خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار «نگران‌کننده» خودکشی نوجوانان در گچساران

جلسه شورای سلامت با حضور جهانگیر علیزاده معاون فرماندار و حسین عسکری رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران و اعضای شورای سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش کبنا (یاسوج)، «رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست ابتداء با تبریک هفته سلامت و تقدیر و تشکر ویژه از زحمات کادر درمان این شهرستان و مجموعه همکارانش، اظهار کرد: هفته سلامت از یکم تا ۷ اردببهشت و با محوریت سلامت خانواده است.

عسکری افزود: سلامت یک مسأله چند وجهی و چند بعدی است که ارتباط زیادی به مسائل مختلف پیدا کرده است و هفت عنوان برای هر روز هفته سلامت نامگذازی شده که همه نشانگر این مطلب است ک سلامت ابعاد متعددی دارد و امروزه سلامت انسان به عوامل مختلفی گره خورده است.

عسکری به معضل بزرگ خودکشی در جامعه اشاره و عنوان کرد: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان به حساب می‌آید که برای برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی همه ادارات باید به وظایف خود عمل کنند همه ادارات وظایف‌شان مشخص و باید در این راستا اقدامات عملی انجام دهند.

او تصریح کرد: مجموعه فرمانداری به عنوان رئیس کمیته راهبردی پیگشیری از خودکشی پشتیان اجرای این برنامه می‌باشد. فرمانداری، بهداشت ودرمان، آموزش پرورش، بهزیستی، اداره ورزش جوانان، ادارت ذی نفع اصلی هستند و بقیه ادارات شهرستان دینفعان ثانویه می‌باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تأکید کرد: تا همه ادارات دست به دست هم ندهند شاهد اتفاقات مثبت نخواهیم بود. او بیان کرد: برنامه فشرده و سه ماهه در راستای کاهش اقدام به خودکشی با اولویت دانش اموزان دبیرستان در دستور کار ما است. عسکری درادامه گفت: منطقه مداخله ما شهر و سه تا روستا می‌باشد که در این راستا مصوباتی جهت اقدام تصویب شد. رئیس شبکه بهداشت ودرمان گچساران از اداره آموزش پرورش درخواست کرد تا جهت غربالگری دانش اموزان دبیرستان ظرف یک ماه، همکاری ویژه داشته باشند و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت ودرمان گچساران جهت مداخله لازم هدایت کنند.

دکتر عسکری در پایان به والدین دانش‌آموزان شهرستان گچساران توصیه کرد: فرزندان خود را جهت بررسی سلامت روان به پایگا ه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند تا کارشناسان ما آن‌ها رو مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت نیاز به متخصصین مربوطه ارجاع دهند. گفتنی است: در این جلسه نقش سایر ادارات تبیین و وظیفه ادارات در قالب مصوبه جهت اجرا نگاشته شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا