خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبخ حسین انصاریان به پناهیان: بلد نیستی حرف نزن

وبسایت روزنامه اطلاعات نوشت: واکنش تند شیخ حسین انصاریان به اظهارات پناهیان خبرساز شد. یکی از کاربران توئیتر با انتشار فایل صوتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان در مسجد امیر که منتسب به امروز است، نوشت: استغفرالله؛ ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته بشه؟ بلد نیستید روی منبر پیامبر نشینید ولله قسم حرام است بر شما…


حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان که سحر روز گذشته درباره خلافت امیرالمونین به مبحث حسادت اشاره کرده بود و از صفت “گوشت‌تلخ” برای امیرالمونین و پیامبر(ص) استفاده کرده بود امروز در برنامه زنده ماه عسل به انتقادات پاسخ داد.

وی با بیان اینکه منتقدان دلسوز و مغرض از جمله اینترنشنال به او تذکر داده‌اند گفت: جای شکرش باقی‌ست آنجا که گفتم “باید ولی خدا کشته شود” را تقطیع نکردند و احتمالا چون این جواب نمی‌داده از بخشتقطیع شده دیگر استفاده کردند.

او بدون انکه درباره کلمه توهین‌امیز به کاربرده شده عذرخواهی کند، توضیح داد: این عبارت را از جانب حسودان درباره امام علی(ع) به کار بردم و نه از جانب خودم.

پناهیان در مقابل اصرارهای مکرر مجری درباره بدسلیقگی درباره واژه انتخاب شده نیز گفت: کلمه بدی نیست؛ تاریخ را باید شفاف برای مردم بازگو کرد…بالاخره در برابر سوالات جوانان باید صریح بود، تعابیر بسیار بدتری درباره امیرالمؤمنین به کار برده‌اند که آنها را هم باید بیان کرد.

پناهیان البته هیچ اشاره‌ای به علت بکاربردن صفت مذکور برای پیامبر(ص) نکرد و در عین حال گفت: این حرکات باعث شد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنم که مباحث مطرح شده، به خوبی دیده شده است.

او البته تلاش کرد در توضیحاتش “گوشت تلخ” را به معنای خشن توضیح دهد و به حکمرانی حضرت علی و عبور از خطوط قرمز برای استفاده از این تعبیر و برخی اشارات شهید مطهری در کتاب دافعه و جاذبه امیرالمؤمنین اشاره کند.

پناهیان شنبه روی آنتن زنده چه گفته بود؟

این کارشناس مذهبی دربرنامه شنبه می‌گوید: وقتی حسادت به مرحله آخر برسد، (از منظر حسودان) باید ولیّ خدا را کشت. او وقتی ولایت دارد، اگر بتوان با او رفیق شد و چیزی به آدم بماسد (خوب است) اما اگر کمی گوشت‌تلخ باشد، نزد او بروی، شمع را خاموش می‌کند، شمشیر کشیدن دارد. (اشاره به ماجرای طلحه و زبیر) می‌گویند باید علی را بکشیم.

پناهیان می‌گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز در مقام خلافت، گوشت‌تلخی می‌کرد. یک دفعه بیت المال را مساوی تقسیم کرد. هیچ کس نمی‌شود با او رفیق شود. (یکی بگوید) یک باند درست کن (کنایه از باندبازی‌ها در دستگاه حاکمیت) تا حکومت تو را نگه دارند. دم آنها را ببین. تو (علی (ع)) یک رفیق برای خودت نمی‌گذاری. ریشه‌اش بحث حسادت است که اینگونه بیان می‌شود و پوسته ظاهری‌اش است.

این کارشناس مذهبی افزود: (در نهان می‌گفتند)‌ شما (علی) به حکومت رسیدی، اگر بنا شد رئیس ما باشی،‌ یک کمی با ما کنار بیا. اما با کسی کنار نمی‌آمد.

پناهیان می‌افزاید: از این بدتر (از منظر بدان) وضعیتی بود که رسول خدا به وجود آورد. (یعنی در عدالت گوی سبقت را ربوده بود) رسول خدا هم نه یک رفیق برای خودش و نه برای علی (ع) نگه داشت. فکر نکنیم رسول خدا مهربان بود و امیرالمؤمنین گوشت تلخ. همه می‌دانستند ایشان وقتی خشن بود و به رسول خدا شکایت می‌کردند، پیامبر می‌فرمود از علی بن ابی طالب شکایت نکنید. إنّه خَشن فِی ذات الله؛ او در راه خدا خشونت دارد. رسول خدا چرا یک باندی برای خودش درست نکرد. خیلی‌ها را راند. سیزده سال که طول کشید، به خاطر همین گوشت تلخی (در امر عدالت) بود. اینگونه است که حسادت معنوی (نسبت به آنان) زیاد می‌شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تمام صحبتهاشون را دیدم حرف بدی نزده بودند …حالا اون حرفها چه چیزی برای شما داشته که انقدر نارحت شدید دلیل اصلی را بگید

    12
    12
  2. مسلماً آقای پناهیان انسان مومن و اهل مطالعه هست و اشتباه عمدی نبوده
    متاسفانه بعضی‌ها ر تحلیل‌ها به سابقه دیگه نگاه نمی‌کنند همه چیزرو می‌زنن خراب می‌کنن

    15
    11
  3. متاسفانه آقای انصاریان با همه خوبیاش فریب سایبری های دشمن و اصلاح طلبا را خورد و تو تله شون افتاد این بار آقای انصاریان مواظب باشید

    15
    17
  4. منظوراقای پناهیان از گوشت تلخی حضرت علی (ع) هنگام تقسیم بیت المال بود که ایشان به احدی الناسی در تقسیم بیت المال حق بیشتری قائل نمی شدند یکسان تقسیم میکردن ودر نظر حسودان گوشت تلخ بودن
    و کسی را برای خودشان نگه نداشتند وهمه هز علی (ع) فاصله گرفتند وقتی که دیدند از او به انان چیزی نمی ماسد
    برعکس خیلی ها از مسئولین الان

    16
    12
  5. من بعنوان کارشناس علوم دینی شهادت میدم که اصلا مطلب اشتباهی در این سخنان دیده نمیشود. کاملا مشخصه که منظور ایشون حسودان و منکرین مقام ولایت هست که از نظر اونا، آن بزرگواران نعوذابالله گوشت تلخ است نه از نظر خودش. آخه کدوم فردی میاد به امام معصوم چنین برچسب شرک‌
    آلودی بزنه!

    3
    5
  6. حرف غلط ، غلط هست از زبان هر کسی بیرون آید… اما تعصب مانع پذیرش میشود … بعضی ها چون بت درست می کنند از آدمها وقتی اشتباهی سر میزنه بجای پذیرش رو به توجیه می آوردند…
    طرف آدم خوب ولی این حرفش غلط
    این در مورد همه مردم صادق است : علما ، شعرا ، عرفا ، سلبریتی ها ….

    4
    3
  7. سلام آیا وقتی میگیم حضرت امام امیر المؤمنین علی علیه‌السلام، شیر است ، توهین به اوست، بلکه از شجاعت عظیم آن بزرگوار ایشان را تشبیه به شیر می کنیم و میگیم شیر خدا.
    وقتی که میگیم حضرت علیه‌السلام در موضع هتک حریم هایی الهی گوشت تلخ هستند نه اینکه آن بزرگوار نعوذ بالله و نستغفر الله واقعا گوشت تلخ هستند، بلکه با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های انسان های گوشت تلخ داشتن یک نگاه سفت و سخت است، حضرت علیه السلام در زیر پاگذاشته شدن حریم های الهی این نحوه نگاه را داشته اند ، چرا؟ چون یدالله و غيرة الله است و حساس نسبت به هتك حريم هاى الهى، و هيچ منافاتی با روح بسیار رحمانی و متعالی آن بزرگوار علیه السلام ندارد .

    1
    2
  8. با سلام به نظرم این بحث ها باید جمع شود این دو خطیب هر کدام در حال خدمت می باشند و خدا هر دو را ماجور نگه دارد به نظر می رسد کش دادن ماجرا هدف جریان های دیگر باشد جناب انصاریان هم به نظر می رسد خوب باشد عذر خواهی را به ساحت اهل بیت و پيامبر تلقی به صحت نمایند البته بنده مطلب خلاف ندیدم در قرآن از نظر مشرکان حضرت موسی را قاتل می دانستند و خود موسی بیان می کند ذنبی و گناهی ازآن افراد به گردن من است ، ایشان هم به اعتقاد خودش نمی گوید گوشت تلخ بودند بلکه روایت حسودان است چون حضرت امتیاز به کسی بی جهت نمی داد هر چند اصل این کلمه کلمه خوبی نباشد و همان قاطعیت حضرت یا خشن بودن در مورد احقاق حقوق خداوند مردم شاید مناسب تر بود در عین حال از مشکلات جامعه باند بازی است که حضرت علی و پيامبر اهل این گونه امتیاز دادن ها نبودند . خوب طبیعی است که عده ای از آنها دور می شدند یقینا از امامان

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا