خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تذکر رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به شورای شهر بیرجند

روزنامه خراسان جنوبی نوشت: «رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: موضوع عزل شهردار بیرجند باید بر اساس تشریفات ماده ۸۳ قانون شوراها دنبال شود در غیر این صورت اگر تکرار شد دستگاه قضایی برخورد جدی می‌کند.

علی موحدی راد در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: اعضای شورای شهر اگر از عملکرد شهردار راضی نیستند می توانند بر اساس مقررات و ضوابط و اختیارات که قانون تعیین کرده است نسبت به عزل شهردار اقدام کنند اما ۲ مرحله است که شورای شهر بیرجند بدون رعایت تشریفات قانونی مبادرت به عزل شهردار می کند. وی ادامه داد: مکرر دیده شده که در شورای شهر، جلساتی برگزار می شود که تشریفات قانونی اولیه رعایت نشده اما مصوبه‌ای که هنوز به تایید نرسیده در رسانه ها اعلام و حتی فرد جایگزین را هم تعیین می کنند.

او با انتقاد از ایجاد این جو روانی در روزهای پایان سال افزود: اگر شهردار بیرجند ایرادی دارد حداقل شب عید نباید روان مردم شهر را به هم بریزند به گونه ای که شهردار نداند که هست یا نیست. شهردار در روزهای پایانی سال باید به نظافت شهر، زیباسازی و آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی بپردازد، آیا در این مقطع زمانی، عزل شهردار صحیح است یا خیر لذا اگر هم شورای شهر می خواهد عزل کند باید وفق مقررات و قوانین باشد.

به گزارش ایرنا رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بدون در نظر گرفتن این مسئله، چهار نفر در اتاقی نشسته‌اند و تصمیمی می گیرند که روان مردم را به هم می‌ریزد تاکید کرد: اخطار می کنم اگر این قضیه تکرار شود دستگاه قضا برخورد جدی خواهد داشت.
او همچنین در تذکری به شهردار بیرجند گفت: پروژه های عمرانی که شهر را درگیر می‌کند باید سریع جمع شود لذا حداقل در مسیرهای پرتردد نیروها چند شیفته کار کنند تا زودتر پروژه‌ها به اتمام برسد. موحدی راد ادامه داد: سارقان حرفه ای خارج از زندان باید مکلف شوند تا پایان ماه مبارک رمضان روزی یک نوبت خودشان را به مراجع انتظامی معرفی کنند تا رصد آنها به طور منظم انجام شود.

او بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان اعطای مرخصی به زندانیان با جرم سرقت یا جرایم خشن دارند ممنوع بوده و زندانیان بند باز هم باید کنترل لازم شوند. وی با تاکید بر اینکه ظرف ۲ ماه آینده باید دستگاه های متولی دوربرگردان زاگرس واقع در بلوار شهید عبادی ورودی معصومیه بیرجند را تعیین تکلیف کنند عنوان کرد: افزایش گشت های منابع طبیعی در ایام نوروز، نظارت بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز، رفع تجاوز از حریم و بستر مسیل ها و رودخانه ها و کنترل، نظارت بر بازار و قیمت ها هم در آستانه سال نو ضروری است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا