خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ | گزارش میدانی انصاف نیوز

چهار هفته‌ست ون‌های «طرح نور» که نام جدید «گشت ارشاد» است در خیابان‌های شهرها ساکن شده‌اند. اما آیا این تعداد ون و نیروی پلیس، این مدت زمان شیفت و میادین اصلی شهر، برای «کنترل تمام شهر» و «برچیدن شل‌حجابی و بی‌حجابی» یا «افزایش حجاب کامل زنان» در ماموریت خود به نتیجه‌ای رسیده است؟

گزارش پیش رو دیده‌های خبرنگار انصاف نیوز در روز جمعه، 21 اردیبهشت، از خیابان فردوس شرق تا فلکه‌ی دوم صادقیه در تهران است.

خلاصه‌ی نتیجه‌ی گزارش: تنها در مکان‌ها و زمان‌های حضور گشت ارشاد وضعیت را تا حدی به‌صورت موقت کنترل کرده‌اند؛ افراد در مقابل ماموران رعایت می‌کنند و پس از آن به حالت قبلی درمی‌آیند. گشت‌های ارشاد تنها ساعت‌هایی از شبانه روز در کمتر از ۵ درصد از مناطق حضور دارند. آیا سیاست گذاران برای پیشبرد کامل این طرح قادرند که برای تمام مکان‌ها و در تمام زمان‌ها نیروهای لازم را تامین کنند؟

گزارش از ساعت 5:30 عصر و در یک گالری نقاشی در یک خانه‌ی شخصی شروع می‌شود.

گالری نقاشی، ساعت 5:30 عصر

گالری که در یک اتاق کوچک از آن خانه برگزار شده بود با تعداد زیادی از آدم‌ها غرق در همهمه و گفتگوی‌شان بسیار گرم بود. شکل لباس پوشیدن زن‌ها چه نقاش‌ها و چه همراهان آن‌ها بسیار متنوع بود از لباس محلی گرفته تا حجاب کامل و چادر.

مجتمع آیریک سنتر، ساعت 7 عصر

زنی میان‌سال با موهای کوتاه صورتی رنگ بدون هیچ پوششی، کنار دوستش در آسانسور ایستاده بودند. یکی‌شان می‌گفت تا به حال در آن خیابان گشتی ندیده است و دیگری می‌گفت دیده و باعث شده روسری‌اش را هم از کیفش دربیاورد. با خنده راجع به این نیروها بد می‌گفتند و دعای بد برایشان می‌کردند.

داخل مجتمع طیف‌های مختلف سنی حضور داشتند. دختران و پسران جوان فروشنده بدون قید خاصی از پوشش در فضایی مانند راه‌پله‌‌ی اضطراری در حال گفتگو و سیگار کشیدن بودند. تنوع حجاب هم بیشتر در محدوده‌ی شال روی سر، شال روی شانه و یا حجاب‌های خاص مانند دستمال سر بود.

فردوس شرق به سمت فلکه دوم صادقیه

هوا تاریک‌تر می‎‌شد و کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان شلوغ‌تر. طیف‌های سنی باز هم متنوع بودند اما بیشتر جوانان، میان‌سال‌ها و البته زوج‌ها به چشم می‌خوردند. زنان هم قید خاصی برای نگه داشتن حجاب بر سر نداشتند. این خیابان رستوران‌های معروفی دارد که مقابلش مشتری‌ها صف می‌کشند. مقابل مغازه‌ها و رستوران‌های شلوغ یا خلوت هم خبری از تقید و الزام خاصی به نگه داشتن حجاب نبود.

زن و مردی میان‌سال پشت سر من در پیاده‌رو در حال حرف زدن درباره‌ی مفهوم «خرد» بودند و بحثشان بالا گرفته بود. دو دختر جوان یا نوجوان با ظاهری آراسته روی راه‌پله‌ی یک مجتمع در حال کشیدن سیگار الکترونیکی مشترکی بودند.

در تقاطع فردوس و سلیمی جهرمی زنی با موتور برقی نارنجی رنگش از جلوی من و وانتی همیشه مستقر در این خیابان گذر کرد. از روبرو زن و مردی میان‌سال که سگشان در بغل گرفته بودند از خیابان گذر کردند.

تقاطع فردوس و آیت‌الله کاشانی

از دور ماشین کاپرای پلیس آن سوی خیابان جلوتر از تاکسی‌ها نمایان می‌شود. دستفروشی می‌گفت: معمولا هستند. الآن هم احتمالا اون طرف میدون هستند. (به سمتی که در معرض دید نیستند اشاره می‌کند) بیکارند دیگه خانم. ولی ازاین خیابون فردوس ندیدم رد بشند.

در خیابان آیت‌الله کاشانی خبری از حضور گشت ارشاد یا ون‌های طرح نور در هیچکدام از چهار گوشه‌ی فلکه‌ی دوم صادقیه نیست.

زنی با نزدیک شدن به کیوسکی که در جنوب فلکه‌ی دوم صادقیه گذاشته‌اند و محل استقرار دائمی ون‌ها و نیروهای پلیس برای برخورد با بی‌حجابی‌ست شالش را سر می‌کند.

اما خبری از ون یا پلیس نیست و زنان با پوشش‌های متفاوت مقابل دستفروش گلس موبایل ایستاده‌اند یا با قرمز شدن چراغ از خیابان عبور می‌کنند. مرد مسنی پشت خط عابر پیاده به من می‌گوید: بیکارالدوله‌ان! و با خنده می‌گوید: هستند معمولا. زنا باید حواسشون باشه و به روبرو نگاه کنند!

پاساژ گلدیس و افق

زن دستفروش با خنده می‌گوید «امروز ندیدمشون. حالا شما دنبال اینی که برگردند؟!». مشاهدات انصاف نیوز از طبقه‌ی پایین پاساژ گلدیس شروع می‌شود. زنان پوشش‌های متنوعی دارند و بی‌حجاب و با حجاب در رفت‌و‌آمد بودند.

تصویر کم رونق حضور مردم در مسجد امام جعفر صادق برای انتخابات نیز جلب توجه می‌کرد.

ایستگاه تاکسی فلکه دوم صادقیه

پوشش زنان کنار چراغ قرمز عابر پیاده‌ی خیابان اشرفی اصفهانی که آن سویش پاسگاه پلیس و بوستان استقلال است نیز متنوع است. زنی با شالی روی دوشش همراه همسرش از دالان آذین شده‌ی آن سو می‌گذرند. چراغ پاسگاه روشن است و ونی شبیه به همان ون‌ها با پنجره‌هایی که آن سویشان مشبک و فلزی‌ست در نزدیکی‌اش پارک شده. ظاهرا امروز یا این ساعت دیگر زمان استراحت آن ون، مردم و نیروهای طرح نور است.

این گزارش ساعت 8:40 شب به پایان رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هر چی بی حجاب زیادتر ، شما اصلاح طلبها ذوق مرگ تر . نمی‌دونم چه رابطه ای بین بی حجابی و شما وجود دارد

    76
    278
    1. درسته .اصلا از شل حجابی و بی حجابی گذشته طوری می پوشند که با نپوشیدن فرقی نداره انگار تو اتاق خواب هستند .یک جوان محجوب چند وقت پیش وقتی مجبورا از روبروی دختری با وضع افتضاح عبور میکرد سرش را پایین انداخت .اگر زور نباشه دیکه کلا شورش رو در میارند هر نوع فسادی بد است چه اختلاس چه فحشا و بی بندو باری و یکی با دیگری توجیه نمی شود باید جلوی هر دو رو بگیرند . مردم با دفاع بی مورد از مجرم و تحقیر پلیس راه رو برای هرج و مرج در جامعه فراهم می کنند .مسئولین هم باید مفسدان اقتصادی را در ملاء عام مجازات کنند

      73
      199
      1. واقعا مریضید شما بخدا. مشکل ما چند تا تار خانم ها نیست مشکل ما قهقرا رفتن نظام آموزشی کشوره که مادرا شدن معلم مشکل ما اختلاصه دزدی فقر گرانی شرمندگی پدرانی هست که نمی تونه شکم فرزندانشو سیر کنه مشکل مسکن . اگر فقر زیاد باشه فحشا هزار برابر میشه حالا بچسبید به حجاب خانم ها

        8
        2
    2. خخخ مسلمان نبودن مردم هم افتاد گردن اصلاح طلب /
      نصف ایران و باید در حد یک روسری بهشون احترام گذاشت بحث اتحاد است/
      از لایک ها معلومه مردم چقدر از شما تندروها متنفرن در انتخابات اصلاح طلب را جایگزین رییسی میکنیم تا شما بسوزید حتی اگر خوب نباشه

      164
      65
    3. ما مامور به انجام وظیفه ایم نتیجه دست خدا ست شما نگران نباش هر خانم ایرانی فهیم پوشش خود را حفظ می کند

      64
      191
    4. بی انصاف نیوز معلومه فشار خورده به مرور همشون جمع خواهند شد بذار قانون جدید تصویب بشه تکلیف شماها معلوم میشه عزیزم عجله نکن، عجله کار شیطونه

      4
      6
    5. آره واقعا
      رفته گشته خانم های بی حیا رو پیدا کرده ازشون عکس گرفته گذاشته سایت که مثلا بگه مردم اینجوری ان..
      راستشان میگن برن از تجمعی که مردم برای حمایت از طرح فراجا ور شهر های مختلف ترتیب دادن عکس بگیرند و منتشر کنند..
      عین چی می ترسن اونا رو منتشر کنند!

      3
      8
  2. دست بردارید بیشتر از این مردم را از انقلاب و مسولین متنفر نکنید گشت گران‌فروشی گشت مبارزه با اختلاس و زمین خواری لازم است

    364
    64
      1. قانونی که توی جامعه مقبولیت نداشته باشه نه تنها کاربردی نداره بلکه باعث ایجاد دوقطبی اجتماعی و نافرمانی مدنی و درگیری بین دولت و مردم میشه مثل همین بحث حجاب که مردم خودشون میدونن کجا چی بپوشن و هر چقدر قانون وضع کنی بگیر و ببند باشه مردم لج میکنن و نتیجه عکس میده. هر کسی که سطح سواد و درکش بالا باشه اینا رو میفهمه.

        10
        2
    1. قطعا لازم است و البته در سطح خیابان گشت ضد اختلاس نیاز نیست ولی فساد اخلاقی هم مقدمه اختلاس و ارتشائ است.
      از نماز و حجاب و دین فساد زاده نمیشود این در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله ثابت شده
      اگر غرض و مرضی ندارید هر کدامشان باید احساس وظیفه کنیم از جامعه و جوانانمون حفاظت کنیم

      1
      5
    1. بله تا آدمهای قانون شکن و قانون گریز و بیمار در جامعه هست اوضاع همینه… بیماری ازنوع عقده برای دیده شدن…

      66
      207
      1. پری خانوم ظاهرن شما بیشتر عقده دارین!
        ینی همه مردم دنیا بیمار تشریف دارن و فقط شما سالمین؟ این افکار داعشی و طالبانی را واسه خودتون نگه دارین و به بقیه تحمیل نکنین

        6
        3
    1. تا الان که با چشم میبینیم هم غیرت بسیار کاهش داشته طی بیست و اندی سال و هم نظام خانواده آنقدر متزلزل شده که طلاق های فراوان نشان از این موضوع است

      63
      119
      1. خانواده به دلیل ناتوانی مردان زحمتکش در تامین مخارج زندگی داره از هم می پاشه
        کاش بفهمید
        کاش سرتون تو کار خودتون باشه
        کاش باعث اینهمه مهاجرت نشید

        8
        1
      2. ظاهرن شما خریت رو با غیرت اشتباه گرفتین!
        اینکه ناموس مردمو به زور بغل کرده و در ون می‌اندازند اسمش غیرت است؟
        به ولله این راهی که میرین راه پیامبر نیس…

        9
        2
  3. ماگشتِ ارشادرامی خواهیم.✌️✌️✌️/ماامنیت درکشورمان رامی خواهیم.✌️✌️✌️/مابی حجابی رابه هیچ عنوان نمی خواهیم.

    99
    303
  4. حجاب واجب شرعی و حکم خداست. مروجان بی بند و باری در اصل با غیرت ایرانی و کیان خانواده مخالفند ولی راه به جایی نمی برند.از نیروهای پلیس تقاضا داریم که به کوری چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی مقتدرانه طرح نور را ادامه بدن و با مظاهر فساد و ولنگاری مقابله کنند.

    64
    177
  5. من یک مادر با حجاب هستم.
    کاش یک بار متولیان این قانون شفاف و واضح به ما بگویند که هدفشان چیست؟
    چون همه خوب می‌دانند که این روش هیچ اثری در با حجاب شدن افراد ندارد.

    252
    35
      1. تو از کجا میدونی؟ ذهن بعضی آدما چقد منحرف و مریضه! کشور آلمان بیشترین آزادی اجتماعی رو داره ولی همه در انظار عمومی با پوشش مناسب میان بیرون چرا فکر میکنین اگه پوشش آزاد باشه همه لخت میان بیرون این چه طرز فکریه آخه.

        4
        2
  6. برداشت من این است که بی حجابی اگر فقط روسری را در نظر داشته باشیم تقریبا به امری عادی تبدیل شده است , آنچه که مسؤلان را نگران کرده افراط و تفریط است که با توجه به اجبار طولانی حجاب و انباشت عقده ها در این سالها تا حدودی طبیعی است و زمان لازم است تا جامعه به تعادل برسد .

    113
    25
    1. با همسرم صحبت که میکردم عنوان میکرد، زن بی حجاب محصول بی غیرتی پدر، برادر، همسر هست. اگر جلوی اینها رو نگیرید، خانواده ای باقی نمی مونه. قدم اول هم سلبیرتی های جامعه، که مروج بی بندباری هستند.

      57
      167
      1. همه و همه این نابسامانی ها از بی خردی و بی سوادی دولتمردان هستش و تا دست از دزدی بر ندارند و پولهای بیت المال را به تاراج نبرند،مملکت ما درست نخواهد شد

        4
        1
  7. من به عنوان یک شهروند ساده و بی سواد می گویم که با زور تا کنون کاری پیش نرفته و نخواهد رفت. حالا آقایان و مسئولین محترم چه اسراری به سیستم پادگانی دارند. من که متوجه نيستم.

    208
    39
  8. واقعاً جواب داده من هر روز از یه مسیری رد میشم که گشت ازش خیلییی فاصله داره ولی خیلی بهتر شده.

    46
    150
  9. از پشت صحنه تحریریه خودتونم عکس می‌میگذاشتید خدا کسانی را که با قلم و زبان و پشت صحنه ؛ صحنه گردانی می‌کنند و دل امام زمان را می‌شکنند به بدترین حال واگذار کند

    42
    128
  10. تاکنون قابل قبول و خوب بوده چون قرار است بتدریج افراد ناآگاه و فریب خورده متوجه موضوع شوند و قرار نیست به زور آن ها را به رعایت حجاب وادار کنند بلکه با تذکر با آنها برخورد می شود و اکثریت می‌دانند و آن‌هایی که نمی فهمند یا نمی دانند به مرور می فهمند که حجاب آبرو و حیثیت و شأن یک خانم را نشان می‌دهد و با بی حجابی و هرزگی از ارزش‌های انسانی خود فاصله می‌گیرند و افراد فهمیده و با معرفت به هرزه ها و افراد لاابالی ارزش قائل نمی شود.

    34
    103
  11. حجاب الزامی و برای همه پوشش لازم است. اندازه نگهدار که اندازه نکوست. اولین قربانی بی‌حجابی خود زنان هستند.

    51
    98
  12. انصاف نیوز
    چرا آنقدر مساله حجاب برات معضل شده
    خب حجاب واجب شرعی و قانونیه و همه باید رعایت کنند
    اینکه دیگه گزارش میدانی نداره
    اگر کسی رعایت نمیکنه باید پاسخگو باشه

    39
    100
  13. دیدم که اماکن یه مغازه ای رو جریمه کرده بود بخاطر اینکه مردی که اومده بود لباس بخره روسری زنش افتاده بودو به مغازه دار می گفتن اصلا نباید داخل مغازه راهش می دادی!!واقعا جالبه این یه سمت گرونی روی بازار اثر منفی داره از یه سمت دولت فشار مضاعف وارد می کنه بعد می گن ما می خوایم بازار رو رونق بدیم!!

    103
    22
  14. این بیحجابی ها و شل حجابی در ابتدا مایه تاسف برای اصلاح طلبان است که در اوایل انقلاب ما ادعای مسلمانی و چند عنوان دگر برای برتری داشتیم و آقای خاتمی در خاطراتش می گوید ((من دیدم آقای مهاجرانی برای نمازشب برمی خیزند که من باخود فکر کردم چرامن زودتر از ایشان بلند نشدم و….))
    به هر صورت اصلاح طلبان موجبات بسیاری از فسادها از جمله رواج و تلقّی کم ارزش بودن بارگناه…… و…. و ارتباط نامشروع وشرابخواری را در جامعه فراهم کرده و با بی مسئولیتی تمام آدرس غلط به جای دگر و حرکات دیگران می دهیم و این گونه رفتارهای چندگانه مایه ننگ خواهد بود برای اصلاح طلبان، چرا که به واقعیت دیده ام که اکثر قریب به اتفاق خلاف کاران،……… و مال مردم و دزدان و اختلاس گران و پارتی بازهای اداری و سازمانی و رانت گیرندگان از طیف فکری اصلاح طلبان هستند و استناد به جملات و حرکات بزرگان اصلاح طلب میکنند که باید این را ننگ بدانیم و متاسفانه بی خیال شده ایم و سر در زیر برف
    اصلاح طلبان که ادعا و قمپز احترام به حقوق زن و…. در میکنیم بایدبرویم وبروید و ببینید در باغ شهری های اطراف شهرها چه بی احترامی به حقوق زن و چه بی حرمتی هایی که به آنها نمیشود
    چون این فجایع را ندیده اید اینگونه یکه تازی میکنید و در جهت اصلاح افکار انحرافی جامعه قلم نمی زنید
    چون ندیده اید که در خیابان ها و کوچه های خلوت همین تهران چه اتفاق هایی می افتد
    ما برای جایگاه اجتماعی پیداکردن زنان را قربانی هوسبازان کردیم و این را چه موقع درک کنیم نمیدانم

    23
    68
  15. برخورد قھری با بدحجابی حاصل دورہ ھایی ھست کہ بزرگواران در چین و کرہ شمالی طی کردہ اند اینجا ایران متمدن ھست و تنھاراہ برگشت مردم بہ حجاب از راھھای فرھنگی میسر میشود حیف کہ از جامعہ فرھنگی و فرھیختہ کشور نظرخواھی نداشتند

    75
    17
    1. دوست عزیز
      کی بگیر و ببند و برخورد بوده با بی حجابی و بی حیایی ؟؟
      اگر برخورد بود که این وضع جامعه نبود
      شهرستانی ها وقتی قدم به مرکز میزارند فکر میکنند اینجا ایران نیست و اینها درد وطن و دین و تمدن ندارند
      کجا فرهیخته راضی میشه واتس عروسک دستگردان بیگانه شود و به ساز هر بی غیرت و خودفروخته ای برقصد
      حجاب و حیا ریشه در انسانیت ما دارد
      ساختن با لاابالی گری امکان ندارد

      2
      4
  16. چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده ایران در دستان این نسل جوان است. این نسل هم با من و شما متفاوت فکر می‌کند. روزی خواهد آمد که ما نیستیم و مملکت متعلق به این نسل خواهد بود
    پس به سلیقه نسل جوان احترام بگذاریم

    132
    31
  17. گاهی نیازها برطرف نمیشود
    نیازهای هر گروه سنی فرق دارد
    عدم توجه به نیازها = ناراحتی
    ناراحتی = انجام کاری که دل می خواهد
    احترام =احترام
    نسل جدید چیزی جز احترام نمی خواهد

    2
    2
  18. هیچ وقت نیرو فراجا با این روش نخواهد توانست اداره امور کند و چه بسا بدتر شود.ایرانی خوب بلد هستن تحریم ها رو دور بزنند و متاسفانه جز به هدر رفتن وقت فراجا و بهم ریختگی اعصابشان چیزی دیگر نیست.وقتی فرهنگ به صورت ایدولوزی در قشر جوان جا افتاد متاسفانه فرهنگ حجاب و نماز خواب بودن

    6
    1
  19. خانم های ایرانی وقتی می‌فهمن که بی حجاب شدن چه بلایی سرشون آورده که دیگه دیر شده.
    چند وقت دیگه چند همسری مد میشه و شوهران محترمشون میرن سراغ بقیه، اونوقت حالشون جا میاد .
    البته خدا کنه به اونجا نرسه و عقلشون درست کار کنه و خودشو جمع کنن.

    2
    5
  20. قانونی که مقبولیت عام نداشته باشه قابلیت اجرا نداره.
    یک خانم بدون روسری وارد یک مجموعه میشه چند نفر غیر از اون مامور بهش تذکر میدن؟ هیچکس.

    هر چقدر عملیات راپل سردار رادان در موضوع ماهواره جواب داد اینم نتیجه میده.

    5
    1
  21. مردم چرا با مسأله بی‌حجابی همراهی میکنند چون دولت معیشت مردم رو هدف قرار داده و جامعه لج میکنه مسايل اقثصادی حل بشه مردم هم روسری سر میکنند

    2
    2
  22. اول و آخر بی حجابی افزایش ابتذال و جنسی شدن جامعه است
    خودمونو گول نزنیم راهی که اروپا و آمریکا و…200سال پیش رفتن و نتیجشو دیدن دو دستی تقدیم جامعه ایرانی میکنن
    آندولوس نمونه بارز شکست تمدن اسلامی است

    1
    4
  23. مسیله حجاب باپلیس بازی وباتوم وحرکات خشن نظامی حل نمیشود ما مردم میبینیم که به خاطر یک روسری چه فعلهای حرامی توسط مامورین به اجرای این طرح اتفاق میفتد چرابه خاطر یک روسری دختر وزن مردم رالمس میکنید وحتی بغل میکنید کدام شرع وکدام قانون خدا این روگفته کدام گفته امامان وپیامبران وبزرگان ما این کارراتجویزکرده اند پس اقایان مسول وموافقان خشونت برعلیه مردم خودتون هم میدانید که مردم میبینند که دلسوزی وهدفی که به نفع مردم باشه توی این طرح نیست وبه همین خاطر مردم بااین قضیه سخت مخالفند همچنانکه میبینند دربرخورد بااختلاسگران ودزدان وگرانفروشان وعاملین تورم درجامعه هیچ پشتکار ودلسوزی وجودنداره واین تبعیضها دربرخوردها وتصمیمات مسیولین هست که مردم رادلسرد وناامیدکرده وحتی برخوردهای پلیسی شتابزده بدون تفکر که سرمنشا ان فقط خودشیرینی وهمراهی باگروهی اندک تندرو هست جواب نخواهدداد وفقط مردم رادرمقابل هم وپلیس قرار میدهد پس لطفا این مردم رادرک کنید نه تعدادقلیلی که نون وابشون دراین حرکات واین اشوبها هست تا مردم بی گناه درفقر وفلاکت وتورم وبی مدیریتی مسولان دست وپا بزنند و بعضیها هم کمین کردند تا ازاب گل الود ماهی بگیرند این مردم ۸۵ میلیون هستند نه تعداد قلیلی که خودرانماینده مردم معرفی میکنند باورندارین واگرمیخواهین واقعیت روبفهمین یک نظر سنجی وپیشنهاد ازمردم بگیرین واون موقع حقیقت مشخص میشود چرابه عرف جامعه ونظرقاطع مردم احترام نمیگذارین

  24. گشت ارشاد خیلی خوب و واجب
    اختلاس خیلی خوب
    از گرونی و تورم بسیار سپاسگذاریم
    اصلا برای رییس جمهوری سواد نیاز نیست همه چیز گردن رییس جمهور قبلیه
    آمارسازی خیلی خوبه
    تشکر از صدا و سیما بابت برنامه های بسیار متنوعش
    امیدوارم بودجش روز به روز زیاد بشه

    2
    2
  25. مخالف حجاب نیستم. اما مطمئن باش هیچ کاری را به زور حتی در خانواده خودت نمیتوانی به سرانجام برسانی. روش غلط. حرف زور. را هیچ کس نمی پذیرد. در ثانی بعضی از مسئولان از غیرت و حیا حرف میزنند اما بچه‌های خودشان معلوم نیست چه غلطی میکنند. از طرفی احکام خدا را هرجور که دلم خواست تفسیر نکنیم. طرف دزدی و رانت خواری اختلاس میکنه بعد پشت تریبون از درستی و سلامت جامعه حرف میزنه. این دهن کجی برای کشور و مردم است.

    4
    1
  26. اگر جلوی این بی حجابی گسترده گرفته نشه دیگه نمیشه هیچ جور مهارش کرد. چرا نیروی پلیس انقدر کم هست؟ اینهمه خانم مذهبی میتونن به صورت داوطلب به پلیس کمک کنند.

    1
    4
  27. باسلام به نطر من با گشت ارشاد و…فایده ای ندارد بهترین راه اینه که از طریق رسانه ها همزمان تمام شبکه ها اعلام کنند از فردا مترو فروشگاها پاساژها وکلیه اماکن عمومی مامور بگذارند ورود بی حجاب ممنوع ودر هر فروشگاهی یا ….بی حجاب دیده بشه اون فروشگاه اختار بگیره و…..وقتی بدحجاب‌ها میخوان از خونه بیان بیرون برن جایی می‌بینند راهشون نمیدند با پوشش میان کمکم نتیجه میده

    1
    5
  28. حضرت عبدالعظیم حسنی (رحمة‌الله‌علیه) از امام جواد (علیه‌السلام) و او هم از پدرانش روایت کرده که حضرت علی (علیه‌السلام) فرمودند: روزی من و فاطمه (سلام‌الله‌علیها) به خدمت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) رسیدیم، در حالی که آن حضرت (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بسیار گریه می‌کردند. گفتم پدر و مادرم فدای تو باد‌ ای رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)! چه چیز شما را به گریه‌ انداخته است؟
    حضرت فرمود: یا علی! شبی که به آسمان برده شدم، عده‌ای از زنان امت خود را در عذاب شدید دیدم، پس شان آن‌ها را انکار کردم و در این حال به خاطر شدت عذاب آن‌ها گریه می‌کنم. زنی را دیدم که به موی سر آویزان شده بود و مغز سرش (از شدت عذاب) می‌جوشید: «همانا او موی خود را از مردان نامحرم نمی‌پوشاند»…

    (این حدیث معروف به حدیث معراج است که تفصیل آن را می‌توانید در منابع زیر ملاحظه نمایید).
    ۱. حر عاملی، محمد، وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۱۵۵، باب ۱۱۷، ح ۷، قم، انتشارات دارالکتب الاسلامیة، ۱۴۱۴ ه ق. 
    ۲.مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۱۸، ص۳۵۱، بیروت، دارالحیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ه.ق.
    ۳.مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۱۰۰، ص۲۴۶، بیروت، دارالحیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ه.ق.

    1
    3
  29. اولا ارشاد از نامش پیداست یعنی راهنمایی کردن ،نه ترساندن مردم و… آنها به بهانه ارشاد، بعدش روسری توصیه قرآن برای حجاب نیست در ثانی توصیه قرآن اجباری نیست ، بعدش هم ارشاد باید از حاکمان شروع شود کسانی که سرتا پای وجودشان منکر است چگونه می‌توانند مردمان را ارشاد نمایند؟

    3
    1
  30. وقتی موافقین طرح زور بپذیرن،حجاب ربطی ب عفاف نداره، مشگل حل میشه؛ دراخر اونایی ک میگن قانونه، ی زمانی درتاریخ هم برده داری قانونی بود، ودر اخر سوال اینه اگه فردا بی حجابی زوری و قانونی بشه! ایا توئه محجبه تن ب این قانون میدی!؟پس نگو قانونه لطفا،چون قانون نیست،تحقیر و سلب ازادیه حقوق شهروندیه

    8
    2
  31. ، از این جمله تکراری کلیشه ای دوتار مو خسته نشدی!؟ اووووق دوتار مو برای دهه شصت بود الان کشف حجاب و کشف مانتو و ناف و تاپ اوف بر شما مردنماهای چشم چرون هیز و بی حجابهای نانجیب که این چندین ماه چالش این عقده ای های جهان سومی تنها دغدغشون فقط نذاشتن یک شاله ! حتی پاتایا و اروپا درش قفله ، اینها فقط بخاطر غیبت ۱۸ ماهه گشت امنیت اخلاقی ایجاد شد وگرنه چرا تا قبل شهریور ۴۰۱ حتی یک مورد از اینها چرئت کشف حجاب نمی کردن و با یک ماه طرح نور با تاخیر ۱۷ ماهه و بازداشت چندین نفر طبق قانون که بازدارندگی داشته باشه نه فقط تذکر بی فایده به حداقل رسید طبق برآورد بی طرفانه دانشگاه علامه نه برآورد بی حجاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا