خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها | عبدالجواد موسوی

عبدالجواد موسوی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی با عنوان«پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها» در روزنامه هم میهن نوشت:

خب، حرف‌های آقای فضائلی و محسنی‌اژه‌ای نوید پایان گشت ارشاد را می‌دهد. خداراشکر که این‌بار انتقادها ثمر داد و روسیاهی به تندروهایی ماند که بام تا شام به چیزی جز بحران‌سازی برای این کشور نمی‌اندیشند.

به نظرم این اتفاق مبارک را بیش از همه مدیون کسانی هستیم که از آبروی خودشان مایه گذاشتند. از آن بزرگواری که برای پایان بخشیدن به این طرح وحشتناک به دست و پای مسئولان نظام افتاد و خاضعانه نوشت: من حاضرم دست و پای‌تان را ببوسم اما آبروی کشورم حفظ شود تا آن دوست اصولگرایی که ترس از دست دادن میز و منصب باعث نشد تا در مقابل چنین فاجعه‌ای خاموش بنشیند.

نمی‌دانم، شاید مشکل از حافظه تصادفی من است که به خاطر نمی‌آورم تا به امروز انتقادی منجر به اصلاح شده باشد. احتمالاً اگر هم چنین چیزی بوده آن‌قدر اندک بوده که حکم: النادر کالمعدوم بر آن جاری شده. اما تا دل‌تان بخواهد عکسش را خوب به خاطر دارم. یعنی انتقادهای صحیح نه‌تنها منجر به اصلاح نشده، بلکه لجبازی بعضی‌ها را در پی داشته و درنتیجه کار خراب‌تر شده.

آخرین مصداق این لجبازی‌ها ماجرای پناهیان بود. سخنان نابجای او درباره پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی(ع) که اعتراض بسیاری از علما را نیز برانگیخت، نه‌تنها باعث تنبّه او نشد بلکه یکی، دو روز بعد هیئت‌دولت در یک جلسه مهم اقتصادی او را دعوت کرد و نشاند بغل دست رئیس قوه‌مجریه تا همه منتقدان حساب کار دست‌شان بیاید و بفهمند که انتقاد حاصلی ندارد جز ارتقای شأن و منزلت متخلف. به همین صراحت. دیگر به ماجرای صدیقی، خسروپناه و امثال ایشان اشاره نمی‌کنم که همگان دانند.

چند روز پیش که داشتم یادداشتی درباره همین موضوع احیای گشت ارشاد می‌نوشتم با خودم گفتم احتمالاً این نوشته‌ها نیز نه‌تنها موجب جمع‌آوری این طرح ضدملی نخواهد شد، بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. چیزی نمانده بود از نوشتنش کلاً منصرف شوم. یعنی با خودم گفتم، اگر واقعاً نوشتن من و امثال من باعث شود تا روزگار بر مردم این سرزمین سخت‌تر بگذرد و عده‌ای صرفاً برای لجبازی با منتقدان اوضاع را بدتر از این کنند چه؟

مگر قصد ما از این انتقادها اصلاح جامعه نیست و تذکری به آن‌ها که بر سر شاخ نشسته‌اند و بُن می‌برند؟ شکسته باد این قلم اگر بخواهد به جای اینکه یار شاطر این مردم باشد، بار خاطر آن‌ها شود. یک‌بار هم قبل‌ترها نوشتم اگر با خاموشی ما، تندروها آرام می‌نشینند و دست از آزار و اذیت این مردم برمی‌دارند و این‌قدر چوب حراج به حیثیت و آبروی کشور نمی‌زنند، ما حاضریم تا پایان عمر مُهر بر لب زده و خون خورده و خاموش تا پایان عمر گوشه عزلت برگزینیم.

اصلاً مارا بگذارید سینه دیوار و خلاص، اما جان مادرتان یک‌صدم آن وعده و وعیدهایی را که به این مردم بی‌پناه داده‌اید محقق کنید. شما قرار بود نهضت ضدفساد راه بیاندازید. شما قرار بود گشت ارشاد علیه مسئولان فاسد راه بیاندازید. شما قرار بود ارزش پول ملی را احیا کنید. قرار بود میلیون‌ها مسکن بسازید. قرار بود مدیریت نابسامان این سرزمین را سر و سامان دهید. مگر آشکارا نمی‌گفتید مشکلات این سرزمین ۲۰ درصدش به تحریم‌ها برمی‌گردد و مابقی‌اش، محصول مدیریت بد است؟

خب، حالا که الحمدلله همه مملکت تحت فرمان شماست. ریشه سازشکار، اصلاح‌طلب و غربزده‌ها را هم که خشکاندید. دیگر چه بهانه‌ای دارید؟ مشکل‌تان همین یکی، دو روزنامه و سایت و خبرگزاری است؟ همین چهار تا روزنامه‌نگار شاخ شکسته که آن‌طرفی‌ها به آن‌ها می‌گویند ماله‌کش و این‌طرفی‌ها بهشان می‌گویند جاسوس؟

خودتان هم خوب می‌دانید که همین تعداد منتقدِ منصف، بزرگ‌ترین نعمت برای پرده‌پوشی بر سر صد عیب نهان و آشکار شمایند. هنوز هم می‌توانید بسیاری از ناکارآمدی‌های‌تان را گردن همین بیچاره‌ها بیاندازید.

هنوز هم می‌توانید هرجا که نتوانستید کاری از پیش ببرید، یکی از همین بندگان خدا را به هزار کار کرده و ناکرده متهم کنید تا هم دل هواداران‌تان خنک شود، هم سر عده‌ای را به هیاهوی بسیار برای هیچ گرم کنید. بله، این منتقدان به‌ظاهر بی‌خاصیت هنوز هم به خیلی کارها می‌آیند. پس کمی با آن‌ها مهربان‌تر باشید. اگر نه برای حفظ این مملکت، دست‌کم برای حفظ میز و منصب خودتان.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گشت ارشاد را جناب موسوی مو و کروات قیچی کن راه انداخت بعد به نام تندروها شد پر رو تر از اصلاح طلب ها در ایران نیست.

    336
    657
    1. الان دولت مجلس و تمام ارکان نظام در دستان شما افراط گرایان طالبانی مسلک هست .. ملت مشاهده میکنند چه میکنید در تمامی حوزه ها خصوصاً احیای مجدد گشت ارشاد !!! یا شاید الان هم موسوی در راس دولت و حکومت ؟ کامنت های امثال شما آدم رو یاد سنگ پای قزوین می اندازه والله !!!

      832
      154
      1. دوست عزیز طرح نور با گشت ارشاد فرق داره . گشت ارشاد با خانم های بدحجاب هم برخورد می‌کرد اما طرح نور فقط با خانم های هنجار شکنی که بی حجابی می‌کنند برخورد میکنه . اتفاقا شما پررویی و خر فرض کردن مردم رو به نهایت خودش رسوندید همه دیدند که در دولت همفکر شما روحانی مملکت به چه گندی کشیده شد حالا شما ها تازه دم درآوردید . بعد از دولت روحانی اصلاحات باید اسنپ بگیره محو شه تو افق

        31
        120
      2. برام عجیبه ، که یا ایرانی و مسلمون نیستید و یا قانون گریز!!!
        اگه اختلاس بد است و باید باهاش برخورد کرد ، بی حجابی و لخت و عور بودن هم بد است …!
        زیر پا گذاشتن احکام الهی ، یعنی فساد و تباهی !!!
        این اقای منتقد ، زیر پوستی داره جای مهمی رو می زنه که خیلی ها نمی دونن!!!
        بفکر آینده ی فرزندان این مملکت باشیم !

        38
        95
        1. اگر به فکر آینده مملکت هستیداولویت با دلار شصت هزار تومنیست کارگرانی که خانوادشان خرج دارو و درمان و دندانپزشک را نمیتوانند بدهند آینده مملکت آن کودکان کارگرانی هستند که در خانواده هایی بزرگ میشوند که در زمانه ای که سبد معیشت ۱۷ میلیون برآورد شده ۱۰ میلیون درآمد آن هم بزور و منت گذاشتن کارفرما دارند. بله حجاب دستور الهیست ولی این هم یادمان نرود که پیامبر عزیزمان فرموند کاد الفقر ان یکون کفرا

          15
          2
      3. رئیسی تو این چند وقت عالی کار کرده
        جبران خرابی های قبل هم زمان میطلبه و بعدش سرعت شکوفایی شدت میگیره. مردم فهیم هستن و غالبا ازش راضی هستیم
        پس بی انصافی نکنید.

        گشت پلیس هم برای اجرای قانون در همه ی موارد جرم و بی قانونی لازم و واجبه و ازش حمایت می کنیم.
        پلیس نباشه هیچی سرجاش نمی‌مونه.

        32
        151
        1. میشه لطف کنید بفرمایید جبران خرابی‌ها چقدر باید طول بکشه…؟ بخدا شما از پرویی و بی‌حیایی نمونه هستید در دنیا…!

          78
          11
        2. اونکه زمان روحانی دلار ۲۵تومن شد الان هنوز ۴سال دولت غیر مردمیتون تموم نشده دلار ۶۵هزاز تومانه قیمت اجناس بیداد میکنه گویا چشمتونا بستین خدا بدادمردم برسه

          74
          12
        3. ایرانی جماعت لیاقتش اینه تو همون ایران با این وضعیت بپوسه میدونی امثال شما اصلا لیاقت زندگی خوبو ندارن، نیومدم حرف سیاسی بزنم فقط میخوام بگم این دولت از شروعش تا الان 350 درصد افزایش قیمت اجناس داشتیم که به نوعی رکورده دو کل تاریخ ایران ، بعد تو این وضعیت جای اینکه ما مردم یه نشونه ببینیم که دولت داره برای حد عقل وضع داغون اقتصاد کاری میکنه میبینیم پلیسمون داره دخترارو ارشاد میکنه، بابا شما بیا درست کن پایه مملکتو بعد برس به مسائل فرهنگی، اگرچه که این همه گل به خودی غیرعمد امکان نداره باشه، باز شما حمایت کن

          64
          12
        4. رئیسی قبل از انتخاب شدن میگفت که ۶ ماه همه چی رو گل و بلبل میکنم اونموقع از خرابی‌های دولت قبل خبر نداشت؟

          4
          1
        5. اولا موسوی زمانی نخست وزیر بود که اسمی از اصلاح طلب و اصولگرا نبود ،و شرایط مانند الان طالبان بود و همان وقت امام به افراد تندرو تذکر داد که حق ندارید با افراد بی حجاب برخورد کنید ،دوما در رمان احمدی نژاد 2000تن ساپورت وارد کشور شد ،چرا؟ سوما در سوره نور خداوند زنان را به پوشش توصیه کرده و مردان را به حفظ نگاه ،اجباری در کار نیست ،چرا گشت ارشاد به مردان لوده و چشم چران و مزاحم نوامیس کاری ندارد؟

          4
          1
      4. دقیقاااا گشت ارشاد در دولت اصلاحات کلید خورد، بعد اینها شدن حامی خانمهای بد حجاب، تندرو چپی ها و اصلاحاتی های مملکت اند که فقط کارشون سیاسی بازیه و سی ساله که دارن فساد میکنن تو مملکت الانم رئیسی دست به هیچ مدیر فاسدی هنوز نزده چون برشون داره قیامت به پا میکنن.اصلا ادارات فقط مگس پرونی می‌کنن هیچکی کار مردم رو انجام نمیده.لعنت بهشون که از آبدارچی تا مدیر رو اصلاحاتی بی خاصیت گذاشتن که فقط بیت المال به جیب بزنن و یه عده جوون برن رو موتور و تو اسنپ کار کنن

        52
        25
        1. مردم عقل دارن بهترین دوران کشور ۸سال دولت اصلاحات بود بیشترین ثبات اقتصادی را داشتیم بعداز اون مملکت روز بروز بدتر شد ومیشه تحریم‌ها را چون برا یک عده نعمت بود نذاشتین بر داشته بشه راه دور نرین ترکیه بکجا رسید این ۴۵سال ما بکجا متاسفانه کشور ومردم برا مسولان ارزشی ندارن

          53
          11
        2. اتفاقا زیاد هستن اصول گراها و افراد وابسته و فک و فامیل بیسوادشون که توی مملکت پست و مقام دارن و کارشناسهای با سواد و وطن دوست رو بردن توی حاشیه و دارن حسسسابی میخورن و میبرن و از طرفی مملکت رو به سمت پسرفت سوق میدن. خدا خودش بخیر کنه.

          16
      5. بهتره برید چندتا از عملکردهای این دولت رو مطالعه کنید تا دیگه نگید این دولت چه کرد با مملکت.
        صادرات و تولید انبوه واکسن و ریشه کن کردن کرونا، احیای دوباره صنایع و کارخانه های از کار افتاده، عضویت در شانگهای، سفرهای استانی به جای پشت میز نشینی، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان که بخشی از بدهی های دولت قبلی هست رو دادن و خیلی کارهای دیگه که باید مطالعه کنید

        19
        117
        1. مطالعه کنیم…؟ چی رو مطالعه کنیم…؟
          شما یا خیلی آدم ساده‌ای هستی تا به تازگی از کره ماه تشریف آوردین به این مملکت از سر به پا فاسد….!

          49
          6
      6. خدا شاهده سابقه ی اصولگرایان در خدمت به مردم بهتر است بحث ماهواره ها منجلابی بود که اصلاح طلبان در برابر ان سکوت کردند الان افرادی هستند که زن و زندگی و کار بارشان دیدن ماهواره شده.

        15
        56
      7. تندرو رییسی که میخواست دیواربکشه بین زن ومردولی ورود به ورزشگاههاراازادکرد….الکی چی میگید…ما…منظورم ماییی هست که بی ناموسی رادوست نداریم..ولی سخت گیری راهم دوست نداریم…تاجایی که حکم خداوندزیرپانماند…بیشتروکمترازان زیاده رویست..

        12
        58
    2. جالبه به خودش میگید فتنه گر اما طرح های همین فتنه گر را به جد دنبال میکنید! از تناقض جر نخورید!
      اون این طرح را شروع کرده شما چرا اصرار به ادامه طرح های اون فتنه گر دارید؟!

      573
      69
      1. در طرح جدید گشت ارشاد ، برای حلوگیری از درگیری
        در خیابانها و پیاده روهای خلوت اقدام به بازداشت دختران میکنند تا برخوردی پیش نیاد
        یعنی تا ملت بخوان بفهمن چی شده ؟ سریع از محل میرن

        58
        6
    3. گیرم که موسوی و هر …راه انداخت فعلا این شده یه بهوونه .خوب طیف شما جمعش کنه .هرچی میشه میگن دولت قبل ،مجلس قبل ،حکومت قبل ،بابا مگه نیومدین درستش کنین؟

      699
      67
    4. تعطیل نشده بی خودی جو،ندین فقط رسانه‌ای شدنش رو بایکوت کردن تا حس تعطیل یا ضعیف شدن بده البته بعضی‌ها معتقدبو ند که بعضی ازاین بازداشت ها سوری وساخنگی بوده و حالا تعطیل شده

      375
      26
    5. این که کی راه انداخته مهم نیست
      در قران به حجاب توصیه شده ولی حد و گناه چیزی نگفته
      قران در مورد مسواک و نظافت هم توصیه کرده ، پس گشت نظافت و مسواک هم راه بیندازیم ؟

      67
      11
    6. شب پره جان! اون موقع که به قول شما موسوی گشت ارشاد راه انداخت، همه مسئولین دستشان یه جا بند بود. چیزی به نام اصلاح طلب و اصولگرا نبود. بعدها، عده ای متوجه اشتباه خودشون در تندروی ها شدن و راه خودشون رو جدا کردن. بنابراین، نمیشه رفتار اون موقع رو به جناحی که بعدها متولد شد، نسبت داد.

      24
      6
    7. حجاب یکی از ارکان اسلامی است. وکیانی از جمله هم میهن میخوان با حکم خدا به عنوان روشنفکری مقابله کنند. خوب تو این چند سال به راهکاری می دادید تا شیطاان لباس زنان مسلمان را بیرون نیاورد.
      فقط انتقاد؟ انتقاد همیشه با راهکار باید باشد.

      10
      47
    8. مطلب یه هفته پیش رو اینجا گذاشتید که چی بشه؟ مشخص بود که سر و صدای الیگارشیه.این هم که حجاب رو‌ کی اجبار کرد و بدتربن لباسها رو‌ تن ما زنها در دهه شصت و هفتاد کردند هم واضحه.بقیه اش سر و صدا و جنگ قدرته.از مردم عادی انتظار می‌ره وارد این دعواهای کثیف نشن

      12
      4
    9. معاویه به عمرو عاص : ما در مقابل تیغ برنده علی چه داریم ؟
      عمروعاص با نیشخند : جهل مردم را .

      فریب نام ( انصاف ) این رسانه را نخورید .
      شغل این رسانه ایجاد دوقطبی است . تحقیق کنید پشت این رسانه ، اساتید دوقطبی سازی تحصیل کرده انگلیس حضور دارند و از شما مردم میخواهند که دو دسته شوید و همدیگر را بکشید .

      2
      1
    10. گشت ارشاد ففط یه لفظ بروز شده است از زمان انقلاب از آن زمان که اقایان با شلوار جین به کمیته برده می‌شدند این نهاد کذایی بی صاحب و مسئول وجود داشت

    1. مطمئن باشید این گشت ارشاد ادامه دار باشد تظاهرات دیگه ای در راه خواهد بود تازه وضع کشور آرام شده بیخیال شید به کسی چه طرف چی پوشیده تو مرد باش نگاه نکن

      886
      166
      1. دیگه زمان اغتشاشات گذشته مطمئنا از این پس با هر کسی که بخواد امنیت مردم رو از بین ببره بشدت برخورد خواهد شد

        5
        38
      2. سلام

        یاد توئیت اون دختر بنده خدایی افتادم که می گفت

        یک روز رفتم آزمایشگاه کشف حجاب هم بود هم خودش هم چند نفر از مراجعین.

        گفت دیدم جای خالی روی صندلی نیست فقط یکی هست اونم کنار یک آقایی رفتم همونجا نشستم، یکم که گذشت دیدم داره فیلم پورن می بینه هی خودشم به من می چسبونه… صندلی هم کنار دیوار بوده هی فاصله میگیره اما دیگه چسبیده بود به دیوار این ما بین هم خانمی محجبه به دختر خانم کشف حجابی تذکر میده اونم با اکراه شال رو میزاره این آقا متوجه میشه بلند میشه میگه به تو ربطی نداره سال نگذاشته چی؟ شوهرت می بینه بمیره تا نبینه… خانم های کشف حجاب هم براش دست میزدن… این خانم که کنارش نشسته بود تو توئیت نوشته بود دیگه نتونستم تحمل کنم؛ بلند شدم گفتم تو اگه راست میگی سرجات می نشستی خودتو به من نمی چسبوندی… که پسره بهش گفت تو اگه دلت نمی خواست این رفتار باهات بشه اینجور بیرون نمی اومدی

        امثال شما نشون دادید که چجور آدم های هستید
        ادعا می کنید به شما چه دیگری چی پوشیده اما خود شما چادر و روسری از سر فرد محجبه کشیدید

        خود شما به اصرار سعی کردید روسری از سر اون فردی که برای دفاع از جنبشتون اومده بود کشیدید

        به دختر محجبه ای که داشت از دانشگاه بر می گشت و امثال جنابعالی اونجا مشغول اغتشاش بودید بهش رحم نکردید با سنگ زدیدش که دکترا مجبور به تخلیه کامل چشمش شدن

        پس امثال جنابعالی حذف از این نزنید به شما چه دیگران چی می پوشن و…

        می دونی اگر بگی بزار دخترا و خانم ها اینجوری بگردن؛ لذت جنسی ببرم بقیه متوجه میشن چقدر چندش هستید بری همین میاید می گید به شما چه بقیه چی می پوشن و…

        12
        19
      3. مگه قانونه جنگله هر کی هر کاری میخواد بکنه یا هر چی بپوشه
        همه کشورها قانون دارند
        چرا تا به ایران میرسه همه فاز روشنفکری میگیرن

        13
        30
        1. دوست عزیز احسنت همه باید قانومند باشند اما دولت هم باید با قانون عدالت در همه مراحل با مردم برخورد کند

          3
          1
  2. امثال شما از بی قانونی سود می‌برید.اگر مردم بدونند زمان شیخ فریدون چه با مملکت کردید..امروز نقش اپوزیسیون گرفتید

    217
    450
    1. خوب به لایک ها نگاه کن مردم با امثال تو مخالف هستن که نمی‌فهمید گشت ارشاد پنجاه ساله هیچ کاری نتونسته بکنه یدونه روسری بود اونم به لطف گشت ارشاد برداشتن فقط عقده دارید از کم حجاب ها و لذت می‌برید در خیابان کتک کاری می‌کنن اصلا براتون هزینه هایی که به جمهوری اسلامی وارد میشه مهم نیست حتی نمی‌فهمید قانون یعنی موافقت حداقل 80 درصد جامعه با اون قانون وگرنه میشه ناهنجاری و خون و خونریزی ، قانونی که شورش میاره جنگ داخلی کجا اسمش قانونه

      921
      110
      1. مگر فقط بحث قانونه اجتماعیه؟ پس بحث اون الهی چه میشه؟! آیا هشتاد درصد مردم با قوانین الهی که زمان پیامبران نازل می‌شد موافق همراه بودن؟ دراین صورت چون عده بسیاررکمی موافق قوانین الهی بودند طبق منطق غلط شما خداوند باید نزول اخکام العی را تعطیل و ارسال پیامبران را منحل می‌کرد.

        8
        30
      2. به قول شما از کل لایک ها در تمام سایت ها اکثریت مخالف حرکات اینها هستن حرف امام خمینی رو هم قبول ندارن که میزان رای ملت هست فقط خودشون رو عقل کل میدونن دقیقا کاری که شیطان انجام میده بعد میخوان صلح و ارامش باشه مردم رو از دین زده مردن که هیچ دشمنی نتونست این کار رو انجام بده

        23
        4
      3. اولا که تعداد لایک ها در سایت اصلاحاتی که بعضا اپوزیسیون هم هستن اصلا ملاک نیست اون هم ۲۰۰ نفر و ۳۰۰ نفر
        دوما اینکه طرح نور کاملا متفاوت از گشت ارشاد هست و فقط با بی حجابی مقابله میکنه نه با بد حجابی
        سوما شما اگه به قول خودت دلسوز جمهوری اسلامی هستی باید بدونی که باید یک فکری برای وضعیت حجاب جامعه بشه و طرح نور تا اینجا ۹۰ درصد جواب داده . دعوا و کتک کاری مال یک عده خاصه که اینها مشکل مالی هم حتی ندارند . یک عده مرفه بی درد که با بی بند و باری بزرگ شدند و فقط پلیس باید اینها رو کنترل کنه . دعوا و کتک کاری رو اون اقلیت راه میندازن

        4
        26
      4. حق نه ناحق متوهم خود اکثریت پندار در یک سایت مخالف قانون حجاب و نیروی انتظامی و پلیس رسمی و قانونی اون کشور که آزادانه مقاله بر علیه گشت پلیس رسمی و قانونی اون کشور آزادانه و بدون هیچ واهمه ای مطلب می نویسه و کامنت گزارهای سایبری چشم چرون حامی بی حجابها که تنها مانعشون در اهداف پلیدشون رو گشت انتظامی می دونن اتفاقا خود عاری از شرافتت بخوبی می دونی ۴۳ سال از ابتدای تاسیس نظام این گشت ثارالله و سپس با نام ارشاد بود که حجابها بر سر بود و به محض غیبت ۱۷ ماهه گشت حافظ امنیت اخلاقی، بدحجابی تبدیل شد به بی حجابی کامل و بی مانتویی و حالا با بازگشتش منافع مردنماهای چشم چرون ندید بدید عقده ای بخطر افتاده حتی شده پشت جمهوری اسلامی قایم بشی و اسم رمز و تاکتیک منسوخ شده شورش رو آتو کنی حنات دیگه رنگ نداره مفلوک دیدیم که در جریان آرمیتا هیچ شورشی نشد اکرچه تونستی با این آتو ۱۶ ماه دست گشت ارشاد رو ببندی ولی تا زمانیکه خانواده های شهدا هستن تو ناحق آرزوی تعطیلی گشت ارشاد رو با خودت به گور می بری

        6
        20
      5. به لایک و دیسلایک نگاه نکن ؛ به اعتراض تمام دنیا خصوصا به دانشجویان آمریکا و فرانسه و انگلیس و اسرائیل نگاه کن که تازه فهمیدند چه کلاهی سرشون رفته و از جمهوری اسلامی ایران عزیزمون که متاسفانه طرفدارهای بی حجابی و بی بندوباری قدرش رو نمیدونند ؛ درخواست کمک دارند. افتخار می‌کنیم که خون شهدامون و زحمت عزیزانمون پایمال نشد و خصوصا در این دولت دنیا متوجه قدرت ایران و مردمان خوبش شده. ننگ بر بی دینی و بی غیرتی و درود بر شرافت و انسانیت.

        10
        19
      6. پارسالم با هشتگ ها و توییت ها فکر کردین کار نظام تمام شده
        همیشه تو توهم ما یاد هستیم بودید بخودتون بیاین
        اون هشتاد درصدی که میگی با حرف شما مخالفن نشونشم چند درصد الان بی حجاب شدن
        چشم هارا باید شست جوری دیگر باید دید

        5
        17
      7. سلام
        خوب به لایک ها نگاه کن ولی فکر نکن این لایک ها از طرف کل ملت ایران هستش
        این لایک ها نشون میده چقدر افراد مخالف دستور خدا و مخالف نظام تو این سایت وجود داره
        خخخ

        وگرنه راهپیمایی ۲۲ بهمن تو دهنی خوبی برای امثال شما و تعداد لایک ها و…

        4
        21
      8. چ حرف احمقانه ای!!!
        چند ده هزار لشکر یزید بود و امام حسین ۷۲ نفر
        چون اون اکثریت بود به حق بود؟
        توروخدا جو زده نشید خیلی از این کامنت ها واقعا نظر قلبی نگارنده هاشون نیس میبینن اینجوری بیشتر لایک میخوره میگن ماهم همرنگ بشیم اما ن….

        4
        12
    2. همیشه برای من این سوال هست که چرا تا از دولت رییسی انتقاد میشه، بلافاصله طرفدارای رییسی، اون شخص منتقد رو به روحانی منتسب می کنن و سریع میرن از روحانی انتقاد می کنن!!!! راستش هنوز متوجه نشدم که آخه این چه استدلالی هست!!! مگه حتما باید توی این جناح یا اون جناح بود؟؟!! نمیشه مستقل فکر کرد؟؟؟!!! نمیشه هم از این دولت و هم از اون دولت انتقاد کرد؟

      11
      3
    1. از نویسنده باهوشی مثل سیدعبدالجواد موسوی بعیده چنین نتیجه گیری زودهنگامی! برادر عزیز پایان گشت ارشاد یعنی پایان اعمال سلیقه و دستورات حاکمیت در امور شخصی مردم. فکر می کنید به همین راحتی حاکمیت حوزه شخصی مردم را به خودشان واگذار می‌کند؟! و به همین راحتی یک عده دست از سر مردم برمی‌دارند؟! ضمنا همین الان به آقایون همین مطلب حجاب را بگی میگن اصلا این موضوع حوزه شخصی نیست؛ یعنی حتی در فهم موضوع هم اتفاق نظر بین حاکمیت و جامعه وجود نداره!!

      525
      66
  3. منطقی بود.خسته نباشید و خدا قوت.
    اما بدانید در بحث مدیریت دو بال اراده و تخصص با هم هستن.به نظرم بال اراده اگرچه هست اما بال تخصص و علم واقعا در این دوره چه مجلس و چه دولت ضعیف هست علتش هم خیلی دور از ذهن نیست.وقتی از یک طیف جذب نیرو شود طبیعتا از تخصص دیگر طیف محروم خواهند شد

    334
    53
    1. اینهمه بودجه برای گشت ارشاد بخاطر تاری از مو.ایکاش این نیروها جذب می‌شدند برای توسعه کشور ما طالبان وهابی نیستیم

      617
      79
      1. چه تضمینی میدی بعد تار مو نگن یک وجب پوست دست دیده بشه چی میشه چ تضمینی میدی بعد دست بگن رکابی با تیشرت چه فرقی داره یعنی یک وجب جهنمی میکنه
        بعد سلامت اخلاقی جامعه رو چه تضمینی میدی بعد نپاشیدن بنیان خانواده و بعد جامعه لااُبالی که فقط به فکر شکم و زیر شکم هست چه

        تو مو میبینی و ما پیچش مو

        1
        12
    2. با سلام
      جناب عبدا لجواد موسوی
      به من بگید حد یقف پوشش خانم ها از نظر شما اصلاح طلب ها چیست
      با فصل گرما که در پیش و اعمال منافی عفت عمومی که در مترو جاهای عمومی بین دختر و پسرها داره همین روزها شاهدش هستیم چه نظری دایر
      اصلا مرز پوشش رو شما بیا بگو تا کجا باشه
      الان کسی با لباس زیر خواست تو خیابان و کوچه و مترو بگرده ، بالاخره موضعی ، نظری داری بگی حد یقف شما کجاست
      درس آدرس بده لطفا!!!

      3
      10
      1. جوابش کاملا مشخصه هرچند شماها اصلا دنبال جواب نیستید ولی چون یک عده ساده لوح دیگه رو به اشتباه میندازید من جواب رو میگم:جواب اینه که در سایر کشورهای دنیا بجز امارت اسلامی افغانستان(طالبان) و جمهوری اسلامی که حجاب آزاده مردم چطور دارند زندگی میکنند که شما نمیتونی؟!

    1. گشت ارشاد برای مقامات دولتی خوبه نه برای مردم ، مردم هرکاری میکنن مسولیتش با خودشونه ، اما دولتی ها زالوی هشتاد و پنج میلیون نفرند

      15
      1
    1. تندرو دو طرفه س
      به این سمتم تندرو میشه گفت
      اینها همه بازی رسانه ای برای پر کردن جیب خودشونه
      باج گیری از رقیب

      کار فرهنگی اولویت داره در کنارش نظارت و تذکر هم باید باشه
      البته گشت ارشاد فقط برای تجریش به پایینه
      جرات بالا رو ندارند

    2. سلام یک تندرو هستم
      برای بی خطری ما همین بس در این کشور هرچه دلتان می‌خواهد به ما می‌گویید ولی هنوز سر بر بدن دارید

      خطر اونایی دارن کهشهید عجمیان رو تکه تکه کردن و داشتن برای هر ستون اسم یک نفر مینوشتند

      فحش اگر بدهند آزادی بیان است
      جواب اگر بدهی بی فرهنگی….
      حزب اللهی بودن را با تمام تراژدی هایش دوست دارم

      14
  4. کسی نیست به این احمق بگه پس چطور باید جلوی این بی حجابی وبی بند باری گرفت تو کوری نمبینی بعضیا انقدر وقیحند با لباس زیر میان بیرون یک سال با حرف وحدیث وکار فرهنگی هیچ حاصلی نداشت هرچند همین اقایان نا محترم لذت میبرند ازین وضع

    205
    836
    1. بنده خودم تک فرزند شهید هستم که جانش را فدای میهن و آرامش و آسایش فرزندان میهن کرد ، این وضعیت دولتهای بیسواد و طالبانیسم که با کشور و خاک فروشی و گزینشی کردن ارگانها کاری کردند که جاسوس و نفوذی تا استخوانهای دولتها نفوذ کرد ، بله بنده تک فرزند شهیدم مستاجر ، بیکار و حتا یک خودرو ندارم که باهاش کار کنم و فرزندانم را به مسافرت ببرم ، خجالت زده فرزندانم هستم ، پدر من و همرزمانش برای حجاب و شریعت اجباری جانشان را کف دست نگرفتند و همه جا مانند گربه ای که گوشه دیوار گیر میکند خصوصن این دولت اسم خانواده شهدا را می‌آورد ، تا چقدر از اسم شهید و خانواده آنها سواستفاده میکنید ، بنده دانشگاه دولتی نرفتم که حق نخبه ای را بیجا نگیرم ، چاپلوسی و تملق نکردم در ۲ ارگان که میخاستم استخدام شوم ولی بهمین خاطر استخدام نکردند ، یک نفوذی و جاسوس کشور دیگر میرود احکام و قرآن و شرعیات را میخواند مانند الی کوهن و گزینش قبول میشود و میشود همینکه الان شده و همین ستاد آمر به معروف برای جذب بودجه کشور و نیروهای نظامی ما را سرخورده کرد دوستان نیروی انتظامی بسیار دارم که میگویند خجالت میکشیم وقتی با این زنان آمر به معروف هستیم و منتر اینها شدیم ، چه خوب است همین ها که لباس رزم پوشیدن را بفرستند لب مرز شرق که طالبان سربازان و نظامیان ما را نکشند ، امثال رسایی ها و علم الهدی ها و صدیقی و گلپایگانی و محبی که کشور را به بحران کشاندند…… ، عذر میخواهم….

      12
      3
    2. این نحوه حرف زدن اصلا درست نیست. شما غیر از زور و فحش دادن راه دیگری بلد نیستید.
      اینهمه سال اینکارها نتیجه عکس داد. چی میشه یه بار راه محبت رو پیش بگیرن؟
      یکسال کجا کار فرهنگی شد؟ شما فکر میکنید با گفتن مزایای حجاب و بدیهای بیحجابی مردم به حجاب ترغیب میشن؟ این کارها فقط تو این یکسال نبود. تو این سالها در کنار برخورد تند اینا هم بود.
      الان بهتون میگم راهش چیه. تنها راه نجات جامعه از این بی‌بند و باری اینه که مسوولین به مردم محبت کنن. به چسم دشمن بهشون نگاه نکنن. لجبازی نکنن‌. جلوی فساد اقتصادی رو بگیرن، و خیلی چیزای دیگه.
      اما وظیفه متدینین این هست که از ظلم و ظالم طرفداری نکنن. اگر بجای اینهمه تجمع برای حجاب یه بار تجمع راه مینداختن که آقای صدیقی رو محاکمه کنید و اگه گناهکاره محکوم و اگه بیگناهه تبرئه بشه… وقتی یه جا درگیری بین یه مذهبی و یه غیرمذهبی پیش میاد بسیاری از متدینین تجمع راه میندازن و از مذهبی طرفداری میکنن و خواستار اشد مجازات برای غیرمذهبی هستن. در حالیکه شواهدی ندارن که حق با کدومشونه. اگرم یه فیلمی منتشر بشه مثل ماجرای سطل ماست هزارتا توجیه میکنن. چی میشد یه بار علیه کسانیکه به اسم دین خشونت میکنن تجمع و تظاهرات میکردن؟ شما ببینید کسانیکه حتی به اسم دین ترور کردن خیلیاشون به پست و مقام هم رسیدن….

      6
      1
    3. میشه بگین کدوم کار فرهنگی انجام شد، این که مثلاً دو موضوع بی‌ربط عفاف و حجاب را هر روز داد زدید. اینکه از تریبون‌ها آنها را حرام لقمه نامیدید. اگر همه این مدعیان سندی در مورد نحوه برخورد معصومین با بی‌حجابی داشتند با این همه غیرت در وجودتان حتی یک نفر هم زنده نمی گذاشتید.

      5
      1
  5. ماامنیت درکشورمان رامی خواهیم./ماگشت ارشادرامی خواهیم.✌️✌️✌️✌️/مابی حجابی وفسادرابه هیچ عنوان نمی خواهیم.

    212
    875
    1. ,گشت که بیشتر ناامنی ایجاد کرده و بی حجابی جرم نیست چون بیشتر کشورهای مسلمان بی حجابند نمونش سوریه و لبنان و عراق وووووحشی گری که قانون نیست

    2. باید بگی تو مرد باش خانواده خودت مراقب باش
      مرد ها چه گناهی کردن که باید سرشون تو جدول خیابان ها بندازن تا زنها هر طور لباس دوست دارن بپوشن بعد بندازین فساد جامع به گردن مردها آیا واقعا مرد ها مقصر هستن یا زیاده خواهی زن ها

      1
      7
    3. هنگامی عدالت در جامعه برقرار شود و فساد اقتصادی ورانت خواری برچیده شود وبه عقاید مردم در مورد هزینه کرد منابع مالی کشور اهمیت داده شود بی حجابی هم از این جامعه برچیده میشود. ملتفتی ؟

      4
      1
  6. فکر می کردم خداوند خانمها را لطیف و مهربان آفریده اما زنان گشت ارشاد کاملا مرا منقلب کرد

    641
    109
    1. وای چقدر کشف حجاب ها مهربان هستن برای همینه که لباس پلیس مملکت رو جر میدن!!!!
      کتک کاری، فحاشی و… راه میندازه اینا مهربونیشونه نه؟!

      اخوی
      درشتی و نرمی به هم در به است///چو رگزن که جراح و مرهم نه است.

      (رگزن=طبیب، جراح)

      حالا خوبه خانم های گشت ارشاد قوه غضب رو برای حفظ خانواده ها و سلامت جامعه… به کار می برن

      نه برای بی بند و باری و از بین بردن آرامش جامعه و…

      1
      4
    1. گشت ارشاد نیاز هست برای افراد بد حجاب ک هر چیز رو از بیگانه تقلید کردن ، کشور جمهوری اسلامی ایران هست و باید یه سری قوانین رعایت شه و حجاب هم جزوی از این قانون هست و باید رعایت بشه

      1
      11
  7. به نظر میاد شما تندرو باشی جناب منتقد
    گشت ارشاد یا هر نیروی انتظامی اگر نباشه دو روز دیگه لخت میان تو خیابون همین تو منتقد میگی حالا ک بهانه ای ندارین مملکت دستونه ریشه همه رو خوشکوندین عرضه ندارین اینا رو جمع کنین..هر مملکتی برای اجرای قانون نیاز با نیرویی داره با هر اسمی

    133
    542
    1. یاس عزیز در تمام کشورهای اسلام حجاب اختیاری هستش چرا فکر میکنی اگه حجاب نداشته باشند اتفاقی میفته مگر نه اینکه خیلی ها هم هستند حجاب دارند اما از خیلی بیحجابها بدتر هستند وهزار تا کار خلاف شرع انجام میدهند پس حجاب اصلا ملاک نیست ذات وشخصیت ادم ها ملاکه

    2. قانون؟؟؟میشه بفرمایید کجای قانون اساسی در رابطه با حجاب گفته شده؟وقتی سواد حقوقی ندارید ملزم به حرف نیستید.

  8. جناب منتقد ، از انتقاد های صادقانه شما در مورد مسئولین و اوضاع کشور سپاسگذارم ، امیدوارم این مسئولین بفهمند که نمی توان به مردم زور گفت و اینکه بدانند هر گاه در قدم اول به فکر اقتصاد و آسایش این مردم شریف باشند نه به فکر ظاهر فرهنگی آنها زیرا این به حال مردم بهتر است.

    426
    68
    1. سلام
      چجوری اقتصاد درست بشه؟

      در حالی که خود گناه باعث کاهش رزق و روزی ها میشه؟؟

      بعد مگه ملت با این برهنگی و… سر کار تمرکز و… دارن که بتونن به کارهای اقتصادی درست برسن؟!

      سر محیط کار پی مخ زدن… هستین به اقتصاد می تونین کمک کنید؟! عمرا

    1. با حجاب بی حجابی گشت ارشاد مردم سرگرم نکنید فکری به حال این وضع اقتصاد معیشت مردم بکنید…جمع کنید مسخره بازی هارو وگرنه کسی که گرسنه است براش مهم نیست حجاب بی حجابی

    2. دقیقا!هرزگی وبرهنگی چه ربطی به اقتصاد ودلارو…داره اینها بهانه ای هست برای توجیه بی عفتی وبی بندوباری مملکت رو دارن این بی حجابها به فساد میکشن کم کم فقط بالباس زیرمیان بیرون صدرحمت به کشورهای غربی انگار خودشون رو گم کردن!

      1
      1
  9. گشت ارشاد نباشه مملکت را گند فحشاء و فساد بر می داره اگر کسی ذره ای معنی ناموس را بفهمه مخالف گویی نمی کنه !!!

    161
    594
    1. پیام‌ها بسیار نامعقول بود وهمه در حمله به آقای موسوی خلاصه میشد واصلا اصل ماجرا ول کردن که خیلی نابخردانه است..

    2. بابا ما خیلی گشت های دیگه هم میخوایم
      گشت اختلاس
      گشت اقتصاد
      گشت باندبازی
      گشت رشوه خواری
      گشت بی مسئولیتی
      و………..
      بنظرم ایناخودشون خیلی مهمترازاین گشت ارشادهستن
      هرخونواده ای ک مردداشته باشه خودش هم چپ ب ناموس مردم نگاه نمیکنه وهم نمیزاره کسی ب ناموسش بدنگاه کنه
      ایرانی ازگذشته هاب قول تاریخ،حجاب زنانشون چشمای مرداشون بوده
      گیرم ک نگاه بدهم باشه ک کل دنیاالان این مشکلودارن،ولی این مشکل واسه اساس زندگی ارامش ملتشون مشکلی درست نکرده
      ولی اگه باقی گشتایی ک گفتم نباشه دیری نمیخوادک کل مملکت وکشورمون ب تباهی کامل بره

  10. شما نویسنده ی محترممم که بلطف دولت ناکارآمد اصلاحات و خائن و جاسوس پرور و اختلاس گر منزوی شدید. و مورد لعنت جوانان و جامعه. هزاران اشتباه نه که عمدی خیانت کردید با یک اشتباه دیگران مقایسه نفرمایید.
    شما اینهمه ساخت مسکن را نمی بینید اینهمه احیای کارخانجات را که عمدا. تعطیل شده بودند. دولت سیزدهم براه انداخت نمی بینید. و هزاران تلاش دیگر صادقانه و دور از نگاه چاپلوسانه به غرب. با توکل بخدا انجام شده اما دریغا. که. خیانتکاران اقتصادی ستون پنجم دشمنی هستند ک آنها هم از شمایند
    گرد و غباری هستند که جلوی کارهای ارزشمند دولت را می گیرند. درضمن اگر شما دوست دارید ناموس ایران نمایش داده شود. ما دوست نداریم چون شخصیت بانوی ایرانی را فراتر از آن میدانیم که لگد مال نگاه هرزه ی شیاطین شود اگر چه امثال شما با دخالت‌های ناروا نگذارند بانوی ایرانی خودش این را بفهمد

    116
    458
    1. اینهمه ساخت مسکن!!!!!!
      رئیسی سالی یک میلیون مسکن قول داده بود
      سه سال گذشته، کو پس؟؟؟
      بس کنید لطفا دروغ و چاخان و آمارسازی ها و خالی بندی ها را

    2. طبق امار رسمی کشور تو دوسال دولت جدید فقط 200 هزار مسکن ساختن اما قرار بود هر سال یک میلیون بسازن.بعد شما میگی این همه مسکن ساختن خخخخ

    3. جالبه،کدوم مسکن کدوم احیا کارخونه،خخخخ.دلار ۷۰ تومنی گوشت۷۰۰ تومنی رو مردم باور میکنن نه چرندیات تو رو.دستگاه اجرایی مملکت با بیسوادی خودش و بی تدبیری وزیرانش مملکت رو به نابودی کشانده.

    4. پس بهتره بستری فراهم بشه که یک بانوی ایرانی خودش به این نتیجه برسه و عزت و شرافتش رو حفظ کنه نه اینکه عده ای چماق به دست تو خیابونا بیافته دنبال دختر مردم و باعث آبرو ریزی بشه و مردم رو وادار به لجبازی و اعتراض بکنه و بهانه ای بشه برای دشمنان خارج از کشور که با اون مردم رو تحریک کنن همه در اون حد از بلوغ فکری نیستن که این جور توطئه ها رو بفهمن.

    5. من نه روحانی رو قبول دارم نه ریسی بیسواد رو اما خدا میداند و خودش هم جواب میدهد این ریسی بی سواد چه کار خوبی برای کمتر شدن فشار اقتصادی برای مردم کرده جز کوچک کردن سفره مردم صد رحمت به روحانی اخه شماها که ریسی ریسی میکنید ی دونه از کارهای خوبی که ریسی واسه مردم کرده رو به ماهم بگید

  11. از اصلاح طلب پررو تر ندیدم به عمرم
    اینم جمع نشده هنوز دارن میگیرن،ان شالله بعد بیان سراغ امثال شما ها که کثافت زدین به مملکت

    85
    242
  12. یه زمانی بود تو دوران دبیرستان علوم انسانی میخوندم و تو کتاب های ادبیات راجب مشاعیر بزرگ چه قدیم و چه جدید شعر ها و نوشته ها میخوندم و با خودم میگفتم مملکت ما ک‌گل و بلبل شده و دیگه نیازی به این نگرانی نیست
    وقتی داشتن راجب فساد فلان اداره حرف میزدن یادم افتاد
    یاد جلال آل احمد و بقیه کسانی ک توی دفتر روزنامه راجب این چیزا مینوشتن
    در کل بابت یاد اوری این خاطرات و سبک قلم زیباتون متشکرم
    امیدوارم نفس گرمی داشته باشین که همیشه گرمای تاریخ رو به ذهن ما خواننده ها نفوذ بده

    213
    37
    1. جناب فرزاد! ما در ادبیات فارسی چیزی به عنوان «راجب» نداریم. احتمالا منظورت «راجع به» هست که به اشتباه نوشتی:«راجب» .
      ضمنا، «مشاهیر» درسته، نه «مشاعیر».

  13. عبدالجواد موسوی روسیاه کسانی هستند که دوست دارند جامعه مسلمان را فساد ببینند که زن و مرد ایرانی بجای کسب علم و دانش. یا مقام ورزشی به خودآرایی و مد و انحراف مردان جامعه بیاندیشد بجای تربیت فرزندان شجاع و مدیر. انسانهای شهوتران و ناکارآمد تحویل اجتماع بدهند. شاید نیت شما صادقانه باشد اما چه بسیار نیات شومی که در پس پرده این بی فعتی ها و بی حجابی ها نهفته است غافل نباشیم فردای قیامت شما بیشتر مسئول هستید ک قلم بدست دارید

    120
    346
    1. سوره یونس یونس: آیه 99
      وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَن فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا أَفَأَنتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ
      و اگر پروردگارت مي‌خواست، همه اهل زمين [جبراً] ايمان مي‌آوردند [اما انسان را موهبت اختيار و حق انتخاب داده است]. [حال] آيا تو مي‌خواهي مردم را [با وجود چنين مشيتي] وادار کني تا ايمان بياورند؟

      قابل توجه متولياني که مي خواهند با زور و زنجير مردم را به بهشت ببرند!

  14. سلام. تا .قتی نویسندگان ما که باید تعهد دینی و اخلاقی داشته باشند، شخصی مثل عبدالجواد موسوی باشد، چه انتظار از زنان بی‌عفت می‌توان داشت که تحت نظارت گشت ارشاد خودشون رو اصلاح کنن. واقعاً این نوشتار حالمو بد کرد

    89
    285
      1. عزت و احترام مردم با زور و چکمه حفظ میشه ؟ زور و اجبار همواره محکوم به فناست چون ذات انسان گرایش به انتخاب آزادانه داره . البته شما میتونید قبول نکنید اما گذشت زمان و تاریخ نشان خواهد داد که زور ابدی نیست . مثال : ماهواره .

  15. منطقی ومنصفانه نوشتید دستمریزاد.بنظر من چون در دستشان چیزی برای گفتن واراعه ندارند وخودرامنزوی وشکست خورده میبینند،تنها ترین دستاویزی که به آن میاویزنداستفاده از نیروی قهری ونظامیست ،با این کارهای ناسنجیده دستاوردهای نظامیان امین ونجیب راکه در دستگاه پلیس ودستگاه نیروهای مسلح ذخیره است را هم خرج نادانیهای خودشان بکنند

    212
    51
  16. در هر کشوری عده ای قلیل بنام تندرو که صرفا منافع خودشان در عقایدشان و تندروی می بینند باعث عقب ماندگی کشور و ملت می شوند

    275
    53
  17. سلام
    علت اینکه در مجلس تخصص کافی وجودندارد یکی نبود احزاب فراگیر است ودیگری عدم دقت مردم دررای دادن. متاسفانه اخیرا رای آوری با پول خرج کردن رابطه نزدیکی دارد. مردم باید یاد بگیرند که به متخصصین متعهدرای بدهند.

    152
    21
  18. هرچیزی در جای خودش ما نمیتونیم بگیم دزدها رو نگیریم تا وقتی که اختلاسگرها رو جمع نکردیم هرچیزی در جای خودش من با طرح نور فراجا کاملا موافقم همونطور که دزدی رو فقط وفقط با فرهنگ نمیشه جمع کرد مسئله حجاب رو هم نمیشه فقط با فرهنگ جمع کرد حتی شهید بهشتی هم همین رو میگه هم اقناع وهم قدرت .

    85
    214
    1. خانومه فاطمه عزیز دزدی باحجاب فرق میکنه دزدی کردن ناهنجاریه .ولی حجاب یک ایده شخصی… چرا یاد نگرفتیم به انتخاب دیگران احترام بگذاریم.

      5
      1
    2. بله، نمیشه گفت تا دزدی رو نگرفتید به امور فرهنگی نرسید. اما وقتی اصلا دزدی رو نمیگیرن نباید به این هم کاری داشته باشید.
      ضمن اینکه آزموده را آزمودن خطاست. ما هم خیلی ناراحت میشیم این وضع رو میبینبم اما این برخوردای زوری نتیجه عکس میده.
      تنها راهش اینه که مسوولین به مردم محبت کنن. احترام بذارن‌. جلوی فساد اقتصادی رو بگیرن. مذهبیها هم از ظلم حمایت نکنن. فقط اینجوری میشه آبروی اسلام زنده بشه و مردم به دین برگردن.

  19. همون یه کلمه تندرو کافیه تا کنه افکار و اعمال آقای موسوی (نگارنده) مشخص بشه !
    ماجرای هواپیمای اوکراینی یادتونه ؟!
    صحنه گردان کی بود ؛ روحانی ؛ چرا چون باید عین الاسد به حاشیه میرفت!
    صحنه گردان گشت ارشاد هم اگه معلوم بشه خواهیم دید برای به حاشیه بردن وعده صادق بود ؛ … تندرو خودتون هستین (مثل کاسبان تحریم) که به جریان انقلابی نسبت میدین!!!!

  20. خدا قوت جناب موسوی چه بجا فرمودید نمیدانم با ۱۰۰۰میلیارد جناب صدیقی امام جمعه یا قضییه چای دبش و هزاران مورد مشابه جامعه متزلزل میشه یا با موی یک دختر خانم قانون فقط تو کتابهاست نه تو جامعه البته برای قشر ضعیف بسیار احکام مجازات اسلامی و احکام تکمیلی و تمیمی صریح و مستدل هست که فقط برای عامه تصویب شده نه خواص زنده باد شما و امثال شما و استوار باد قلمدانهای مرصع

    1. آقای تفکر!ینگاه به تمام دنیابکن،بعدنظربده،تمام دنیاکه میگم فقط به افغانستان ختم نمیشها،عربهاکه مهداسلامندهم این نظره توراانداختندسطل آشغال

  21. اقای ضد تندرو به جامعه در حال فروپاشی نگاه کن جامعه منحط ی سر برو مدارس ببین نسل دختران جدید چقدر از این بی بندوباری که امثال شما ازش طرفداری میکنید ضربه خوردن خانواده هارو ببین در حال نابودین نگران سفره مردم نباشید نگرانی مهم کانون خانه است با سفره کوچک میشود دوام اورد بی حرمت خانه نمیشود والله شما بی خبرانید و بهره ای از این افسارگسیختگی میبرید خداکند پایان افکار شما باشد نه پایان گشت ارشاد

    80
    176
  22. در این مملکت تندروها فقط اصلاح طلبان هستند که برای به دست آوردن میز دزدی پست به هرکاری دست میزنند حالا طرح نور اومده که چشم اصلاح طلبان را کور کنه.

    71
    127
    1. بی حجابی وحجاب باید درکنار هم قرار بگیرن ما نباید چون طرفه مقابل خودش طرز پوشیدنه لباسو انتخاب کرده ،،،بهش گیر بدیم و اونو دستگیر کنیم…بجایه اینکه بفکر مسایل مهمتر باشیم مانند اعتیاد…..حجاب حجاب در اوردیمو مهسا رو روانه گور کردیم…..

      2
      1
  23. نه افراط نه تفریط .اعتدال و میانه روی هم برای زن هم مرد هم مردم عادی هم مسئولین در تمام امور هم پوشش هم عدالت هم اقتصاد .خیلی جاها کاهلی کردید و می کنید و خیلی جاها افراط و تندی کردید و می کنید .همه به خود بیایید .تنها کسی که ضرر می کند فقط ایران هست و ایرانی جماعت.هم نظر دوست را بشنوید هم نظر منتقد هم دشمن .بهترین نظر و میانه تر را برای اجرای امور برگزینید.

  24. سلام
    این حرفهای بنده از سر تعصب وکج فهمی نیست بلکه از روی دلسوزی وتجربه است
    فرض کنید گشت ارشاد نباشه
    با پدیده بد حجابی باید چکار کرد؟
    چطور میخواهید از اپیدمی بی حجابی جلو گیری کنید
    حکومت اسلامی باید جلوی حرام الهی را بگیرد
    اگر نتواند نباید اسم آن حکومت اسلامی باشد
    انقلاب کردیم که جلوی فساد اخلاقی گرفته بشه
    بی حجابی دختران نابودی نسل غیور آینده است
    والله مثل روز روشن.

  25. به جای اینکه گشت ارشاد راه بندازید و دختران و زنان عزیزه این مملکت رو با قانون های مسخره‌تون ازیت کنید و باعث ناراحتی مردم بشید به فکره رفاه و آسایش اقتصادی مردم باشید نه اینکه روز به روز شرایط رو به مردم عزیز و فهمیده ایران زمینم سخت تر کنید

  26. سوره یس – آیه ۱۷:
    وَمَا عَلَيْنَآ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
    و بر عهده ما (پیامبران) تنها رساندن آشكار (پیام خدا) است و بس (نه تحمیل اجباری و نه كیفر و پاداش دنیوی یا اخروی مردم)

    آقایان روحانی که خود را متولی دین مردم می دانید، لطفا کمی قرآن یاد بگیرید و به نام خدا و از نزد خود، به مردم زور نگوئید!!

  27. بابا چرا ما اینقدر ساده ایم این فیلم را پخش کردن که فیلم آقای صدیقی و پناهیان دیده نشود و از فکر مردم خارج شود. چرا اینقدر بد فکریم.

  28. این وبسایت انصاف نیوز ،اوح بی انصافی داره زر میزنه و هر چی مخالف این انقلاب است دارند ازش طرفداری میکنند

  29. سلام أقای عزیز، خواهشاً برا خودتون جا پا باز نکنین ، جامعه را دو قطبی کند و تند رو نکنین ، آن چه که برا جامعه و کشور و مردم عزیز ایران صلاح باشد تصمیم گیرندگان نیز به همان مصلحت تصمیم خواهد گرفت و رفتار خواهن کرد ، درسته انتقاد سازنده مطلوب و کارساز است ولی هر گونه شل کن و سفت کن هر امری تبعات خود رو در سطح جامعه و پیرامون همان موضوع مؤثر خواهد بود ، لذا هرگونه دستور حضور و یا عدم حضور گشت ارشاد و یا نحوه برخورد شدید یا مسالمت آمیز دخلی به طیف تند رو نداشته و از ریشه و اساس هم ما در جامعه جمهوری اسلامی ایران طیف تند رو کندرو نداریم. پس زیاد خودتونو آبکشی نکنید که جماعت و ملت فهیم ایران اسلامی خوب شمارو شناختن ، هنوز شعارهایتان در روز قدس سال ۳۸۸ از اذهان مردم شریف ایران پاک نشده . پشکند قلم های که صرفا در جهت اغوای ملت فرسایش می کنن و لال شود زبانهایی که برای عبارت آلود کردن جامعه به هر سویی می چرخند

  30. یه اصلی در قانون گذاری هست که میگه ابتدایی ترین شرط برای تاثیر یک قانون قابل اجرا بودن آن است.
    مثلا همین قانون عفاف و حجاب اگر جرایمی که گذاشتن رو برای کسانی که اقدام به برهنگی در مکانهای عمومی میکنند رو فقط شامل میشد و از حجاب روسری و چادر چشم پوشی میکرد یا دست کم در اجرا تعدیل شده اجرا بشه شک نکنین مردم هم همراهی میکنن.
    نکته مهمتر اینه که کسانی که طبل رسوایی منکراتشون در هر دوجناح هر روز از یه گوشه بلند میشه از نظر مردم صلاحیت امر به معروف ندارند مصداق بارز رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که وای به روزی که بگندد نمک یا رطب خورده از داستانش فوران میکنه.پس اگر میخواهید جواب بگیرید از دفتر خود رییس جمهور امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی آغاز کنید مردم اثراتشو ببینن .باور کنن

  31. واقعا زیبا و روان نوشته شده همین طور نویسنده از کلمات زیبا و قابل درک استفاده کرده مخصوصا اونجا که میگه
    شکسته باد این قلم در کل متن زیبایی بود

    1
    1
  32. آقایی که تعریف کردید از پیشرفت کشور انشالله که در این دولت یکی از عزیزان تان بیمار نشود و جیبتان خالی آن وقت معنی پیشرفت را بیشتر میفهمید

  33. منتقدین گشت ارشاد تندروها هستن.باید گشت ارشاد وضعیت اسف بار بی حجابی رو کنترل کنه وگرنه این رویه سازماندهی شده مملکت رو به سوی فساد میکشونه.اگر کسی هم مخالف باشه معلومه طرف دشمنه

    3
    1
  34. حیف و صد حیف، گشت ارشاد تنها راهی بود که یه تعداد حجابشون رو رعایت کنن و از قوانین کشور پیروی کنن، حالا راحت یه تعداد هرجوری که میخوان، میتونن هنجارشکنی بکنن…

    1
    1
  35. هر چی بیشتر ب مردم فشار بیارید …نفرت مردم بیشتر میشه…عین لبنان عین .سوریه…و ترکیه….مالزی.و خیلی کشورهای مسلمان ک حجاب اجباری ندارن.مردم رو آزاد بذارید…حجابی ک ب زور باشه …دوامی نخواهد داشت….ملت رو آزاد بذارید ..سیصد سال.حکومت کنید…..

  36. یه زمانی یه طنزی تو فضای مجازی می چرخید با این مضمون که خاتمی اومد گفتیم صد رحمت به هاشمی ، احمدی نژاد اومد گفتیم صد رحمت به خاتمی ، روحانی اومد گفتیم صد رحمت به احمدی نژاد

    خدا به خیر کنه
    بعد روحانی کی میاد و قراره چی بشه

    اوون روز همه میخندیدن
    اما آمد آن فلاکتی که باید می آمد
    رییسی فلاکت بار ترین تاریخ جمهوری اسلامی و این کشور رو رغم زد

    آفرین به تو قهرمان
    آفرین

  37. آقا چند سال پیش یکی از اقوام مارو گرفتن یه دختر ۱۴ ساله بردن تو همین چهارراه کوکاکولا.این بچه تا قبل از دستگیری نمازش میخوند .بعد از دستگیری دیگه اصلا اسلام رو هم قبول نداره آقا نکنید.همین یه ذره اعتقاد رو هم از مردم نگیرید .بخدا شک میکنم میگم نکنه تمام اینها برای اهداف مشخص که بی دین کردن مردم انجام میشه

  38. متاسفم برای کسانی که چشم از روی حقیقت برداشتن و به حاشیه توجه میکنن جنگ الان جنگ اقتصاده نه حجاب چرا اصل قضیه رو ول کردید و به فرعش توجه میکنید دین و پوشش هر کس به خودش مربوطه خداوند فرموده لا اکراه فی الدین هیچ اجباری در دین نیست
    به فکر کشورمون باشیم که داره از دست میره
    اقتصاد کشورمون سقوط کرده و این یعنی بد بختی

    3
    1
  39. با اعصاب و روان مردم آن هم در این ورطه اقتصادی نباید بازی کرد.
    ضمن اینکه اکنون دیگر مسئله کشف حجاب اهمیت چندانی ندارد، کشور با پدیده برهنگی تدریجی با شیب تند مواجه است که باعث شده بخش معقول تر سیستم اندک اندک به مسئله کشف حجاب با دیده اغماض و هماهنگی نگاه کند.
    در ثانی اگر هم کاری شده توسط مردم و دلسوزان ایران شده. فراموش نکنیم که سیاسی کاران و ژورنالیستها همیشه ماهی خودشان را از آب گل آلود بدبختیهای این ملت گرفته‌اند.

  40. همه میدونن اگر فقط روسری به جای روی سر دور گردن بود کسی کاری نداشت وقتی یه دختر و یا خانوم ایرانی با پوشیدن یک ساپورت تنگ ویک پیراهن کوتاه وتنگ که باعث دیده شدن اندام خصوصی میشه بیرون میان این کجای فرهنگ ایرانی وغیرت ایرانی بوده وباعث شده عرب ها برای آمدن به ایران ازهم دیگه سبقت بگیرن از پوشیدن شلوارهای پاره هم که دیگه نگم بهتره ورسیدن فحشا به اوج خودش ‌.پس یک نیرو حالا با هر اسمی که شده باید برخورد داشته باشه که از این بدتر نشه . قبح جامعه و وفادار بودن به همسر ریخته شده با همین ترویج بی حجابی وفضای مجازی کسی هم نمیتونه اینو انکار کنه ادبیات گفتاری جوان های کشور خداوکیلی چقدر فرق کرده ؟آمار طلاق بر اساس خیانت همسر رو برید ببینید والا هیچ کس کاری به یک شل حجابی ساده نداشته دوستان

    2
    4
    1. چه دقتی داری شما به لباس دختران که برانداز کردی. اگر مومن بودی سر پایین باید راه بری. به ایمان و تقوای خودت شک کن. بعدم امار طلاق فقط فقط مال حجاب نیس. مگه همیشه زنها مقصرن. مرد که حجاب سرش نمیکنه اما میره خیانت میکنه. پوشش ربطی به خیانت نداره…….

  41. احسنت. این نوشته ثابت می کند که هنوز هم افرادی دلسوز در مطبوعات حضور دارند و شجاعت بیان واقعیت را دارند.

    1
    2
  42. انسان اول به فکر ناموست باش نه به فکر شکمت
    اگر به خاطر گرسنگی بمیریم بهتر از این هست که ناموسمان در خطر باشد

    2
    3
  43. مملکت به ورطه نابودی رفته و در فقر وفلاکت هر روز بیشتر دیت و پا می زند و همه فقط در مورد حجاب و سرکوب بی حجابها صحبت میکنند …..

    3
    1
    1. اتفاقا مملکت ما در بهترین و سربلندترین دوران خودش قرار داره..کلی کارخونه و تولیدی که دولت روحانی تعطیل کرده بود،راه‌افتاده و کلی آدم ازشون نون میبرن خونه..با همت دولت نهضت ملی مسکن داره به ثمر میرسه به کوری اون دولتی که نساختن حتی یه مسکن افتخارش بود و داره کلی مستاجر رو توو خودش جا میده.از نظر نظامی هم دیگه دنیا رو تکون دادیم.یه خونه تکونی اساسی.بیشتر از همه‌ی کشورا،مسافرت میریم و بنزین و گاز میسوزونیم،به کوری چشم دشمن.
      امثال تو و اجحاف نیوز خناس هم که نباشن،دنیا گل و بلبلی میشه که نگو.

  44. انصاف نیوز اصلا اسم مناسبی نیست بهتره اجحاف نیوز بزارید اسمشو
    اولا طی یکسال گذشته که گشت ارشاد نبود دیگه میخواستید چی بشه که نشد چه فحایعی در حوزه حجاب و عفاف رخ داد که نباید رخ میداد دوما اصرار بر یک تقطیع و وارونه جلوه دادن منظور سخنران دانشمند و روحانی برجسته ای چون پناهیان جز غرض ورزی و خط گیری شما انصاف نیوزیهای بی انصاف هیچ چیزی رو اثبات نمیکنه نفرین بر شما که تمام هم و غمتان به شکست کشاندن این نظام و تمام آثار و برکات آن هست به شما باشه همین امشب موشکها رو میدید بره حزب الله و انصارالله رو به ثمن بخس میفروشید با اسراییل برای نابود کردن فلسطینیان هم پیمان میشید و جمایتهای بیشماری که متوهمانه فکر میکنید منافعتان در گرو آن هست خاک بر سر بی عقلتان که به جای ایمان و اعتماد به خدا در خانه کدخدا لهله زده دم تکان میدید

    1
    1
  45. البته

    ان شاءالله با انس گرفتن با معارف عرفانی، جامعه از این بحران های فرهنگی و تربیتی نجات پیدا میکنه

    به قول علامه حسن زاده آملی:
    جامعه بدون عرفان، کالبد بی جان است

    این بحران های کشف حجاب و فسادهای اخلاقی که در بین نوجوانان و جوانان امروزه میبینیم، همه نشئت گرفته از چسبیدن به دین حداقلی و سطحی است

    وایضا این بی تقوایی ها و تهمت زدن ها و توهین کردن هایی که امروزه از به اصطلاح انقلابی ها در فضای مجازی می بینیم، همه به خاطر عدم عرفان و سلوک و خودسازی هست و به اسم جهاد تبیین ویا انتقاد مثلا دلسوزانه صبح تا شب در حال فحاشی و تهمت زدن به هم هستند

    عناوینی مثل خوارج، عدالتخوار، بی سواد، صورتی و… فقط از یک فرد بی تقوا صادر میشه، نه یک انسان مهذبِ خودساخته

  46. با سلام قابل توجه آنهایی که جشن بی حیای لخت شدن گرفتن و قلم های خود را می شکنند و پای خود را فراتر از آن می گذرند در کشور اسلامی و شهدا به حجاب و حیا طرح ضدملی می گویند سال ۱۴۰۱ غربی ها الخصوص آمریکا و اسرائیل کودک کش به وسیله عوامل خود در داخل و با استفاده از اراذل و اوباش و زنان معلوم حال و روزنامه های و سایت های زنجیری و شبکه های ماهواره‌ای معاند و ضدانقلاب اغتشاشات را آغاز کردن و در یک نمونه در شهر ایذه خوزستان یه کودک با طراحی‌های دشمنان کشته شد کل دنیا را بسیج کردن جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کودک کش محکوم کردن در صورت که همین اغتشاشگران کشته بودن حالا در غزه ۳۶ هزار انسان بی گناه را همین اسرائیل که ایران محکوم می کرد به شهادت رسانده که ۷۰ درصد آنها شهدا کودک و زن هستن برای محکوم کردن اسرائیل نه صدای جهانیان و نه حقوق بشر دروغین درمیاد و نه اغتشاشگران آزادیخواه و نه رسانه های زنجیری داخلی و نه اسرائیل اینترنشنال لحظه به لحظه خبر فوری میرود انسان حیران و مبهوت می مانده که خدایا در چه زمانی و چه قرنی زندگی میکنیم که جای خوب و بدرا عوض میکنند جای شهید و جلاد را عوض میکنند جای پاک با ناپاک را جای باحیا با بی حیا را عوض میکنند و خیلی مصیبت های دیگر یه تعدادی جمع می شونده و شاه را می خواهند ولی فکر نمی کنند که همین شاهانه شماها بودند که در طول تاریخ ۸۰ درصد این کشور را شوهرش دادن و تنها زمانی که با جانفشانی شهدا عزیز و رزمندگان ایران اسلامی از این کشور و از خاک مقدس اش حدا یک واجب هم نرفته و یا جدا نشده در دفاع مقدس بود اش،،، فرمانده کل انتظامی کشور:
    دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد/ در مسیر اجرای طرح نور هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد،،

    1
    1
  47. ایرانی‌ها انسانهای متمدنی هستند که قطعا میدونن که موی هر زنی زینت روی اون زنه و زیبایی ها رو میبینن و می‌شناسن کسایی که با این قضیه مشکل دارن و زیبایی ها رو نمیتونن ببینن قطعا ایرانی نیستند و بویی از انسانیت نبردن هر انسان آزادی باید برای پوشش خودش خودش تصمیم بگیره این دیگه کوچکترین حق یع انسانه آزاده کسایی که با گشت ارشاد موافقن به حالشون فقط باید تاسف خورد و بس

    4
    1
    1. آیا میشه به بهانه‌ی آزادی خودت،آرامش و پاکی رو از دیگران بگیری؟توی خونه‌ی خودت حق تصمیم‌گیری برا پوششتو داری.توی جامعه‌نه.
      مثال تو،مثال اون فردی هست که توی کشتی،فقط محل مربوط به خودشو میخواد سوراخ کنه.به جای نشستن بقیه که کاری نداره.نه؟

  48. احسنت درسته بی‌حجابی یعنی فساد و فحشا
    بی‌حجابی یعنی دل مرد توی خیابون باشه
    بی‌حجابی يعني پاشیده شدن خانواده
    بی‌حجابی یعنی طلاق
    بی‌حجابی یعنی بزهکاری بچه‌های خانواده
    بی‌حجابی یعنی متلاشی شدن جامعه از درون بدون حضور دشمن
    بی‌حجابی یعنی جوانان مشغول بی‌بندوباری نه علم نه پیشرفت

    1
    4
  49. با سلام مخاطبان انصاف عزیز بعضی کلمات را بخاطر ضعیفی چشمانم اشتباهی یا غلط تایپ کردم پیشاپیش عذرخواهی می نمایم بعدشم این صفحه کلید من می نویسی وجب وقتی که پیام ارسال میکنی بعدش می بینی زده واجب عوضش می‌کند کلمات را هر کاری هم انجام میدهم درست نمیشه بازهم پوزش میخواهم

  50. سنگ بزرگ علامت نزدن هست، با دو تا مو، تو این دوره زمونه کسی تحریک نمیشه، برای لباس های بدن نما و لخت هم می توان، مثل کشورهای عربی، قانون منعش رو خصوصا در اماکن ارائه خدمت و دولتی، تصویب کرد، اعتدال شرط عقل هست، نه احساس و افراط

  51. عاقل آنست که اندیشه کند پایان را

    ۹۵درصد مردم مخالف این طرحند آن۵درصد اقلیت آرامش مردم را به هم میزنند

    1
    1
    1. اول:۹۵درصد رو دست کردی کجا درآوردی؟
      دوم:قانون کمربند ایمنی هم ۱ درصد طرفدار داشت.الان همه دارن رعایت میکنن.
      قانون،قانونه
      لازم‌الاجرا

  52. ازشما که هر برخوردی با ناهنجاری های اجتماعی را اسمش را تندروی می گذارید سوالی دارم و آن اینکه از سخنان آقای پناهیان و هتک حرمت پیامبر (ص)و علی(ع)خیلی متاثر شدید و توقع دارید ایشان از همه چیز به فتوی خودتان محروم شود اما از رفتار عده ای هنجار شکن که روزانه با رفتار خود پا روی دستورات پیغمبر خدا و ائمه معصومین می گذارند برایتان مهم نیست و برخورد با آن را زیر سوال می برید آیا این یک رفتار دوگانه و مزورانه نیست ؟

    1
    1
  53. سرسخت ترین دشمن انسان جهل و نادانی و عدم آگاهی است طرف میگه حجاب یه موضوع شخصیه؟؟؟!!! و هنوز هم نفهمیده که در طول تاریخ این موضوع اثبات شده حق با لایک بیشتر و اکثریت نیست، حق با منطق پرودگار عالمیان است نه با یه عده سلیطه و سلیطه پرور، التماس تفکر…

    1
    1
  54. همه میدانیم امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است.
    دولت خدمتگذار موارد زیر را عملی کند منکر به حداقل می رسد.

    ۱. جلوگیری از سقوط ارزش ریال
    ۲. اشتغال جوانان
    ۳.تناسب درآمد با هزینه
    ۴.مبارزه واقعی با اختلاس
    اگر یک جوان بتواند کار پیدا کند و با درآمدحاصل از آن کار در شهر خود خانه دار شود بیشتر منکرات خود بخود از بین خواهد رفت.

    انشاالله

    1
    1
    1. یه جمله هم از مادر عروس:امر‌به معروف در مساله اقتصاد،،منجر میشه به حداقل رسیدن منکر در مساله عفاف و اخلاق.

  55. فقط از یه چیزی در عجبم!!!!!که چرا اینا شکم خالی وو بیپولی وو هزارجور مشکلات مردمو نمیبینندکه جهاد کنند واسه رفعش.مثلا نمیبینند که چقدر از مردم تو دهنشون دندون خراب دارن و پول رفتن به دندانپزشکو ندارن؟؟ یا خونه ندارن؟؟ بنظر من اینجور رفتارا فقط از دست ی عده انسان نمای بی دین و کله پوک و نا انصاف برمیآید و بس

    2
    1
  56. سلام یک و نیم سال گشت ارشاد نبود نتیجه چی شد؟؟؟؟ بعدشم شما یک کشور میدا کن قانون پوشش نداشته باشه؟
    قانون باید باشه و اجرا بشه

    1
    1
    1. ممنون که اجازه میدی توی خونه مون هر جور که خواستیم بگردیم. خیلی آقایی. این لطف بزرگ شما را فراموش نمی کنیم.

  57. قلمتو بردار و برو دادگاه خانواده و سری هم به مشاوره ها بزن تا ببینی در این یکسال که زلف زنان و غیرت مردان را به باد سپرده اید ، چند تا خانواده از هم پاشیده و چند تا بچه بی آشیونه شدن و چن تا پرونده خیانت باز شده . ننه من غریبم بسته .

    1
    4
  58. وقتی مدیران نالایق جای بزرگان بنشینند هر روز بحرانی در پیش داریم
    مشکل از مردم و موی زنان نیست مشکل از افکار هرزه و چشم ناپاک است
    که بجای اصلاح خود در پی اصلاح دیگرانند تنش آفرینی مخرب است و باید حاصل عملکرد مدیران را در دهه های گذشته نقد کنیم که محصولش چنین شده است
    با تند روی اصلاح نمیکنیم تخریب میکنیم
    خیر الامور اوسطها از خدا بیشتر نمیفهمیم

  59. شما که نظرات رو گلچین میکنید می‌گذارید و نظر مخالف ما رو نمی‌گذارید که به آقایون اصلاحات بر نخوره برای چی قسمت دیدگاه گذاشتید سلاطین آزادی بیان ؟؟؟

    1
    1
  60. عبدالجواد موسوی روسیاه کسانی هستند که دوست دارند جامعه مسلمان را فساد ببینند که زن و مرد ایرانی بجای کسب علم و دانش یا مقام ورزشی به خودآرایی و مد و انحراف مردان جامعه بیاندیشد بجای تربیت فرزندان شجاع و مدیر انسانهای شهوتران و ناکارآمد تحویل اجتماع بدهند. شاید نیت شما صادقانه باشد اما چه بسیار نیات شومی که در پس پرده این بی عفتی ها و بی حجابی ها نهفته است غافل نباشیم فردای قیامت شما بیشتر مسئول هستید ک قلم بدست دارید. طرح نور را به شدت قبول دارم ان‌شاالله خدا ذلیل کنه منافقانی که به بهانه حمایت از مردم جوانان مان را گمراه می‌کنند مشخص است منافقین و غربزده ها چرا ناراحت اند چون اگه بی عفتی و بی حجابی ها جمع بشه سودجوها ضرر میکنن و جز سودجویی هدف دیگه ای ندارند

    1
    1
  61. چه خاکی تو سرمون شده که ما جوون ها خونه نداریم ماشبن نداریم بعد سر این چیز های بیخود بحث میکنیم
    جالب اینجاست حق اعتراض هم نداریم
    پس باید چیکار کنیم؟
    ۱۰ سال وعده های الکی برای اینده جوون که عملی نشد بعد توقع دارید مملکت بگردونن

  62. لطفا از حرفهای بیخودتان دست بردارید

    طرح نور فراجا ان شاءالله با قوت ادامه دارد

    حجاب یک قانون الهی واجتماعی است وهمه باید به قانون عمل کنند

    1
    2
  63. آقای موسوی هشت سال دولت آقای روحانی خواب بودید که دلار هشتصد تومانی شد سی هزار تومان یا مانند آقای روحانی که صبح جمعه از خواب بیدار شد فهمید بنزین گران شده او خوب بود فهمید اما شما بعد از هشت سال هم نفهمیدید و جهت یادآوری عرض می کنم که تندروی‌های دوستان و همفکرانتان را فراموش کرده اید که قیچی بدست موها و کراواتها را قیچی می کردند و در دانشگاه پونز به پیشانی دختران دانشجو فرو می کردند و زمان وزارت آقای خاتمی داشتن ویدیو جرم بود و در آن زمان مخملباف و کیمیایی و شجریان و زیبا کلام هنرمندان را زیر ذره‌بین گذاشته و ممنوع کار کردند مانند بهروز وثوقی وخ سعید راد وووووالان مظلوم نمایی و قیافه روشنفکری به خود گرفته اید و از فراموشی حافظه ها سو استفاده می کنید زمان حمله امریکا به صدام امثال شماها نبود که فریاد برآوردید که در حمایت از صدام با آمریکا وارد جنگ شویم و رهبری مخالفت کرده و هر دو را باطل دانسته اگر بنا به گفتن باشد باید شاهنامه ها سرود.

  64. با تشکر از قلم زیبای نویسنده محترم… که بدون جانبداری از جناحی این متن پر محتوا رو نوشتن…
    و البته فقر ریشه بی دینی و کفره…فقر و از بین ببرید… مردم ایمان میارن بدون فشار… کاش گشتی هم راه بیندازند برای خشکاندن گران فروشی…و کنترل قیمت ها… سراسر ایران از بقال گرفته تا رانندگان تاکسی… همه و همه … بی رحمانه قیمت اجناس رو هر جور که بخوان بالا میبرن… و جالبه به دلیل نبودن اسکناس خرد… مابقی هزینه رو پس نمیدن و میگن نداریم حلال کنید… و این شگرد همیشگی شونه تا گرانی یک چیز برای مردم عادی بشه.. و نرخ ثابت به حساب بیاد… کاش گشت نظارت بر قیمت ها رو راه می انداختند… در این صورت مردم به عدالت و دینداری ایمان میاوردن… و با خضوع میگفتن به روی چشم هر چه شما دستور می فرمایید.. و دیگه گشت ارشاد لازم نبود

    1. گرونی و عدم نظارت و بی‌انصافی خودمون درسته.
      ولی بدون جانبداری از جناح خاص توسط نویسنده ،میتونه به شوخی قرن تبدیل بشه

  65. اگه واقعا اسلام را میخواهید اجرای کنید گشت و نظارت بگذارید تا جلوی این همه دوزدی رانت‌خواری رشوه خواری فساد درون دستگاه‌های دولتی را بگیرن وقتی اقتصاد درست باشدهمه چیز درست می‌شود

  66. هر قانونی در گذشت زمان نیازمند تجدید نظر و نظر خواهی از مردم است.. اما گویا نظر عده ای خاص بر اکثریت مردم میچربد فراموش نکنیم که منتقدان و دلسوزان اصلاح حکومت هیچ گاه راضی به از هم پاشیدن شیرازه ان نیستند

    1. قانون خدا بر اساس فطرت انسانه،در گذر زمان نیاز به تغییر نداره.ما مردم،فرق دلسوز و حتی منتقد رو با معاند خوب میدونیم.

  67. آقای موسوی تندروی‌های همفکران اصلاح طلب خودتان را فراموش کرده‌اید که در دانشگاه‌ها پونز به پیشانی دختران فرو می کردند و قیچی به دست موها و کراوات ها را قیچی می کردند و در زمان وزارت ارشاد آقای خاتمی ویدیو ممنوع و قاچاق بود و گزینش سخت گیرانه شماها هنرمندان را بدبین و ممنوع الکار کردند اگر گفته شود شاهنامه ها باید سرود. حال شما ها نقش روشنفکری بازی می کنید .

    1
    1
  68. حوزه شخصی و خصوصی یعنی تو ۴ دیواری خونه. اونچه در خیابان میگذره به هیچ عنوان امور شخصی نیست. همچی فاز میدین یه تار مو انگار ناف و ….. زنهای بی حیا رو‌نمیبینین. شایدم دوست دارید ببینید.جالبه آقایون بیشتر مخالف حجابن. همینه دیگه غیرت نمونده.

  69. اولا که طرح نور هست، نه گشت ارشاد! این خودش عناد گوینده را نشان می‌دهد.
    دوم هم مقابله با قانون شکنی و پدیده بی عفتی و حریم شکنی اجتماع، قطعأ برخورد انتظامی لازم دارد. این را هر عاقلی می فهمد.
    چنانچه کسانی در وظیفه روشنگری کوتاهی می کنند، دلیل بر کوتاهی نیروی خدوم انتظامی ندارد.

    2
    0
  70. خیلی عجیبه که زمانی دولت نا کارآمدی خودش رو ثابت کرده سراغ گشت ارشاد آمدند. بنظرم گشت ارشاد یک فرار رو به جلو بود وقتی جامعه را از هر لحاظ مانند یک محتضر می بینیم این طرح به مثابه شلیک بر جسد بی جان بود؟!
    بحران های زیادی داریم نیاز به بحران سازی نبود اما عده ای می خواهند در معرفی طرح خود و ارائه برنامه کم نیارند جامعه الان با بزرگترین مشکل بیکاری و تورم و رکود اقتصادی مواجه است. چرا برای خود هزینه می تراشیم؟! متشکر از انصاف نیوز

    3
    1
    1. آمار رکود و بیکاری در بهترین زمان خودش طی ۱۰ سال گذشته قرار داره.ما نون شبم نداشته باشیم،جلوی فساد سازمان‌یافته که تیشه میزنه به بنیان خانواده می‌ایستیم.

  71. سلام بیشتر چیز هایی که گفتید درست نیست مثلاً در مورد ماجرای آقای پناهیان .
    مسئولین باید هم امر به معروف زبانی و هم مسئولینی که وظیفه اش را دارند ، امر به معروف و نهی از منکر عملی داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر در طرح نور هم اگر طبق اسلام باشد هیچ اشکالی ندارد .

  72. اینا هنوز نمیدونند که مردم دستشونو خوندن؛بابت اینکه این‌قدر حجاب رو به مسائل اقتصادی ربط ندهند! آقای نویسنده عزیز! مسئله بی حجابی دنباله سایر نقشه‌های شومی هستش که هویت و اصالت و فرهنگ خانواده‌های ایرانی را نشانه رفته! عجبا که خودتونو زدین به نفهمی! البته شما خودتونو زدین به کوچه چپ! میدونیم که به اسم انتقاد دارین پروژه‌های دشمنو پیش میبرین! به قول اون مقام بلندپایه آمریکایی که در دیدار با بن سلمان گفت احتیاجی به جنگ نظامی با ایران نیست زیرا کسی از پسش بر نمیاد؛بلکه ما داریم از طریق جنگ رسانه‌ای ایران را توسط خودشان از پا در میاریم! البته زهی خیال باطل! بله آقای نویسنده رسانه دشمن نباش و گشت ارشادو نکوب؛بلکه خودتو دریاب که شدی سلاح رسانه‌ای اونا و آب در آسیاب اونا داری می‌ریزی! البته میدونیم که این کارها را داری از روی عناد انجام می‌دهی ولی با رنگ و لعاب به ظاهر انتقادی مثلاً!

  73. پلیس یک کشور هیچ وقت نباید تضعیف شود چون هرج و مرج بوجود میاد اما پلیس نباید باعث شود جامعه دو قطبی شود و عده ای تندرو او را ملعبه کنند و از چشم مردم بیافتد پلیس مانند خانه پدری آدم هست هر موقع از همه جا درماندی به او پناه بیاوری ولی با این رفتارها انسان احساس می‌کند برای طیف خاصی از جامعه هستند امیدوارم تا دیر نشده خود را از این گرداب بیرون بیاورند

  74. من به جناب آقای موسوی حق میدم؛
    اربابشون در تل آویو روسیاهِ عالم و آدم شده، می خواد با لگدپرانیِ داخلی التیام پیدا کنه!!
    #لگد بجای آب سرد/التیام نمی ده به درد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا