خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده هوایی وزیر و انتظار زمینیِ بازنشستگان! | غلامرضا بنی اسدی

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

بیش از یک ماه می گذرد از آن روزی که صولت مرتضوی، وزیر کار در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌ءالله شیرین شود.

این خبری است که 8 فروردین روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. آن هم با تیترِ “خبر فوریِ وزیر کار برای بازنشستگان / زمانِ افزایش حقوق اعلام شد!”

بسیاری از بازنشستگان با اعتماد به قول جناب وزیر، برنامه های خود را براساس حقوقِ افزایش یافته تنظیم کردند. آنچه -اما- دریافت کردند همانی بود که در اسفند سال پیش به حساب شان واریز شده بود. نمی دانم جناب وزیر از فرایند تعیین حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی- که زیرمجموعه مدیریتی خود اوست- خبر ندارد یا دانسته چنین وعده ای “هوایی” را داده است. در هر دو صورت او دچار خطایی فاحش و آسیب رساندن به روح و روان مو سفید کرده های عرصه سازندگی کشور شده است.

جبرانِ این رفتار نازیبا، تسریع در تعیین تکلیف افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به گونه ای است که حق و شانِ شان در نظر گرفته شود. حق این است که تورم 43 درصدی را پوشش دهد. شانِ شان هم آن است که افزایش ها در ترازی  باشد که روسای محترم جمهور و مجلس، پیشترها در تبلیغات انتخاباتی، وعده اش را می دادند. جوری که پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در برابر عروس و داماد و نوه خجالت نکشند. به گونه ای که در یخچال هاشان جز آبِ سرد، چیز دیگری هم باشد و دل شان نلرزد که الان عروس و داماد در یخچال را باز می کنند!

این گروه اجتماعی هیچ ادعایی ندارند. هزار دعا هم می کنند که جناب رئیسی و جناب قالیباف همان هایی را که در کلیپ های تبلیغاتی از آنان به یادگار مانده است را “علی الارض” اجرایی کنند. امیدواریم آنچه کارگران به عنوان خاطره ای نا خوش از وزیر محترم کار برای دو سال تعیین دستمزد، در دل دارند، برای بازنشستگان تکرار نشود.

خودتان بهتر از همه می دانید نرخ تورم را. بهتر می دانید شیب گرانی را. پس به ماده 41 قانون کار و 96 تامین اجتماعی نگاهی بیندازید و تصمیمی بگیرید که دعای مثبتِ بازنشستگان بدرقه راه تان باشد.  قطعا جناب رئیس جمهور رئیسی و رئیس مجلس، قالیباف هم از شما راضی خواهند شد. دلیلش هم تحقق وعده های حضرات است. مهمتر از این دوبزرگوار، مردم به رضایت خداقوت خواهند گفت و خدا هم دست های گره گشا را قوتی نو خواهد بخشید.

امیدواریم خُلفِ وعده زمانی وزیر کار، در تعیین مستمری و حقوق بازنشستگان جبران شود و به رونق گرفتن سفره آنان در “زمین” بیانجامد. رئیس سازمان تامین اجتماعی هم وعده اردیبهشت را داده اند. دعا می کنیم چنین شود هرچند هنوز از طی فرایند تعیین مستمری ها در هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان خبری نیست چه رسد به طرح در دولت. با این همه باز هم امیدواریم…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا