خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارگران داروگر تهران: مسئولان پیگیر حقوق و بیمه عقب‌افتاده ما باشند

کارگران داروگر تهران، با حداقل۴ ماه حقوق و ۶ماه بیمه معوقه شرایط معیشتی نامناسبی دارند. کارگران این کارخانه خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

یکی از کارگران داروگر تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به شرایط سخت زندگی کارگران داروگر تهران در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق و بیمه، گفت: از مسئولان می‌خواهیم به مشکلات کارخانه داروگر و کارگران آن پایان دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع ۴۰۰ کارگر حدود ۳۰ تا ۴۰ کارگر قراردادی در کارخانه داروگر تهران باقی مانده‌اند که از دی ماه سال گذشته (۱۴۰۲) پرداخت حقوق آن‌ها به تاخیر افتاده است.

او گفت: شرایط زندگی کارگران کارخانه داروگر تهران به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق خوب نیست و علارغم ورود برخی مسئولان نهادهای دولتی از جمله هیات حمایت از صنایع متاسفانه روال تولیدات کارخانه داروگر همانند گذشته است و تغییری نکرده است.

این کارگر با بیان اینکه با افزایش مشکلات داروگر مهر ماه سال گذشته (۱۴۰۲) این واحد برای مدت کوتاهی به هیات حمایت از صنایع واگذار شد و مجددا مدیریت آن به کارفرمای سابق بازگشت، گفت: با وجود آنکه هر چندوقت یکبار بازرسان هیات حمایت از صنایع به همراهی نیروی انتظامی برای بازرسی از این کارخانه بازدید می‌کنند و آخرین آن روز گذشته (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) انجام شد اما متاسفانه هیچ تغییری در بهبود وضعیت کارخانه و کارگران مشاهده نمی‌شود.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه پرونده تخلفات داروگر در مراجع قضایی و انتظامی در جریان است به همین دلیل مسئولان کارخانه برای جلب رضایت مسئولان و اینکه نشان دهند وضعت تولیدات کارخانه و کارگران داروگر خوب است هر چندوقت یکبار با نوشتن طوماری به اجبار از کارگران امضاء می‌گیرند اما در واقع شرایط همانند قبل است و در برخی مواقع بدتر شده است.

وی در ارتباط با وضعیت تولیدات داروگر گفت: تنوع محصولات داروگر بسیار بالاست اما در حال حاضر دو خط بخش تولید شامپو و مایع ظرفشویی با حداقل ظرفیت فعال است. این کارخانه روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن تولید دارد این در حالیست که میزان تولیدات این کارخانه در گدشته به ۲۴۰ تن در روز می‌رسید.

این کارگر در خاتمه تصریح کرد: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر مسئولان وزارت کار مراجعه کردیم و اخیرا هم بصورت تلفنی با شخص وزیر کار صحبت کرده‌ایم اما هنوز پاسخ نگرفته‌ایم و مشخص نیست چه زمانی به مشکلاتمان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا