خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قرار نبود اما شد! | احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی در کانال خود نوشت:

نگاه متفاوت (احمد زیدآبادی):
نتیجۀ دلسوزی!

هر کس این روزها از روی دلسوزی، حکومت را به احتیاط و دوراندیشی در بارۀ حملۀ تلافی‌جویانه علیه اسرائیل توصیه می‌کند، برخی از سایت‌های منسوب به محافل امنیتی و نظامی، فوری او را به طرفداری از اسرائیل متهم می‌کنند!
خب، اگر اینجور است، توصیه‌کنندگان، توصیۀ خود را پس می‌گیرند و در عوض، از حکومت می‌خواهند که دیگر بیش از این موضوع را کش ندهد و همین امشب، با تمام قوای خود، شدیدترین ضربه را به اسرائیل وارد سازد! اگر حمله کم‌شدت، محدود و غیربازدارنده باشد، اصلاً مورد قبول نخواهد بود!

@ahmadze

چند بار باید گفت؟

پس از آن همه بحث‌های اجتماعی و فرهنگی و تخصصی در مجامع و تریبون‌های مختلف در بارۀ تأثیر معکوس اعمال زور و فشار در زمینۀ پوشش بانوان و تأکید عموم مسئولان بر بی‌اثر بودن به کارگیری زور و فشار در این مورد، بازهم قرار است آزموده، آزمون شود؟
رئیس قوۀ قضائیه چند روز پیش گفته بود، وضع حجاب در جامعه واقعاً خوب نیست. حتی اگر خوبی و بدی را بر اساس ملاک‌های مورد نظر وی تعریف کنیم، مثل این می‌ماند که کسی بگوید حجم آب پشتِ سد کرج واقعاً خوب نیست! خب، خوب نباشد. مگر چاره‌اش بازگشت به سیاست‌های شکست‌خورده و واکنش‌برانگیز سابق است؟ اگر آن سیاست‌ها جواب می‌داد که در همان زمان اعمال شدید و سرسختانه‌اش جواب می‌داد!
اگر بتوان آب پشت سد کرج را با استفاده از اعمال زور و فشار و بگیر و ببند افزایش داد، پوشش بانوان را هم می‌توان با این شیوه‌ها به صورت دلخواه عده‌ای در آورد! اعمال زور و تهدید و فشار فقط وضع را بدتر و خراب‌تر می‌کند. یک مطلب را چند بار باید گفت؟

قرار نبود اما شد!

قرار نبود جنگ شود، اما شد!
بعد از چند تهاجم متقابل، روند امور به سمت یک توافق جامع و مطمئن و عبورِ دائمی از صلحِ مسلح چند دههٔ اخیر خواهد چرخید؟ یا اینکه جنگی فراگیر ویرانی بی‌سابقه‌ای به جا خواهد گذاشت؟ دیگر به هیچ چیز در این منطقه اطمینانی وجود ندارد!

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. قرار نبود ترامپ به قدرت برسد، اما رسید و گند زد به همه چیز!
    از لغو برجام تا تروریستی اعلام کردن سپاه و به تبع آن ممنوع الورودی هر کسی که در سپاه سربازی اش را گذرانده به آمریکا تا ترور سردار سلیمانی که فقط به قدرت گیری تندروها کمک کرد. این حرامزاده در آن ۴ سال هر کسی در داخل ایران که حامی صلح و مذاکره و ضد جنگ بود را جوری منکوب کرد که در تاریخ نظیر ندارد. حتی محور شرارت بوش اینقدر فاجعه بار نبود. ولی همان یک کلمه بوش هنوز هم چماقی بر سر هر کسی است که حامی مذاکره باشد. حالا حساب کنید اقدامات ترامپ حرامزاده تا چند سال مانند چماقی بر سر هر کسی که حامی صلح و مذاکره و مخالف جنگ باشد خواهد آمد!
    ما تلاش کردیم با انتخاب طرفداران دیپلماسی جلوی این فاجعه را بگیریم. اما بسیاری از مردم آمریکا در سال ۲۰۱۶ تنبلی و حماقت کردند و به هیلاری کلینتون رای ندادند و هم ما و خودشان و کل دنیا را بدبخت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا