خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی تعطیلی مدرسه شرف الدین

کانال تلگرامی مدرسه شرف‌الدین درباره‌ی سرنوشت این مدرسه (مدرسه تخصصی علوم انسانی و هنر (دبیرستان و هنرستان متوسطه دور دوم)) نوشت:

مدرسه علوم‌انسانی و هنر شرف‌الدین که در سال ۱۳۹۴ و به همت جمعی از نخبگان علوم‌انسانی دانشگاه تهران تأسیس شده بود، به همت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران و با رأی شورای نظارت شهر تهران تعطیل شد.

در گام اول، از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه یازده برای مدیر مدرسه، حکم عدم احراز صلاحیت صادر گردید.

در گام دوم، در ظرف ۷۲ ساعت حدود ۱۰ بازرس و ناظر و کارشناس به مدرسه گسیل داشته شد و اتهاماتی واهی به مدرسه منتسب گردید. (تصویر نامه دوم)
در گام سوم، پرونده به اداره کل شهر تهران ارسال و کمتر از یک هفته شورای نظارت تشکیل جلسه و حکم به تعطیلی مدرسه داده شد.

پاسخ مدرسه به پرونده‌سازی‌های آموزش و پرورش بزودی از همین صفحه منتشر می‌شود.

با نظر به تمکین و عدم اعتراض مدرسه به چنین حکم و رویه‌ای، مدرسه برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام نخواهد داشت.

با توجه به پی‌گیری‌های متعدد مخاطبان علاقه‌مند به تحصیل در مدرسه شرف‌الدین، به اطلاع می‌رساند اولیاء و مربیان مدرسه در حال طراحی و راه‌اندازی نهادی جای‌گزین برای تداوم آموزش علوم‌انسانی و هنر، به سبک و سیاق مدرسه شرف‌الدین می‌باشند که در موقع مقتضی به استحضار همگان خواهد رسید.


عباس وریج کاظمی، پژوهشگر حوزهٔ مطالعات فرهنگی، در این باره در صفحه‌ی شخصی خود نوشت:

تجربه چندین مدرسه و دبیرستان را در سال‌های اخیر داشتم. بعد از سال‌ها دل‌مشغولی در مدارس علوم‌انسانی در جست‌جوی مدرسه‌ای خوب (در عین دوری از کنکوری‌بودن، در پی تحمیل سلیقه مذهبی نباشد) سال پیش نیما را در شرف‌الدین ثبت‌نام کردم. در طول سال گذشته نیما پسرم در این مدرسه تحصیل کرده و هم او و هم من این دبیرستان را به‌عنوان نمونه‌ای از مدرسه‌ مطلوب علوم انسانی تجربه کردیم.

دبیرستانی که معلمانی علاقه‌مند را دورهم جمع کرده، شهریه متعارف داشته، استادان بنام را در دوره‌های آزاد دعوت می‌کرده، به دانش آموز مجال خلاقیت و فراغت از کلیشه‌های کنکور می‌داده، ازلحاظ سلیقه مذهبی یا فکری، با همه سلیقه‌ها کنار می‌آمده‌ است.

نیما در این مدرسه چیزهای زیادی آموخت و امیدوار بود با ورود به دانشگاه، سهمی در تدریس در کلاس‌های این مدرسه داشته باشد.

اکنون به بهانه‌های واهی [نامه ۲ را نگاه کنید به‌خصوص گزینه عدم‌وجود المان‌های جمهوری اسلامی] دبیرستان شرف‌الدین محکوم به تعطیلی شده‌ است. روشن است که نه اندیشه‌ی متفاوت را تحمل می‌کنید و نه مدرسه‌ی متفاوت.

ای شمایان که برای بستن راهی که برای امید باز شده‌است دریغ نمی‌کنید. دعایمان بدرقه‌تان باد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا