خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در سال گذشته در قزوین

طی سال گذشته شاهد کاهش 13/2 (سیزده ممیز هفت) درصدی ازدواج و افزایش 2/7 (دو ممیز هفت) درصدی طلاق در استان بودیم.

به گزارش سایت ولایت قزوین، «علیرضا افسری در گفت‌وگو با ولایت اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۱ در سطح استان، هشت هزار و ۱۴۸ مورد ازدواج ثبت شده بود.

او با اشاره به کاهش 13/2 درصدی این واقعه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن گفت: طی سال ۱۴۰۲، در سطح استان، هفت هزار و ۷۶ مورد واقعه ازدواج به ثبت رسید.

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین یادآور شد: بر اساس آمارها می‌توان گفت؛ میانگین سن ازدواج مردان برابر 31/9 سال و میانگین سن ازدواج زنان برابر 26/7 سال است.

افسری گریزی نیز به اختلاف سنی زوج‌ها داشته و اذعان داشت: در سال گذشته، میانگین اختلاف سنی زوجین در زمان ازدواج پنج سال و نه ماه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت سه هزار و ۴۷۳ واقعه طلاق در سال گذشته در استان؛ افزود: این در حالی است که تعداد واقعه طلاق ثبت شده در استان در سال قبل از آن، سه هزار و ۳۸۱ مورد بوده است.

او از افزایش 2/7 (دو ممیز هفت) درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن گفته و افزود: بر اساس آمار موجود طی سال گذشته، میانگین سن طلاق مردان برابر ۳۹ سال و میانگین سن طلاق زنان برابر 34/1 سال می‌باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین اذعان داشت: آمارها نشان می‌دهد، میانگین طول مدت ازدواج تا زمان طلاق (دوام زندگی) در سال گذشته، ۱۱ سال و هشت ماه بوده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا