خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک شناسنامه‌دار در کرمان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

به گزارش سایت گفتارنو (کرمان) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، «مهدی بخشی در جلسه شورای معاونین دادگستری کرمان برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی اعلام کرد.

او همچنین اظهارداشت: طی یکسال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ٣٠٧ فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان تشکیل شده است و در این رابطه ۵ هزار ٩٣۶ متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

بخشی افزود: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، کرمان جزء استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان خاطرنشان ساخت: طی یکسال گذشته بیش از ٢۶٨ هزار و ٨۶ فقره پرونده در دادسراهای سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر آن قضات و کارکنان دادسراها ١٢ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده‌اند.

بخشی افزود: طی یکسال گذشته ١٠۵ هزار و ٨١١ فقره گواهی سوء پیشینه در دادسراهای سراسر استان صادر شده است که شاهد افزایش ٢٣ درصدی صدور گواهی سوء پیشینه در ١٢ ماه سال ١۴٠٢ نسبت به زمان مشابه در سال ١۴٠١ هستیم.

او اعلام کرد: در راستای حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از ۵٧٠ هزار و ۴١٨ فقره اوراق قضایی در دادسراهای استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است که شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از ٩۴ درصد به ٩۵ درصد بوده‌ایم.

او در رابطه با ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان گفت: بیش از ٩٠ درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان با زندان به صورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است.

دادستان کرمان با اشاره به اینکه شنیدن صدای مردم همواره در اولویت کار دادستانی است، افزود: طی یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن میزان ملاقات مردمی‌های دادستان و معاونین ٢٧ درصد رشد داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

او با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر موارد کیفرخواست شفاهی در این حوزه قضایی بیان کرد: در مواردی که قانون اجازه داده و شرایط ایجاب می‌کند، از کیفرخواست شفاهی استفاده می‌کنند که افزایش ۵١ درصدی دادسراهای کل استان و ٢١٨ درصدی دادسرای شهرستان کرمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با کل سال گذشته روند افزایش قابل ملاحظه‌ای را نمایش می‌دهد و قطعا به این نیز اکتفا نخواهیم کرد و منتظر اقدامات بهتر و بیشتری در این ابعاد خواهیم بود.

مهدی بخشی کیفرخواست شفاهی را در راستای کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌های کیفری دانست و عنوان داشت: مهمترین مصداق دادرسی بدون کیفرخواست را باید در کیفرخواست شفاهی جست‌وجو کرد و استفاده از این ظرفیت می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن مؤثر باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا