خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پروژه اسرائیل در رفح هم به شکست می‌انجامد»

منیر شفیق، نویسنده و متفکر برجسته فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد جنگی را در رفح راه بیاندازد اما تاکید می کنم، به اِذن خدا رژیم صهیونیستی در رفح هم شکست خواهد خورد.

به گزارش سایت اطلاعات آنلاین، «نشست «فلسطین، مقاومت و رسانه» با حضور منیر شفیق، نویسنده برجسته فلسطینی برگزار شد. این متفکر مشهور فلسطینی در این نشست به بررسی وضعیت جنگ غزه با اسرائیل و تحولات منطقه پرداخت.

در این نشست، دکتر عباس صالحی نماینده، ولی فقیه در موسسه اطلاعات، محمدعلی مهتدی، کارشناس ارشد مسائل منطقه، حسین جابری انصاری سخنگوی پیشین وزارت خارجه و دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی – فرهنگی حضور داشتند.

منیر شفیق گفت: با بررسی جنگ غزه می توان به این نتیجه رسید، برابر یک رهبری نظامی گسترده در نوار غزه هستیم که از لحاظ قدرت و توانایی در بالاترین سطح ممکن خود قرار دارد که این جنگ را در بالاترین سطح خود مدیریت می کند.

این متفکر و نویسنده فلسطینی افزود: بعد از عملیات طوفان الاقصی، خیلی مشخص بود که رژیم صهیونیستی، آمریکا و اروپا جنگی را علیه حماس راه خواهند انداخت. البته تا پیش از این جنگ، مشهور بود که رژیم صهیونیستی قدرت نظامی بالای دارد و همچنین از حمایت های کشورهای دیگر برخوردار است که همه این مسائل این ذهنیت را به وجود آورده بود که اسرائیل طی یک هفته بر غزه سیطره خواهد داشت. اما رهبری غزه کاملا آماده این جنگ بود، به طوریکه در طول 7 ماه در همه رویارویی ها به پیروزی رسیده اند. آیا این معجزه یا مساله ای غیرعادی است؟

او با اشاره به تونل های بسیار پیچیده و طولانی جبهه مقاومت، افزود: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در احداث این تونل ها نقش زیادی داشتند. شاهد بودیم که رزمنده ها در تونل ها سنگر گرفته بودند که بعد از ورود تانک های اسراییلی، به یکباره سه یا چهار نفر از تونل بیرون می آمدند و تانک دشمن را منهدم می کردند. به طوریکه مهاجم، مدافع شد و مدافع در قالب مهاجم فرو رفت. البته در توفیق به نقش اراده الهی اشاره می شود که باید گفت، خواست و اراده الهی در پایان جنگ ها رخ می دهد.

«پروژه اسرائیل در رفح هم به شکست می‌انجامد»
«پروژه اسرائیل در رفح هم به شکست می‌انجامد»

او تاکید کرد: رژیم صهیونیستی می خواهد جنگی را در رفح راه بیاندازد. تاکید می کنم، به اِذن خدا رژیم صهیونیستی در رفح هم شکست خواهد خورد. البته ممکن است، جنایت هایی علیه غیرنظامی ها صورت بگیرد، اما با توجه به رهبری پرتوان غزه و آمادگی رزمندگان انشاءالله به اذن خداوند، مقاومت در این نبرد هم پیروز خواهد شد. البته اذن و خواست خدا همیشه بعد از تلاش های ما به سود ما رخ خواهد داد.

شفیق یادآور شد: چند روز پیش مقاومت، موافقت خود با توافق آتش بس را اعلام کرد. این تصمیم بار دیگر توانمندی بالای مقاومت را ثابت کرد. در واقع دشمن اگر با موضع حماس موافقت یا مخالفت کند، در هر دو حالت شکست خواهد خورد که این بالاترین شکل اداره جنگ را توسط رهبران مقاومت نشان می دهد.

منیر شفیق افزود: تناقض هایی که در حال حاضر در آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد، در واقع همه این عوامل دست به دست هم می داد تا آتش بس اعلام شود. اما شاهدیم که تصویری از اسراییل وجود دارد تا قبول آتش بس برای این رژیم غیرممکن باشد. چون اگر بپذیرند، به معنی شکست آن ها و آمریکا و توفیق مقاومت است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا