خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا کلاغ واقعا ۱۰۰ سال عمر می‌کند!

احتمالا شما هم تا امروز تصورتان از عمر کلاغ، یک عمر طولانی افسانه‌ای بود. اما بهتر است بدانید که ادبیات و تصورات عامه درباره عمر کلاغ اغراق زیادی کرده‌اند. پس کلاغ چندسال عمر می‌کند؟

عمر کلاغ چند سال است؟ اگر از اطرافیانتان این پرسش را بکنید، خواهید دید که بیشتر آن‌ها به کمتر از ۱۰۰ سال رضایت نمی‌دهند. اینکه مردم از این ارقام تعجب نمی‌کنند، جای تعجب دارد! لازم نیست یک زیست شناس یا پرنده شناس حرفه‌ای باشید، حتی با کمی اندیشه نیز این موضوع با اصول زیست شناسی و به ویژه پرنده شناسی تناقض نشان می‌دهد!

هر گاه در سایت‌های فارسی به جستجوی عمر کلاغ بگردیم، اعداد و ارقام زیر را پیدا می‌کنید:

  • ادعای ۲۰۰ سال برای عمر کلاغ
  • ادعای ۱۷۰ سال برای عمر کلاغ:
  • و حتی ادعای عمری ۳۰۰-۴۰۰ ساله برای کلاغ
ایا کلاغ واقعا ۱۰۰ سال عمر می‌کند؟!

اما واقعیت درباره عمر کلاغ چیست؟

میانگین عمر انواع کلاغ از ۳ تا ۱۷ سال متغیر است. با این حال دو نوع کلاغ شناخته شده برای مردم ایران عبارتند از کلاغ ابلق (Hooded Crow) که ۲ ساله بالغ میشود و طولانی‌ترین عمر ثبت شده برای آن ۱۶ سال و ۹ ماه است. دیگری کلاغ سیاه (Raven Crow) است که ۳ ساله بالغ شده و طولانی‌ترین عمر ثبت شده برای آن در حیات وحش ۲۳ سال و ۳ ماه می‌باشد.

به نظرم شعری که بیشتر ما در مورد مقایسه عمر کلاغ و عقاب خوانده ایم، تاثیر زیادی بر ما داشته است. آیا با این تکنولوژی ارتباطات و دسترسی ساده به اطلاعات علمی وقت آن نرسیده که چنین باور‌هایی را که بدون اتکا به یک مرجع علمی پذیرفته ایم، مورد بازنگری قرار دهیم؟ آیا وقت به چالش کشیدن خرافاتی که صرفا به خاطر تکرار به باور تبدیل شده اند، نرسیده است؟!

منبع: سایت بیگ‌بنگ

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا