپ طلا نشانه ای از تنش در جهان است. در عین حال اکنون در ATH – بیشترین قیمت طلا – در کل تاریخ هستیم و این یعنی سطح تنش بالا در جهان.

جدای از هر تصمیمی که گرفته شود حمله به کنسولگری یک کشور در کشور سوم و ترور چند نظامی عالی رتبه اقدامی است که برای بازار مخصوصا طلا و نفت تنش ایجاد می‌کند. یعنی طلا بالا رفته و قیمت نفت پایین می آید.

اگر نمودار طلا به دلار در بازار جهانی فارکس را مشاهده کنیم. در حالتی که هر کندل چهار ساعت را نشان می دهد. از چند روز قبل رشد قابل توجه طلای جهانی را مشاهده می کنیم. تا زمانی که حادثه رخ می دهد و اتقاقا در آن موقع بازار برعکس عمل می کند!

بازار که خودش جان ندارد و نمی تواند مسائل را پیشبینی کند. بازیگران بزرگ بازارهای مالی که درصد بزرگی از بازار را تشکیل می دهند و می‌توانند قیمت ها را جا به جا کنند از این عوامل زودتر از بقیه خبر دار می شوند. جنگ روسیه و اوکراین نیز مورد دیگری بود که در سال های اخیر باعث شد طلا سقف قبلی خود که در سال ۲۰۱۱ شکل گرفته بود را بشکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا