خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر دبیر سابق انجمن اسلامی درباره‌ی دیدار جمعی از دانشجویان با رهبری

سید احسان هاشمی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران، درباره‌ی یکدستی مهمانان دیدار رهبری با تشکل‌های دانشجویی می‌گوید: دانشگاه تصویر یکدستی نیست که دراین دیدارها نشان می‌دهد بلکه متکثر است.

طبق شنیده‌ها دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای حضور در دیدار رمضانی رهبری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دعوت نشده است. آنچه از این دیدار منتشر شده نیز نشان می‌دهد تقریبا تمام دانشجویان و تشکل‌های حاضر و سخنرانان این دیدار نزدیکی فکری مشهودی به یکدیگر داشته‌اند.

دانشگاه چیزی نیست که در دیدار رهبری نمایش می‌دهند

سید احسان هاشمی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با انصاف نیوز حذف تشکل‌های دانشجویی متفاوت از جریان غالب در دیدار رهبری، حاصل نوع نگاه متولیان این دیدار می‌داند. او همچنین بر این امر تاکید داشت که این تصویر نمی‌تواند تمامِ دانشگاه را نمایندگی کند و به نمایش گذارد.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران چشم‌پوشی از بخش بزرگی از جامعه‌ی دانشجویی را مسبوق به سابقه می‌داند و اضافه کرد: دعوت سال‌های اخیر به سمت کمتر کردن حاشیه‌ها حرکت کرده و به دنبال گروه‌های دانشجویی همسو بوده است. به جریان های دگراندیش توجهی نمی‌شود. دانشگاه چیزی نیست که به دنبال نمایش آن هستند و متکثر است.

همیشه حاکمیت مقصر قطع ارتباطش با تشکل‌های دانشجویی نبوده

این دانشجوی دانشگاه تهران انقطاع میان حاکمیت و تشکل‌های دانشجویی متفاوت را گاهی از جانب حاکمیت و گاهی از جانب خود تشکل‌ها می‌داند.

درخواست اعزام به جنگ نماینده بسیج و شور جمع ناشی از ناپختگی آن‌هاست

آقای هاشمی همچنین درخواست نماینده‌ی بسیج دانشجویی و استقبال جمع حاضر را ناشی از فضایی هیجانی و شعاری می‌داند حال آنکه دانشگاه نباید مانند عوام جامعه گرفتار چنین فضایی باشد. هر آدم عاقلی می‌داند که جنگیدن و وارد نزاع‌های بین‌الملی شدن چه عواقبی دارد و نیازمند چه شرایط اقتصادی و اجتماعی‌ست.

نقد دیگر دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران به موضوع نقد سخنرانان دیدار تشکل‌های دانشجویی با رهبری بود. به باور او نوک پیکان مشکلات کشور به سمت مسئولان میانی و دولت‌ها و مجلس‌ها نیست بلکه سیاست‌های کلی است. هاشمی گفت: دانشجویانی که به دولت‌ها انتقاد می‌کنند واقعیت را نمی‌بینند.

معترضین منتسب به «زن زندگی آزادی» را به رسمیت نمی‌شناسند

سید احسان هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا میان هیچکدام از زنان سخنران هیچ شباهتی با زنان معترض 1401 وجود نداشت، گفت: ما زمانی به معترض خود اجازه‌ی عرض اندام می‌دهیم که او را به رسمیت بشناسیم. حقیقت این است که در نگاه رسمی این جریان را به عنوان رادیکالیسم می‌بینند. می‌شود گفت اصلا اجازه نمی‌دهند آن جریان حرف بزند. البته من خود را نماینده‌ی آن جریان نمی‌بینم.

او همچنین گفت: این فقط منتسبین به جنبش زن، زندگی، آزادی نیستند که دیده نمی‌شوند بسیاری تفکرات دیگر در دانشگاه هم در این مدل دیدارها جایی ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا