خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی نسبت به سایر کفپوش ها

رپورتاژ آگهی

یکی از مهمترین موضوعات تامین امنیت در فضای صنعتی، تجاری و درمانی انتخاب بهترین کفپوش می باشد. کفپوش اپوکسی در این میان بنا به دلایل بسیار زیادی به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود. این کفپوش برای انواع سطوح قابل استفاده است و دارای جذابیت ظاهری نسبتا بالایی نسبت به دیگر محصولات است. کفپوش اپوکسی تولید شرکت اکسیر پرگاس از رزین مصنوعی ساخته شده است که به عنوان محافظ بر روی لایه های بتنی نیز کاربرد دارد.

کفپوش اپوکسی ویژگی های خیلی خاص و جالبی دارد. این کفپوش در صنعت، پارکینگ ها و اماکن مسکونی قابل استفاده است. این مدل کفپوش به صورت چند لایه کل سطح را می پوشاند و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. یکی دیگر از ویژگی های کفپوش اپوکسی ماندگاری بسیار بالای آن است.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی:

آماده سازی سطح

برای اجرای کفپوش توجه به چندین نکته لازم و ضروری است. سطح کار باید تمیز  و عاری از هرگونه آلودگی باشد تا قدرت چسپندگی کفپوش اپوکسی بر روی سطح زمین بیشتر باشد؛ هرچه این کار با دقت زیاد انجام شود، کیفیت بالاتر و چسپندگی خوبی خواهیم داشت. یکی از دستگاه های اجرای کفپوش اپوکسی برای تمیز کردن سطح دستگاه ساب زنی است.

کشیدن جارو برای از بین بردن گرد و غبار محیط

در این قسمت از یک دستگاه به نام مکنده صنعتی و یا جاروبرقی بسیار قوی استفاده می کنیم. این مکنده تمام گرد و غبار را از روی زمین برداشته و سطح را برای اجرای کفپوش اپوکسی آماده می کند.

لایه اول یا پرایمر اپوکسی

لایه اول لایه ای به نام پرایمر است که باعث چسبنگی کفپوش می شود. جالب است که بدانید مهم ترین بخش در اجرای کفپوش اپوکسی اجرای پرایمر است که چسپندگی بسیار بالای آن باعث می شود کیفیت کار به شدت افزایش یابد.

ترک ها و حفره های محل انجام کار

بعد از اجرای پرایمر و خشک شدن آن وقتش رسیده است که تمام ترک ها و حفره های روی آن سطح پوشانده شوند.

لایه میانی

در این قسمت رنگ اپوکسی با هاردنر مخلوط می شود و به خوبی این دو ماده با هم ترکیب شده تا برای اجرای کفپوش اپوکسی آماده بشود.

اجرای لایه نهایی اپوکسی

برای انجام مرحله آخر باید اطمینان داشته باشیم روی سطح کار هیچ ترکی و همچنین هیچ گرد و غباری وجود نداشته باشد. باید سطح به شدت تمیز و پاکیزه باشد. با استفاده از وسیله ای به نام غلطک روی سطح کار تمیز گشته و لایه آخر بر روی سطح کار اجرا می شود. البته می توان در این مرحله از کاردک هم استفاده کرد اما به علت صرفه جویی در مواد از این وسایل استفاده می شود.

قیمت کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی به جنس و ضخامت محصول وابسته است. از مهمترین عوامل موثر بر قیمت این کفپوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیرسازی
  • ضخامت
  • کیفیت مواد تشکیل دهنده
  • میزان دستمزد
  • متراژ کار
  • شرایط محل اجرا

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی

یکی از مزایای کفپوش اپوکسی قیمت بسیار مناسب آن است. از دیگر مزایای این محصول می توان به طول عمر آن و ضخامت بالای آن اشاره کرد. این محصول تنوع رنگی بسیار زیادی دارد و فوق العاده زیباست. مقاومت شیمیایی آن از مهمترین مزایای آن محسوب می شود. در برابر حرارت و اسید مقاومت نسبتا بالایی دارد. یکی از بهترین مزایای این محصول تمیز شدن راحت آن می باشد. این کفپوش غیر قابل نفوذ در برابر آلودگی ها و انواع مواد اسیدی می باشد. یکی از بهترین ویژگی های این محصول این است که در برابر جریان برق بسیار مقاوم است.

تعداد مزیت های استفاده از کفپوش اپوکسی در قیاس با معایب استفاده از آن بسیار بیشتر است. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از کفپوش اپوکسی، قابلیت بهره مندی از آن در محیط های مسکونی است. استفاده از پوشش رزین جذابیت محیط های مسکونی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

یکی از دیگر مزیت های استفاده از کفپوش اپوکسی، استحکام زیاد است. در صورتی که از کفپوش اپوکسی در پارکنیگ ها استفاده شود، استحکام بالای آن به خوبی قابل درک خواهد بود. کفپوش اپوکسی در مقابل رفت و آمد خودرو ها بسیار مقاوم است و دچار تخریب و شکستگی نمی شود.

تنوع رنگ یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی به حساب می آید. در صورتی که بخواهید از کفپوش های اپوکسی در سالن های بزرگ استفاده کنید، رنگ های گوناگون می توانند به شما کمک کنند.

امروزه اهمیت سلامت و بهداشت در محیط های گوناگون بر هیچ کس پوشیده نیست. محصولاتی که از مواد شیمیایی به دست آمده اند، نباید باعث انتشار آلاینده های گوناگون به محیط شوند. پس از آن که کفپوش اپوکسی به صورت کامل خشک شد، هیچ گونه نگرانی از بابت انتشار آلاینده های سمی در محیط های گوناگون وجود نخواهد داشت.

رعایت اصول ایمنی در محیط کار یکی از دیگر دغدغه های مهم افراد است. کفپوش اپوکسی مقاومت قابل توجهی را از خود در برابر آتش سوزی نشان می دهد. تماس کفپوش اپوکسی با شعله باعث ذوب شدن آن نمی شود.

رنگ کفپوش اپوکسی

رنگ کفپوش اپوکسی از ترکیب دو ماده شیمیایی اپوکسی و هاردنر تشکیل می شود. رنگ اپوکسی بعد از خشک شدن یک پوشش سخت و محکم در  مقابل آب و ضربه است اما کاملا شکننده است.

رنگ اپوکسی پایه آب: این مدل رنگ با آب حل می شود و رقیق و بی بو است.

رنگ اپوکسی پایه حلال : این مدل رنگ بوی به شدت قوی ای دارد.

رنگ زرین اپوکسی دو جزئی : این این مدل رنگ از دو جز، به وجود می آید که باید قبل از انجام کار آن را به خوبی مخلوط کنیم.

 رنگ زرین اپوکسی تک جزئی : این مدل رنگ نیازی به مخلوط شدن با هیچ ماده ای را ندارد.

رنگ اپوکسی نهایی

رنگ اپوکسی نهایی یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها است که بصورت دو جزئی در بازار موجود می باشد. این ترکیب دو جزئی شامل هاردنر پلی امید و زرین اپوکسی می باشد.

مزایای قابل توجه این محصول باعث شده است تا کاربرد آن در ساختمان سازی تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. برای تهیه این محصول همواره توصیه می شود به شرکت های تولیدی مراجعه نمایید که این محصول را با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه می دهند. یکی از شرکت های تولیدکننده کفپوش اپوکسی، شرکت اکسیر پرگاس به نشانی اینترنتی https://exirpergas.com می باشد. این شرکت در زمینه تولید و مشاوره رنگ های صنعتی، رنگ ترافیکی و رنگ جدولی، رنگ ساختمانی، انواع کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان نسبت به دیگر رقبای خود پیشتاز است. تمام نیروی انسانی این شرکت را افراد متخصص و مجرب تشکیل داده اند که با استفاده از فناوری های نوین، روش های علمی و نظارت سازمان های بین المللی توانسته به عنوان بازوی قدرتمند در خدمت صنعت و صنعتگران باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا