خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل اکبر گنجی از هدف حمله‌ی اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق

اکبر گنجی، نویسنده و روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان «هدف دولتِ تروریستیِ اسرائیل از حمله تروریستی به کنسولگری ایران» در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت:

دولت به شدت راست افراطی و بنیادگرای نتانیاهو در داخل با مخالفانی که قصد دارند از طریق انتخابات آن را شکست دهند و پرونده فساد روبروست، و در سطح جهان هم با پرونده نسل کشی در غزه روبروست. در پروژه ی هولوکاستی کردن غزه، دستکم ۱۱۰ هزار نفر کُشته و زخمی شده و ۸ هزار نفر هم زیر آوارها مدفون شده اند. حدود ۷۳ درصد از این ۱۱۸ هزار نفر زنان و کودکان هستند، و در میان ۲۷ درصد مردان نیز بسیاری از آنان افراد سالخورده و پیر هستند.

اسرائیل به تنها هدفی که تا کنون دست یافته، هولوکاستی کردن غزه و تظاهرات هفتگی در آمریکا و کانادا و اروپا و… علیه اسرائیل است. اسرائیل به دنبال راه خروج از این بحران است. حمله‌ی تروریستیِ موشکی به کنسولگری ایران در سوریه که برخلاف تمامی قوانین بین المللی به معنای حمله به خاک یک کشور است، با هدف واکنش سریع نشان دادن ایران به آن و آغاز جنگ با ایران است. هدف اصلی آن است که آمریکا را برای کمک به اسرائیل به جنگ مستقیم با ایران بکشاند. این هدفی است که اسرائیل همیشه طی چند دهه گذشته تعقیب کرده است.

اگر ایران خردمندانه و مصلحت اندیشانه برخورد کند و فعلاً عکس العملی نشان ندهد، اسرائیل باز هم خود را پیروز احساس کرده و حملات تروریستی جدیدی به ایران صورت خواهد داد.

شش ماه جنگ غزه که نتیجه ۷۵ سال اشغالگری، آپارتاید، استعمار، جنایات جنگی، نسل کشی و دولت تروریستی است برای اسرائیل هزینه های بسیاری داشته و ایران نباید بازیچه اسرائیل شود. به گفته ایلان پاپه- مورخ برجسته اسرائیلی- پروژه‌ی صهیونیسم شکست خورده است. اما این به معنای شکست اسرائیل نیست. فلسطینی ها هزینه زیادی در این ۷۵ سال داده اند، اما هیچ گاه اسرائیل این چنین در افکار عمومی جهانی منزوی و آنان دست بالا را نداشته اند.

صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند
بر اثرِ صبر، نوبتِ ظفر آید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا