خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲ خرداد سال ۸۰ | ابراز نگرانی یک نماینده از اوضاع جاری و آینده‌ی کشور

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 2 خرداد 1380 | 29 صفر 1422 23 می 2001

آقای [احمد] پیش‌بین، نماینده بافت [کرمان] آمد. از اوضاع جاری و پیش‌بینی آینده، ابراز نگرانی‌ کرد و برای ساخت دانشگاه پیام نور در بافت، استمداد نمود. آقای [محمد] کریمیان، از نمایندگان سابق [سردشت و پیرانشهر] کردستان آمد. گفت، راننده حسین‌کامل [المجید، داماد صدام حسین و وزیر سابق صنایع نظامی] عراقی که توسط صدام اعدام شده، پیغام داده، مقداری از اموال ارزشمند کویت را حسین‌ کامل برداشته بوده و موجود است؛ اجازه خواسته که به ایران بیاورد. گفتم، احتمالاً فتنه‌ای در کار و دروغ است و اگر هم دروغ نباشد، ایران نمی‌تواند اجازه آوردن اموال مسروقه را بدهد، مگر اینکه برنامه‌ای برای برگرداندن به صاحبش باشد که باید بررسی شود.

اخوی محمد، [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد. گفت، کارگزاران سازندگی که بنا نداشتند، هزینه‌ای در تبلیغات انتخابات [ریاست‌جمهوری] داشته باشند، اخیراً تصمیم گرفته‌اند که 20 میلیون تومان هزینه کنند و گفت آقای [غلامحسین] کرباسچی، [دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی] هم انتقاداتی به آقای [سیدمحمد] خاتمی داشته و آشیخ حسین هاشمیان هم در مورد کمک‌های بودجه‌ای دولت به حوزه علمیه قم، اعتراض داشته است.

عصر، جمعی از اعضای حزب اعتدال و توسعه آمدند. گفتند، نتیجه بحث‌های حزبی‌شان این شده که از آقای خاتمی و دیگران حمایت نکنند؛ فقط در مورد آقای [علی] شمخانی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] تردید دارند؛ نظر صریحی ندادم و گفتم بهتر است به شیوه دمکراتیک در حزب عمل کنید و نظر اکثریت پذیرفته شود. بحث تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و لیبی، در کنگره آمریکا شروع شده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا