خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران خواهان جنگ نیست؟

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

ساعتی قبل پاسخ ایران به ترور سردار زاهدی و همراهانش آغاز شد و بنا بر آنچه سپاه اعلام کرده مراکزی در اسرائیل مورد هدف قرار گرفته است.

همزمان با آغاز حملات موشکی و پهپادی این پرسش مطرح شده که آیا ایران همچنان خواهان جنگ نیست یا این سیاست تغییر کرده است و حالا دیگر جنگ هم به گزینه‌های روی میز ایران افزوده شده است؟

جمهوری اسلامی ایران از یک سو عدم پاسخگویی به اقدامات اسرائیل را ناممکن می‌داند و از طرف دیگر به دلایل متعددی تمایلی به گسترده‌تر شدن جنگ ندارد اما این فقط یک طرف ماجراست.

در آن سوی ماجرا رژیم اسرائیل در پی آن است که اتفاقا تا آنجا که ممکن است جنگ بیش از پیش گسترش پیدا کند و در نهایت پای آمریکا به میان کشیده شود. این احتمال اصلا بعید نیست که هدف اصلی از ترور سرداران در سفارت همین بوده باشد.

بر این اساس می‌توان گفت همانقدر که ایران و آمریکا در توافقی نانوشته در پی کاهش سطح تنش و گستره‌ی جنگ هستند، رژیم اسرائیل به دنبال بهانه‌ای برای گسترده‌تر کردن بیش از پیش میدان جنگ خواهد بود.

بر مبنای این فرضیه می‌توان نتیجه گرفت که پاسخ اسرائیل به پاسخ ایران احتمالا با هدف گسترش جنگ خواهد بود و واکنش ایران و آمریکا به آن تعیین‌کننده است.

در یک ‘تصویر بزرگتر’ ایران و آمریکا با همه‌ی تنش‌های بی شماری که بین آنهاست در یک سوی میدان و در موضع جنگ‌گریزی قرار دارند و دولت نتانیاهو در سویی دیگر و به دنبال برافروختن جنگی گسترده.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وقتی مهم ترین خبر روز ایران و حتی جهان در دسته بندی شما در تیتر دو قرار دارد ،میشود فهمید که حب و بغض سیاسی انصافی براتون نگذاشته و فقط اسمش رو یدک میکشید.
    بماند که در همین تیتر دو هم عملیات منطقی ؛ منصفانه و اخلاقی و کاملا قانونی ایران رو زیر سوال میبرید.
    با منطق شماها الان باید در حال اجرای برجام 2 و 3 میبودیم که علاوه بر اقتصاد ، امنیت و شرف و غیرت مون هم به باد رفته بود.
    البته تازگی ها دیگه کامنت انتقادی هم منتشر نمیکنید

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا