خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای ر.ک به ۳۰ سال حبس محکوم شد

یک رسانه‌ی محلی کرمان خبر داد: «نتایج مبارزه خرمی شاد با مافیای فساد در مس به بار نشست / آقای ر.ک به سه دهه حبس محکوم شد».

به گزارش انصاف نیوز، «کرمان رسانه» با این توضیح که «تمامی مستندات این گزارش نزد این رسانه محفوظ بوده و جهت بررسی به نهادهای امنیتی نظارتی تحویل می‌گردد»، نوشته است:

«با آغاز مدیریت دکتر خرمی شاد بر شرکت ملی صنایع مس، فرایند مبارزه با فساد بصورت عملی آغاز گردید که از نتایج آن، در این دوره هر چند کوتاه، می‌توان به شناسایی و برخورد جدی با سرشاخه های اصلی فساد در بخشهای مختلف شرکت مس اشاره کرد. مطابق مستندات به دست آمده از مهم ترین اقدامات در این رابطه می‌توان به پیگیری فساد نجومی و حیرت انگیز آقای ر.ک برادر همسر یکی از نمایندگان مجلس که ریاست یکی از مهم ترین کمیسیون‌های مجلس را برعهده دارد اشاره کرد.

نماینده‌ای که در طی دوران نمایندگی خود همواره با اعمال فشار از جهات مختلف به مسئولین ارشد کشور و وزرای دولت، در عزل و نصب های مدیران عامل شرکت ملی مس به صراحت دخالت می نمود تا اهداف شوم خود را در این بنگاه بزرگ اقتصادی در دوره مدیریت رستمی پیاده سازی کند که تغییر مدیر عامل و انتصاب امیر خرمی شاد توسط وزیر صمت هر چند کوتاه ناکامی بزرگی را برای وی رقم زد چرا که نه تنها با اقتدار مدیریتی و درایت خرمی شاد از دخالت های نابه جای این نماینده در عزل و نصب ها ممانعت شد، بلکه حتی پرونده برادر همسر او نیز با جدیت بیشتری پیگیری گردید تا جاییکه به تازگی نتایج این پیگیری ها به بار نشسته و رای اولیه این پرونده مبنی بر محکومیت آقای ر. ک صادر گردید.

از مهم ترین اتهامات متهم اصلی این پرونده به عنوان اصلی ترین سرشاخه شبکه فساد در شرکت مس، میتوان به کلاهبرداری (مشارکت)، پولشویی، خرید مال غیر، مشارکت در کلاهبرداری، انتقال مال غیر در شرکت ملی مس بویژه صندوق بازنشستگی مس اشاره کرد.

در حکم صادره بدوی، وی به تحمل حدود سه دهه حبس و رد مال وجزای نقدی سنگین محکوم گردیده است.

از سویی امروز بازنشستگان مس به عنوان سهامداران اصلی صندوق بازنشستگی که عمر و جوانی خود را با تلاش شبانه روزی، صرف آبادانی و توسعه این شرکت و اقتصاد کشور نموده اند بسیار خشنود از برگشت اموالشان هستند که شاید اگر این پیگیریها نبود نزدیک به هزاران میلیارد تومان از سهم بازنشستگان با اعمال نفوذ نماینده خاص به باد فنا رفته بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا