خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی سعید مدنی از زندان دماوند

سعید مدنی، جامعه‌شناس که در حال گذراندن محکومیت در زندان دماوند است، در نامه‌‌ای نسبت به تغییر محل گذران محکومیتش شکایت کرده و آن را غیرقانونی دانسته است.

او در بخشی از این نامه نوشته است: ریاست محترم قوه قضایی به اطلاع می‌رسانم در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۴ و در حالی که از تاریخ ۱۴۰۱/۲/۲۷ مشغول گذراندن ۸ سال محکومیت قطعی در زندان اوین بودم، اطلاع یافتم که بنابر نظر دادستان تهران از زندان اوین به زندان دماوند تبعید شده‌ام. لذا بدون طی هرگونه مراحل قضایی شفاف و روشن و صرفاً بنا بر خواست و اراده غیرقانونی مقام نام‌ برده، به زندان دماوند منتقل شدم و فعلاً دوران محکومیتم را در این زندان می‌گذرانم.

مدنی ضمن انتقاد به اقدامات به گفته‌ی او «غیرقانونی»، به سرنوشت برخی مقامات قضایی سابق به خاطر برخی تصمیماتشان اشاره کرده است.

او ابراز مطالبات سیاسی خود را باعث این جابجایی خود ارزیابی کرده و نوشته است: کدام منطق حقوقی و قضایی، مدعی‌العموم تهران را واداشته تا پس از صدور رای قطعی قضات –اگرچه ناعادلانه- حکم صادره را تغییر و تبعید را بر محکومیت دوران حبس اضافه کند تا به این وسیله خانواده مرا برای چند دقیقه ملاقات هفتگی ناچار به سفری چند ساعته کند؟ در کدام مرجع قضاییِ صلاحیت‌دار حکم بر تبعید این‌جانب از زندان اوین به زندان دماوند داده شده است که از آن بی اطلاع هستم؟ چرا مدعی‌العموم تهران بدون نگرانی از عواقب نقض ماده ۵۱۳ آیین دادرسی کیفری چنین کرده است؟ چرا حتی بدون ابلاغ رسمی قضایی، حکم غیرقانونی اجرا شده‌است؟

او در پایان ضمن تاکید بر این که مواضع خود را ادامه خواهد داد، نوشته است که پی‌گیر مطالبات قانونی‌ام نیز خواهم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خداراخوش نمیادبخاطراغراض شخصی با جان انسانی متین ونخبه بازی کردازقوه قضاییه که خودمجری قانون است بعیداست!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا