خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهرداری که تهران را کشت [+ جوابیه‌ی شهرداری تهران]

محسن صالحی‌خواه، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

شهرداری که تهران را کشت

علیرضا زاکانی، شاخص‌ترین شهردار تهران در سال‌های گذشته است. او چهاردمین نفری است که کلید بهشت را در دست دارد؛ کیست که نداند شهردار محترم تهران، این جایگاه مهم و تخصصی را به عنوان پاداش حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ دریافت کرد؟ هیچ وقت در حوزه اجتماعی و شهری مطلبی نمی‌نویسم اما از آنجا که شهرداری تهران از سال ۱۴۰۰ تا کنون یک دستگاه کاملاً سیاسی بوده، اجازه بدهید گریزی به بهشت بزنیم. 

اول؛ در جریان مناظرات انتخاباتی ۱۳۹۶ ثابت شد که سیدابراهیم رئیسی توان مقابله با دیگر کاندیداها را ندارد. نه این که دیگران مقابل او – به طور مشخص روحانی و جهانگیری – الزاماً سیاستمداران خوبی بودند یا کارنامه‌شان تماماً قابل دفاع است؛ آن‌ها دولتمرد بودند و سال‌ها در سیاست حضور داشتند. وزیر و نماینده مجلس و عضو ارکان سیاسی بودند. اما ابراهیم رئیسی در جزیره قضایی حضور داشت و هیچ وقت در میدان سیاست وارد نشده بود. او سال‌ها دادستان و رئیس سازمان بازرسی بود و شاید سیاسی‌ترین نقشی که داشت عضویتش در خبرگان بود. ناآشنایی تولیت وقت آستان قدس رضوی با دنیای سیاست، باعث شد که برای انتخابات ۱۴۰۰ فردی کنار او قرار بگیرد تا ناتوانی‌اش در مناظره را پوشش دهد. البته در آن انتخابات همه می‌دانستند که رئیسی برنده می‌شود؛ چرا که اصولاُ نه کاندیدای خاص و وزنه‌ای مقابل او قرار داشت و نه بدنه‌ای که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ وارد میدان شد امیدی به ایجاد تغییر داشت که دلایل آن به طور جداگانه قابل بررسی است و بخش زیادی از آن به عملکردها برمی‌گردد. 

علیرضا زاکانی اگر بهترین گزینه برای پوشش رئیسی نبود، یکی از بهترین‌ها بود. یک سیاستمدار هجومی و بدون سابقه مدیریتی که مشخص بود رای نمی‌آورد اما نقش مهمی در مناظرات ایفا کرد و پاداش خود را گرفت. مرداد ۱۴۰۲ نیز دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران شد. 

دوم؛ تهران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون ۱۴ شهردار داشته است. مطالعه سوابق ۱۳ شهردار قبلی پایتخت نشان می‌دهد که یا تحصیلاتی مرتبط با این جایگاه داشتند، یا در کارنامه‌شان مدیریت سطوح ارشد کشوری و لشکری وجود داشته است. حتی افرادی در تاریخ بلدیه پس از انقلاب عهده‌دار سرپرستی این جایگاه شدند که لیافت و سوابق آنان از شهردار کنونی تهران صدها پله بالاتر است. 

محمد توسلی اولین شهردار پس از انقلاب، در رشته‌های حمل و نقل و ترافیک تحصیل کرده بود. سیدمرتضی طباطبایی سرپرست شهرداری تهران در سال‌های ۶۶ تا ۶۸، مهندس معمار بود و از قبل انقلاب در شهرداری تهران مشغول کار بود. غلامحسین کرباسچی ۷ سال استاندار اصفهان بود. مرتضی الویری سابقه مدیریت مناطق آزاد را داشت. محمدحسن ملک مدنی سابقه شهرداری اصفهان را دارد. محمدحسین مقیمی که پیش از احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری شد، از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰ به ترتیب استاندار خوزستان و سپس کرمانشاه بود. حتی محمود احمدی‌نژاد سابقه فرمانداری و استانداری داشت و عضو هیئت علمی گروه حمل و نقل دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت بود. محمدباقر قالیباف قبل از این که شهردار شود، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، نیروی هوایی سپاه و نیروی انتظامی را در سابقه خود داشت. نجفی سابقه مدیریت، وزارت و عضویت شورای شهر را داشت. حناچی سابقه معاونت شهرسازی و معماری در وزارت راه، دبیر شورایعالی شهرسازی و چند سابقه مرتبط دیگر داشت. 

فارغ از این که دوره مدیریت شهری ۱۳ شهردار قبلی باید به طور دقیق مورد موشکافی قرار بگیرد و نقاط ضعف و قوت آن‌ها مشخص شود، علیرضا زاکانی واجد هیچ کدام از این شرایط و سوابق نیست. ۴ دوره نمایندگی مجلس در کارنامه دارد، یک دوره رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و عضو گروه پزشکی هسته‌ای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. شهری که جمعیت روز آن بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر و ساکنان دائمی آن تا ۸ میلیون نفر برآورد می‌شود، به دست شخصی اداره می‌شود که نه تنها سابقه یا تجربه‌ای در مدیریت شهری ندارد، بلکه حتی سابقه مدیریتی خاصی ندارد. شهرداران قبلی – خوب یا بد – اگر نیروهای سیاسی بودند، سابقه مدیریتی داشتند. 

سوم؛ حدود سه سال از سکانداری زاکانی در شهرداری پایتخت می‌گذرد. سه سال زمان کمی برای تاثیرگذاری و ایجاد تحول در یک حوزه مدیریتی نیست. یک رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی ایران و بسیاری کشورهای دیگر ۴ سال در مسند قدرت است. پس در ۳ سال می‌توان تغییراتی ایجاد کرد. از ۱۴۰۰ تا کنون، متروی تهران بهتر شد؟ خطوط اتوبوس‌رانی بهبود کمی و کیفی پیدا کرد؟ تاکسیرانی متحول شد؟ کیفیت هوای تهران – که تا چند سال قبل فقط در زمستان درگیر آلودگی بود – ارتقا پیدا کرد؟ مدیریت مخازن زباله خیابان‌ها بهتر شد؟ پل‌های عابرپیاده افزایش پیدا کرد یا تعداد پله‌های برقی افزایش پیدا کرد؟ همه این‌ها ممکن است پیشرفت‌هایی کرده باشند اما تیم مقتدر رسانه‌ای آقای زاکانی باید توضیح بدهند چه «کار ویژه‌ای» در این ۳ سال صورت گرفته است که تا این اندازه تلاش می‌کنند از شهردار محترم تهران یک اسطوره مدیریتی بسازند؟ رپورتاژهای عملکرد درخشان شهردار در ۹۰ درصد مواقع فقط در رسانه‌های خود او پیدا می‌شود. رسانه‌های مستقل امکان بررسی این دستاوردها را دارند؟ یا مانند اعضای شورای شهر که مخالف زاکانی هستند و اتفاقاً از همان اردوگاه سیاسی می‌آیند که شهردار متعلق به آن است، متهم به تولید خوراک برای رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور می‌شوند؟

به عنوان یک روزنامه‌نگار یک «وظیفه» مشخص‌ دارم، کاری را انجام می‌دهم، حقوقی برای آن دریافت می‌کنم. سردبیر و مدیرمسئول من بابت انجام کار من باید هر روز در صفحه ۱ روزنامه از من تشکر کنند؟ دستاورد بسازید، ولی خودتان باور نکنید. صبح‌ها به خیابان خراسان، مولوی و شوش سر بزنید تا دستاورد مدیریت معتادان متجاهر در دوره مدیریت آقای زاکانی هم به چالش کشیده شود. 

چهارم؛ موضوع اتوبوس‌ها خیلی جالب توجه است. اصولاً این که خریدن اتوبوس – نه از چین، از بهترین سازندگان اتوبوس در هر جای جهان – به عنوان یک دستاورد به اهالی تهران قالب شود، توهین به شعور آن‌هاست. خریدن واگن مترو، اتوبوس شهری و تاکسی باکیفیت از کارخانه داخلی یا شرکت خارجی، دستاورد نیست؛ وظیفه بلدیه است. حالا به هر دلیلی ایران یک کشور تحریمی است و نمی‌تواند مثل دیگر کشورهای معمولی جهان، اتوبوس بسازد یا بخرد. بستن یک قرارداد برای خرید اتوبوس این قدر سر و صدا ندارد. حال این که قرارداد مذکور محرمانه است؛ آنقدر که تیم زاکانی و شهرداری تهران روی خرید این اتوبوس‌های برقی، واگن‌های مترو و تاکسی‌ها مانوور دادند، وزارت دفاع برای خرید سوخو – ۳۵ از روسیه دستاورد نساخت. 

دستاوردسازی یک اپیدمی شده است. همه دست به دست هم داده‌اند که نه با عملکردشان، بلکه با دستاوردسازی‌هایشان اثبات کنند که می‌شود کشور را در شرایط تحریم اداره کرد. همین که خریدن اتوبوس برقی دستاورد مدیران پایتخت شده، نشان‌دهنده این است که «نمی‌شود». 

آخر؛ می‌گویند آقای زاکانی برای پاستور دورخیز کرده است. با توجه به کارنامه آقای رئیسی، زمزمه‌هایی از تک‌دوره‌ای شدن او به گوش می‌رسد. شاید این شایعه که زاکانی دنبال صندلی ریاست‌ دولت باشد، با این وضعیت خیلی دور از ذهن به نظر نرسد. شاید برای همین است که بعد از حدود ۳ سال حضور در راس مدیریت شهری پایتخت، تیم زاکانی به فکر حرکات آکروباتیک و محیرالعقول افتاده است که از زاکانی یک مدیر موفق بسازد. ناگهان در پارک قیطریه مسجد می‌سازند. پارک لاله که یکی از هویت‌های شهر تهران است، درگیر ساخت و ساز می‌شود. کارهای نمایشی که قرار است اقلیتی را راضی نگه دارد. اگر این فرض غلط است، خوشحال می‌شویم که بدانیم چه کار ویژه‌ای در این دوران انجام شده است. حقیقت این است که تهران به دلیل مشکلاتی که کشورمان را در تمام این سال‌ها زمینگیر کرد، نیمه‌جان شده بود. آقای زاکانی تیر خلاص را به سرش زد و او را کشت. 


جوابیه‌ی شهرداری به یادداشت «شهرداری که تهران را کشت»

متن جوابیه‌ی شهرداری تهران به یادداشت «شهرداری که تهران را کشت»، در ظهر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به دفتر انصاف نیوز رسید و به صورت کامل در زیر می‌آید. با این توضیح که یادداشت مورد نظر نوشته‌ی «محسن صالحی‌خواه، روزنامه‌نگار» است که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته بود.

“بسمه تعالی”

مدیر مسؤل محترم پایگاه خبری انصاف نیوز

در پی انتشار مطلبی در آن رسانه باعنوان «شهرداری که تهران را کُشت» مورخ 22 اردیبهشت‌ماه 1403 و انتشار آن در کانال تلگرام که مشتمل بر برخی دعاوی بدون اسناد بود، جوابیه زیر تقدیم می‌گردد.

مستدعی است دستور فرمایید مطابق ماده 23 قانون مطبوعات عیناً در همان محل (در همان لینکی که در سایت منتشر شده با اصلاح تیتر، و در کانال تلگرامی) در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود.

همکاری شما مزید امتنان است.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران


«شهرداری که تهران را کُشت» عنوان یادداشتی است که پایگاه خبری انصاف نیوز مورخ 22 اردیبهشت‌ماه 1403 منتشر کرده است. یادداشتی که از همان تیتر نخست می‌توان به عُمق حقد و کینه نویسندگان آن نسبت به تهران و شهروندانش پی بُرد. این‌که کجای شهر دوست‌داشتنی ما، شبیه شهر مُرده‌ها است، سؤال مهمی است که می‌باید نویسنده محتوا پاسخگو باشد. بدتر اما تلاش برای ناامیدکردن مردم است؛ موضوع مهمی که بارها و بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند که نباید ناامیدی را در جامعه ترویج داد به طوری که نوروز سال ۱۴۰۱ با سخنانی آغاز شد که رهبری انقلاب در آن «امید» را عامل مهمّ حرکت،‌ عامل مهمّ پیشرفت دانستند و اظهار کردند: «خدای بزرگ برای ملّت ایران موجبات امید را هم فراهم کرده؛ ‌زمینه‌های امید در بین ملّت ما و کشور ما بحمدالله کم نیست. بگذارید دشمنان از امیدواری ملّت ایران به خشم بیایند، و ان‌شاءالله ‌امید روزبه‌روز در دل ملّت ایران افزایش پیدا کند». و حالا این ظلم را چه باید نگارنده در حق مردم پایتخت روا دارد نیز جای ابهام دارد.

در نخستین بند، نویسنده مدعی است انتخاب علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار تهران، پاداش انتخابات 1400 و لابد به دستور رئیس‌جمهور مستقر انجام شده است! ادعایی که مقیاس «پرت» بودن نویسنده را از فضای سیاسی کشور نشان می‌دهد. بگذریم از آنکه رسماً اهانت به منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر تهران است. اینکه پایگاه خبری انصاف‌نیوز هنوز در جریان شیوه انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر نیست، حقیقتاً اسباب تأسف و دلسوزی است.

نویسنده البته خیلی زود اعتراف می‌کند که «هیچ‌وقت در حوزه اجتماعی و شهری مطلبی نمی‌نویسم» تا گمانه‌زنی‌ها درباره «پرت» بودن ایشان از فضای مدیریت شهری را اثبات کند. همین‌که وی در جریان نیست شهردار تهران با رأی غیرمستقیم مردم و توسط منتخبان شورا انتخاب می‌شود و ارتباطی به پاستور ندارد، گواه این مدعا است.

شگفتی‌های پاراگراف نخست یادداشت انصاف نیوز ولی تمامی ندارد؛ در ادامه نویسنده مدعی است از سال 1400 تا امروز شهرداری تهران یک دستگاه کاملاً سیاسی است! نویسنده البته ضرورتی برای ارائه مستندات این ادعا نمی‌بیند.

انصاف‌نیوز در ادامه ادعا می‌کند مشارکت علیرضا زاکانی در انتخابات 1400 برای پوشش ضعف‌های ابراهیم رئیسی در مناظره‌ها است! ادعایی که توسط خود نویسنده بلافاصله نقض می‌شود: «البته در آن انتخابات همه می‌دانستند که رئیسی برنده می‌شود.» اگر همه می‌دانستند، چه نیازی به یار کمکی بود؟ بگذریم از آن‌که این ادعا توهین آشکار به نهاد قانون و شورای محترم نگهبان نیز است. یعنی فقها و مقنین آن شورا فردی را برای مشارکت در انتخابات تأیید صلاحیت کردند، که اصالت نداشت!

تناقضات انصاف‌نیوز ادامه دارد؛ نویسنده در ادامه ادعا می‌کند انتخاب شهردار تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سال 1402 هم پاداش انتخابات است! بالأخره شهردار شدن علیرضا زاکانی در سال 1400 پاداش بود یا دستیار رئیس‌جمهور شدن در سال 1402؟ بگذریم از این‌که تدبیر رئیس‌جمهور برای تفویض اختیارات به شهردار تهران، برای هماهنگ کردن ده‌ها دستگاهی است که در حوزه آسیب مسؤلیت داشته اما هماهنگ عمل نمی‌کردند. اقدامی که در واقع گام بزرگی در راستای موضوع «مدیریت یک‌پارچه شهری» محسوب شده که از دیرباز آرزوی فعالان حوزه اجتماعی است.

حَرجی بر نویسنده نیست اگر اطلاعی از دغدغه‌های فعالان اجتماعی برای تحقق مدیریت یک‌پارچه شهری نداشته باشد؛ چه آنکه نویسنده اساساً یک سیاسی‌نویس است که پا توی کفش خبرنگاران اجتماعی کرده است.

انصاف نیوز در ادامه ادعا می‌کند علیرضا زاکانی سابقه مدیریتی ندارد؛ گذشته از آنکه آن رسانه مرجع صالحی برای تشخیص این موضوع نیست، یادآور می‌شود که صلاحیت شهردار مستقر تهران برای ریاست جمهوری توسط شورای محترم نگهبان به تأیید رسیده است.

اما خالی از لطف نیست که نگاهی گذرا بر مدارک تحصیلی برخی شهرداران قبلی تهران که مورد وثوق طیف سیاسی این رسانه است، داشته باشیم. به عنوان مثال تحصیلات حوزوی غلامحسین کرباسچی شهردار اصلاح‌طلب سابق تهران یا فوق‌دیپلم نساجی ملک‌مدنی دیگر شهردار اصلاح‌طلب پایتخت که دقیقاً مشخص نیست چه ارتباطی به حوزه شهری داشته است؟ شاید ریاضیات محضی که محمدعلی نجفی دیگر شهردار اصلاح‌طلب تهران خوانده بود، از نگاه انصاف‌نیوز مرتبط باشد؛ برای همین خیلی دقیق توانست اثبات کند قتل میترا استاد، «غیرعمد» بوده است!

نویسنده انصاف‌نیوز اما در ادامه ادعا می‌کند هیچ «کار ویژه‌ای» در سه سال گذشته در تهران صورت نگرفته است. معلوم نیست تعریف این خبرنگار اصطلاحاً اصلاح‌طلب، از کار ویژه دقیقاً چیست؟ با چه متر و معیاری، عملکرد شهردار تهران را به بوته نقد گذاشته است؟ آیا مثلاً با همین دست‌فرمان عملکرد شورای پنجم که توسط هم‌مسلکان سیاسی خودشان بود، قضاوت می‌کرد. حدفاصل سال‌های 96 تا 1400 که ساختمان بهشت، چهار شهردار و سرپرست شهرداری به خود دید.

مشابه همین سؤال را درباره عملکرد شورای پنجم می‌توان مطرح کرد. محمدعلی افشانی چه کار ویژه‌ای در آن چند ماهی که شهردار بود، به سرانجام رساند؟ محمدعلی نجفی دیگر شهردار اصلاح‌طلب تهران، چه کاری جز رسیدگی به مسائل زندگی شخصی در ساختمان بهشت انجام داد؟ پیروز حناچی بیشتر از دوچرخه‌سواری آیا کاری برای حمل‌ونقل و ترافیک یا آلودگی هوای شهرمان انجام داد؟ در حوزه اجتماعی چطور؛ کمترین اقدامی برای ساماندهی معتادان متجاهری که چهره شهر را تحت تاثیر قرارداده بود، صورت گرفت؟

انصاف‌نیوز اما در ادامه ادعا می‌کند در حوزه مترو هیچ اتفاق مثبتی در سه سال گذشته رخ نداده است. این در حالی است که 18 ایستگاه جدید مترو در 30 ماهه گذشته و بالغ بر 50 کیلومتر خطوط تونلی جدید به بهره‌برداری رسیده است.  هم‌چنین عملیات عمرانی چهار خط جدید متروی تهران (خطوط 8، 9، 10 و 11) به‌صورت همزمان آغاز  شده است. هم‌چنین قرارداد خرید 630 دستگاه واگن که از سال 95 غیرفعال شده بود، عملیاتی و اجرایی شد. ضمن آنکه با 25درصد افزایش، به 791 دستگاه واگن رسید. سری نخست این واگن‌ها همین امسال به شبکه متروی پایتخت تزریق می‌شود.

نویسنده هم‌چنین اتفاقات مهمی که در حوزه اتوبوس‌رانی در 30 ماهه گذشته به وقوع پیوسته را هم انکار می‌کند! مدیریت اصلاح‌طلب پنجم، اتوبوسرانی تهران را با 1800 دستگاه اتوبوس تحویل داد. در این دوره قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس جدید از تولیدکنندگان داخلی به امضا رسید و با پرداخت پیش‌پرداخت، عملیاتی شد. هم‌چنین قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی تهران با مشارکت طرف‌های چینی به امضا رسید. بر این اساس 2500 دستگاه اتوبوس تازه‌نفس برقی همین امسال وارد خیابان‌های پایتخت خواهد شد.

برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت نیز بر اساس قانون هوای پاک، 29 دستگاه دیگر غیر از شهرداری تهران، وظیفه و مسؤلیت دارند. با این همه مرور تجربیات دیگر کلان‌شهرهای دنیا نشان می‌دهد، چاره‌ای جز گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل انبوه‌بر و برقی‌سازی ناوگان عمومی وجود ندارد. در همین راستا بسته حدود 2 میلیارد دلاری برقی‌سازی ناوگان عمومی تهران، شامل 2500 دستگاه اتوبوس برقی، 27500 دستگاه تاکسی برقی، 10هزار دستگاه ون برقی و 150هزار دستگاه موتور برقی به امضا رسید. اگر سنگ‌اندازی برخی رسانه‌ها اجازه دهد، با ورود این وسائط به پایتخت همین امسال، می‌توان به کنترل آلودگی هوا هم امیدوار بود.

نویسنده در فراز دیگری از یادداشت دوباره نشان می‌دهد تا چه اندازه از ادبیات شهری «پرت» است. آنجا که ادعا می‌کند اجتماع معتادان متجاهر در خیابان‌های شوش، مولوی و خراسان هنوز وجود دارد! این در حالی است که در سال 1400 تنها 7000 تخت برای نگهداری از معتادان متجاهر در تمام شهر تهران وجود داشت. امروز این ظرفیت به بیش از 22 هزار تخت افزایش پیدا کرده است. هیچ کلونی و اجتماع متمرکزی از متجاهرین به اعتیاد در هیچ کجای شهر وجود ندارد. نویسنده انصاف نیوز اما زحمت حتی یک بررسی میدانی را به خود نمی‌دهد.

بعلاوه مراکز یاورشهر شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری پذیرای کسانی است که اصطلاحاً منع پذیرشی خوانده می‌شدند. معتادان زیر 18 سال، زخم باز، زنان و ترنس‌ها. همگی در مراکز یاورشهر مشغول درمان و بازپروری هستند.

انصاف نیوز معتقد است خریداری 5000 دستگاه اتوبوس برای شهری که کلاً 2000 دستگاه اتوبوس فعال هم نداشت، سر و صدا ندارد! درست می‌فرمایند؛ دوچرخه‌سواری از محل کار تا منزل سه‌شنبه‌ها سر و صدا کردن داشت!

دروغ بعدی انصاف‌نیوز درباره دورخیز شهردار تهران برای تصاحب صندلی ریاست جمهوری است. ادعایی که بدون هیچ اَدله یا استناداتی مطرح می‌شود و می‌تواند مصداق روشنی از انتشار اکاذیب به قصد اِضرار به غیر و با هدف تشویش اذهان عمومی باشد.

نویسنده اما عملیات ساخت یک مسجد در یک پارک را «آکروباتیک» نامیده تا باز هم نشان دهد تا چه اندازه از ادبیات حوزه شهری «پرت» است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. کمتر چرت و پرت بگید
    همه بدن فقط شهردار هفت تیرکش و دوچرخه سوار شما خوبن
    چه قدر بیچاره ای که میگی کارنامه جهانگیری و روحانی تماما قابل دفاع نیست
    آخه نابغه اسحاق و حسن کارنامه دارن اصلا؟
    البته راس میگی دارن تو ویران کردن مملکت و مابودی اقتصاد و فرهنگ و هزار تا چیز دیگه کارنامه درخشانی دارن
    شما جماعت اصلاح طلب این قدر نسبت به نظام کینه دارید که اگه امثال حسن و اسحاق گردنتونم خرد کنن و هر روز سوارتون بشن بازم ازشون دفاع میکنید فقط برای اینکه نظام رو بکوبید
    از نظر شما جماعت اصلاح طلب مفت خور همیشه طلبکار زاکانی و رئیسی نماینده ی نظام هستن و یکی جایزه گرفته اومده اون یکی چون کسی نبوده باهاش رقابت کنه بالا اومده..مردمم فقط شما رو دوست دارن منتها مردم سرزمین خیالی رسانه های زرد که فقط خودتون میبیندشون و هیچ وقت در عالم واقعیت پیداشون نیست.
    این مردم خیالی بین اصلاحات و منافقین و سلطنت طلبا مشترکن.اتفاقا عقایدتونم کاملا با همسو با هم هست

    14
    85
    1. با سلام آفرین بر بصیرت و دشمن شناسی شما خواهر عزیز شهید سلیمانی شماها را می گفتند دختران ایران و انقلاب اسلامی تا شماها هستید دشمنان این کشور هیچ غلطی نمی توانند بکنند

      14
      44
    2. ضرغامی گفت چندین ساله اصلاح‌طلب و اصولگرا دیگه تموم شدن بعد شما هنوز مغزت در دهه هفتاد و هشتاد گیر کرده! دقیقا زاکانی و بقیه پوششی بودن تا بجای رئیسی حرف بزنن تا کمتر سوتی بده،اینو دیگه همه میدونن که زاکانی چیزی جز تبلیغات دروغ و پروپاگاندا بلد نیست! از بنرهایی که نصب میکنه،معلومه

      58
      7
  2. بلاتردید «د» و «الهه» یک نفره! یکی از همون سایبریون ۷ تومنی که جلوی هر کدومشون ۲۰ گوشی موبایل قرار داره و با ۲۰ نام، چرندیات و خزعبلات نشخوار می‌کنند! ضمنا خوبه که این سایبری و دیگر دوستان همکارش بدانند که نه اینوری نه اونوری، نه اصلاح/افساد طلب نه اصول/افول گرا، و… سگ زرد برادر شغاله.

    50
    5
    1. ادب وحیا چیزی است که منتقدان دلسوزان مملکت ونظام ندارند و روی لات های چاله میدان را سفید کردند.
      چرا هر بحثی که بر خلاف میل شماست و حقیقت است را تختعه می‌کنید و الفاظ ناشایست بکار میبرند

      11
      2
  3. با سلام و ادب جناب آقای محسن صالحی خواه خبرنگار عزیز اصلاح طلبان جناب عالی یه گزارش هم در رابطه با اغتشاشگران و بی حجابی ها تهیه و در انصاف نیوز منتشر فرمائید نمی شود که همیشه یکطرفه قضاوت بکنه و بگی من هم خبرنگار هستم بنده یه مدت پیش هم خدمتتان عرض کردم شما هرچی بنویسد ۹۰ درصد قضاوت شما بر علیه مدیران انقلاب اسلامی هستش که شما ناراحت هم شده بودی و اگر اون نشد در رابطه با نقش روزنامه‌ها و سایت‌ها ماهواره‌های معاند و زنجیری اصلاح طلبان در تحریم ملت بزرگ ایران و فشارهایی اقتصادی سیاسی امنیتی و حمایت کامل از قاتلین شهدا امنیت حمایت و ترویج بی حجابی […..] بازی [……] از میان بردن نقش خانواده‌های ایرانی بر فرزندانشان تشویق جوانان به فحشا و فساد حمله به باورهای دینی مردم حدا حمله به فرهنگ شهید شهادت و ایثار درخواست حمله نظامی از آمریکا و اسرائیل کودک کش از طرف اصلاح طلبان تندرو که نمی خواهم اسم به آورم شما خبرنگار هستید متوجه منظور بنده می شوید و خیلی مصیبت های دیگر که نمی شود همه را اینجا ردیف کرد،، جناب آقای صالحی خواه اگر بخواهیم کارهای عمرانی فرهنگی شهرداری و شخص آقای دکتر زاکانی را بشماریم خیلی بیشتر از شهرداران اصلاح طلب هستش که کم نیست ولی موضوع و مشکلی شما اصلاح طلبان با آقای دکتر زاکانی برای کار بیشتر یا کمتر در مدیریت شهری و شهرداری نیست بلکه برمیگردد به سالها قبل به زمانی که آقای زاکانی مسئول بسیج دانشجویی بودن به هرحال به گفته شما که آقای دکتر زاکانی تهران را کشت، شما اصلاح طلبان ایران اسلام و ارزش‌هایی یک ملت را کشتید، میگویند رسانه‌های زنجیری رو هوا که نمی گویند آقای صالحی خواه عزیز حملات جدید از حمله اصلاح‌طلبان به نیروهای انقلاب اسلامی شروع نشده چرا شده، اول آقای عباس عبدی چهار روز بعد آقای رفسنجانی حالاهم شما آقای صالحی خواه . «محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین شورای شهر تهران، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فخر فروشي به سبك زاكاني»

    8
    51
    1. شما که هر چرت و پرتی خواستی نوشتی و منتشر شد. نگران نباش کامنت های شماها منتشر میشه فقط نظرات ماست که سانسور میشه!

      8
      24
    2. مدیران انقلاب اسلامی ؟ میشه دستاوردهای این مدیران انقلاب اسلامی را چند تای آن را توضیح دهید کشوری با هفت درصد منابع جهانی و یک درصد جمعیت جهان را به گفته آمار همین مدیران انقلاب اسلامی شما به جایی رسوندن که ۴۰درصد رفتن زیر فقر مطلق لااقل بخاطر دوریال بابت کامنتهایی که میزارید و پول دریافت می‌کنید یک بار شرافت انسانی خودتان را قضاوت کنید البته اگر دارید

      36
      3
  4. انصاف نیوز همیشه پیشتاز در بی انصافی میشه و خبرنگار مغرضش آقای صالحی هم از حرفاش کاملا مشخصه که مشکل حزبی و سیاسی با دکتر زاکانی داره نجفی که بماند همه مردم میشناسنش محسن هاشمی رفسنجانی و حناچی که همه میدونیم کی هستن مدرک تحصیلی اینا چقدر مفید بود برای مردم؟؟ اولی که کلا آقازاده ست و حناچی هم که کوله باری از مشکلات برای شهرداری فعلی و مردم به ارث گذاشت کلی کار روی زمین مانده مشکل شما بازاکانی کفیت و کمیت کارهاش نیست همه تونم میدونید خیلی خوب داره خدمت میکنه لیست کارهای سه سالش انقدر زیاد هست که مطمئنا شمارو بازم قانع نمیکنه ،چرا؟!! چون مشکل جناحی و سیاسی باهاش دارید.

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا