خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۹ خرداد سال ۸۰ | گله‌ی نماینده‌‌ی سابق از ردصلاحیت در انتخابات

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 9 خرداد 1380 | 6 ربیع‌الاول 1422 30 می 2001

آقای [قربانعلی] صالح‌آبادی، [نماینده سابق مشهد] آمد؛ با توضیح سوابق خود و گله از بازداشت و ردصلاحیت خود برای نمایندگی، خواست به جناح چپ توجه بیشتری داشته باشم. گفتم، از آنها بپرسد، دلیل شروع مخالفت با دولت از سوی آنها چه بوده؟

آقای [امیر] تهرانی، [معاون پارلمانی] از وزارت اطلاعات آمد. گفت، مجلسی‌ها انتخابات هیأت‌رییسه را برخلاف آیین‌نامه [داخلی]، به بعد از انتخابات [ریاست‌جمهوری] انداخته‌اند؛ به خاطر اینکه توقعات سُنّی‌ها برای عضویت هیأت‌رییسه که به نتیجه نخواهد رسید، باعث رنجش آنها و رأی منفی در انتخابات نشود و گفت اختلاف بین جناح‌های دوم‌خردادی‌ها تشدید شده است.

[آقایان سیاوش میرشفیعی و خسروی]، رؤسای دانشگاه‌های آزاد ساری و نور آمدند و گزارش وضع دانشگاه را دادند. دانشگاه آزاد نور که تازه تأسیس است، دچار بدهی شده و برای حل مشکل، استمداد کرد. دکتر [عباس] شیبانی، تلفنی خواست که به فاطی، [رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص]، بگویم به تقاضاهای انجمن‌ کلیوی‌ها توجه کنند. گفتم، میانجی‌گری کنند و اختلاف‌شان را برطرف سازند.

عصر به سوی قم حرکت کردیم. مغرب به قم رسیدیم. در دروازه قم، آقای [محمد] جعفری گیلانی، [رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم]، به ما ملحق شد و یکسره به روستای وسف، [واقع در 70 کیلومتری جنوب شرقی استان قم] رفتیم. قبل از انقلاب، از [غلامعلی] اویسی و جهانشاه صالح بوده و به نفع بنیاد مستضعفان مصادره شده و اکنون در اجاره دفتر تبلیغات [اسلامی] قم است که دهکده محققان، درآنجا ساخته شود. نزدیک شب رسیدیم. در مسیر و آنجا، آقای جعفری، توضیحاتی درباره عملکرد دفتر تبلیغات و اصلاح وضع روستای وسف داد. هوا سرد است. شام را در بهارخواب خوردیم.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا