خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده رشت: روزنامه‌نگار باشند، شرف ندارم رضایت ندهم!

حمید شجاعی در روزنامه ی «آرمان» در مقدمه ی گفتگویی با نماینده ی رشت درباره ی خبر محکومیت دو خبرنگار رشتی با شکایت او، نوشت: حق آزادی رسانه‌ها و گردش آزاد اطلاعات موضوعی است که مورد توجه همگان قرار دارد و همه از لزوم آزادی، امنیت و شفافیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی سخن می‌گویند. در این میان کسانی هم هستند که با استفاده از واژه خبرنگار به این حرفه و افراد مشغول در آن لطمه می‌زنند. خبرنگاران نیز مانند سایر اقشار جامعه افرادی زحمتکش، فعال و کوشا هستند و مانند تمام اصنافی که در آنها مسائل حاشیه‌ای پدید می‌آید این افراد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. موجب ناراحتی است که برخی برای مطامع شخصی خود در قامت یک خبرنگار در می‌آیند و افراد و اشخاص را مورد هجمه و افترا قرار می‌دهند. یکی از این اشخاص نماینده مردم رشت در مجلس است که مورد تهمت، افترا و نشر اکاذیب قرار گرفته است. باید فرهنگ اخلاقمداری در جامعه گسترش یابد تا شاهد چنین مسائلی در صحن جامعه نباشیم. پس از احراي حكم شلاق يك خبرنگار در نجف‌آباد در كمتر از يك ماه گذشته، اين بار «مصطفی براری» و «آرش شعاع‌شرق» دو خبرنگار گيلاني به شلاق محكوم شده‌اند. در پي انتشار خبر صدور حكم شلاق براي دو خبرنگار محلي استان گيلان به اتهام نشراكاذيب و توهين، نماينده مردم رشت در مجلس، اين خبر را تاييد كرد.

جعفرزاده ايمن‌آبادي، نماينده مردم رشت اعلام كرد: شكايت اينجانب از اين دو نفر صحت دارد و بنا بر كيفرخواست صادره از دادسرا و حكم دادگاه اين افراد به شلاق محكوم شده اند.

جعفرزاده: با شلاق و اعدام مخالفم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در توضیح شکایت خود و صدور حکم برای دو نفر گفت: این افراد مستند خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ندارند. دو سایت خلاف قانون و غیرقانونی ایجاد کرده‌اند و فقط هم شکایت بنده نبود، بلکه دیگران نیز شکایت کرده‌اند. من خودم با شلاق مخالفم، اما هرکس سایتی ایجاد کرد خبرنگار نمی‌شود و نمی‌تواند هرگونه می‌خواهد عمل کند. یکی از این افراد ۷۰۰ مورد تهمت، افترا و نشر اکاذیب دارد، یعنی غرض‌ورزی شخصی با بنده داشته است. حوصله هم حدی دارد.

وی ادامه داد: یک نفر که کار رسانه‌ای انجام داده و نه خبرنگار بوده بلکه فقط برای نفع شخصی خود اقدام می‌کند. او یک سایت خلاف قانون ایجاد کرده که پلیس فتا با او برخورد قانونی داشته است. من خودم تابع فعالیت آزاد رسانه‌ها هستم. اگر این افراد روزنامه‌نگار باشند من شرف ندارم اگر رضایت ندهم. اگر کسی به اسم روزنامه‌نگار به خانواده و ناموس کسی توهین کرد، باید با او چه برخوردی صورت گیرد؟

جعفرزاده تصریح کرد: شخص موردنظر در جایی مصاحبه کرده و گفته که این عمل من مبارزه با فتنه بوده است. کجای این کار مبارزه با فتنه است؟ بنده خودم موافق انتقاد هستم. بنده به قاضی گفتم شخصا با شلاق و اعدام مخالفم. دنبال این هستم که مجازات اعدام جمع شود. اینکه بگوییم شخصی با تأسیس یک سایت از همه‌چیز مصون است و می‌تواند وارد زندگی شخصی افراد شود و با آبروی آنها بازی کند و پس‌از آن رشوه بخواهد امری ناپسند و مذموم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا