خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک ساعت پس از پایان تجمع حامیان حجاب

گزارش میدانی انصاف نیوز

اگر حسابی در پیام‌رسان ایرانی «ایتا» داشتید و دوشنبه سری به آن می‌زدید احتمالا با پیام تبلیغی «فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب» هم برخورد می‌کردید. طبق این پیام تجمع قرار بود از میدان تجریش تا میدان ولیعصر و از ساعت 3 تا 7 بعدازظهر باشد. اما چند قدم آن طرف‌تر، در خیابان وصال و انقلاب و مترو، وقتی تجمع‌های حامیان حجاب از رونق افتاد و شهر به حالت عادی برگشت حجاب زنان چطور شد؟!

پیام فراخوان پیاده‌روی خودجوش حمایت از عفاف و حجاب در کانال‌های ایتا

گزارش پیش رو، مشاهدات خبرنگار انصاف نیوز از یک ساعت پس از تجمع حامیان حجاب است.

ساعت 7:30 از خیابان ایتالیا وارد خیابان وصال شدم. هوا سردتر شده بود و قصد باریدن داشت. مقابل باشگاه ورزشی زرتشتیان که در این ساعت دیگر بسته است دو دختر نوجوان با دو ظاهر متفاوت آزادانه کنار یکدیگر نشسته و مشغول گفت‌وگو بودند. تقاطع‌های خیابان وصال این ساعت محل ترافیک گذرای ماشین‌ها می‌شوند. تا داروخانه زنان رهگذر هیچکدام پوششی روی سر نداشتند. متصدی داروخانه، بیمار در انتظار بیمارستان البرز و زنی با لباس فرم حجاب بر سر داشت. در کنار بنیاد غیردولتی تحکیم سرمایه اجتماعی دختری ظاهرا دانشجو با مقنعه‌ای بر دوش کنار دوست یا همسرش نشسته بود.

«مراقب خودتون باشید دیگه!»

روبروی مغازه‌ی سی‌بن دختری با شال کنار دوستش مشغول سیب‌زمینی خوردن بودند. مشتری زن میان‌سال با مقنعه و لباس فرم در همین حال که حرکات دست متصدی سی‌بن را دنبال می‌کرد به من می‌گفت جز تعداد زیادی ماشین پلیس چیز دیگری ندیده است. با دلسوزی و هشدار به دختر جوان دیگری می‌گفت: مراقب خودتون باشید دیگه!

روبروی کافه دختری داشت با کلاه کاسکت سوار موتور پاکشتی زردرنگش می‌شد. آن سوی خیابان یعنی تقاطع خیابان ابوریحان و انقلاب دو ون و تعدادی سرباز نیروی انتظامی ایستاده بودند. غالب دختران نزدیک می‌شدند حجاب سر می‌کردند. یک نفر هم سر نکرد و چیزی نشد.

در حد فاصل تقاطع وصال با خیابان انقلاب تا 16 آذر، مقابل آموزشگاه سفیر، کتابفروشی افق، سر در دانشگاه تهران و بساط کوچک آش‌فروشی تقاطع 16 آذر زنان پوشش‌های متفاوتی داشتند و زوج‌ها هم راحت بودند.

جلوتر زن چادری مسنی همراه همسرش به حصار اداره‌ی تربیت بدنی دانشگاه تکیه داده بودند و نظاره‌گر خیابان بودند. گلفروش حین جمع کردن بساطش آواز می‌خواند. مرد کفاش خوابش برده بود و سایر دستفروش‌ها عزم جمع کردن بساطشان را داشتند.

پیاده‌رو شلوغ‌تر شد و حجاب زنان گوناگون‌تر

پیاده‌رو تنگ‌تر و شلوغ‌تر شد و حجاب زنان گوناگون‌تر. همزمان دو دختر بدون حجاب وارد کتابفروشی سوره مهر شدند، سه دختر چادری بستنی به دست از مقابل و خندان می‌آمدند و دختران دانشجوی هنر مقنعه بر دوش و کیف آرشیو در دست مقابل مغازه‌ی نوشت‌افزار بهمن ایستاده بودند.

در مترو کنار گیت‌ها پلیس حضور داشت اما برخوردی صورت نمی‌گرفت. ظاهرا ماموران طرح نور ساعت کاری خاصی دارند. زنان در مترو هم پوشش‌های متفاوت داشتند. مردی روی سکو در مورد تفاوت ظاهری شهر در روز دوشنبه می‌گفت امروز عصر در مسیرش از میدان امام حسین تا میدان ولیعصر در هر تقاطع یک ماشین پلیس دیده است طوری که فکر کرده اتفاق خاصی در شهر افتاده است.

در اتوبوس و در عدم حضور مامورانی نظیر ماموران مسئول ایستگاه‌های مترو زنان و مردان کنار یکدیگر نشسته بودند.

خبرنگاران انصاف نیوز از دیگر نقاط شهر که گشت ارشاد یا طرح نور در آنها حضور ندارند خبر می‌دهند که وضعیت پوشش مثل همیشه است و با سخت گیری اخیر هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ولی جالبه! جز کار کردن در مورد حجاب خانم‌ها انگار مطلب دیگه‌ای ندارید 🙂
    البته طبیعی هست و من حق رو به شما می‌دم. دغدغه دارید دیگه، کاریش نمی‌شه کرد 🙂

    14
    1
  2. راجع‌به حجاب اجباری، اون‌‌چه که باید رو قبلاً گفتم؛ منتها گلایه‌ای دارم، از سردبیر، اونم این که تصویر یه زن یا دختری رو می‌ذارید، و چهره‌ش رو شطرنجی می‌کنید، عمل به‌شدت ناصواب و ناشایستی هست!
    مگه معتاد یا گنگستر هستن، که به‌این شکل، نمایش‌شون می‌دید؟
    حتی اگه عامدانه هم نباشه، ناخودآگاه چنین تصویری رو منعکس می‌کنه!

    2
    15
  3. قشنگ داری آمار میدی کجا رعایت نشده کدام مغازه کدام تقاطع؛ اینجوری که بدتر میکنی؛ لطفا شما آدرس نده

    6
    3
  4. بی حیایی وبی عفتی بیشتر از هر چیز دیگری به چشم افراد بیمار دلدر جامعه می آید، وگرنه زنان با عفت وحیا در جامعه ما کم نیستند

    6
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا