خرید تور تابستان

خاطرات هاشمی ۱۲ خرداد سال ۸۰ | نظر لاریجانی درباره‌ی نظرات نامزدهای انتخابات

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در خرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

شنبه 12 خرداد 1380 | 9 ربیع‌الاول 1422 2 ژوئن 2001

آقای علی لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و گفت، علی‌رغم حرف‌های فراوان نامزدهای انتخابات در صداوسیما، هنوز آرای آقای [سیدمحمد] خاتمی بالاست و رقبا نتوانسته‌اند، نظر مردم را جلب‌ کنند و در وقت زیاد دادن به نامزدها، افراط شده است.

در جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، چند بند دیگر از سیاست‌های کلی امنیت در روابط خارجی و مسائل منطقه تصویب شد و کمیسیون خاص، برای بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه نظارت مجمع بر اجرای سیاست‌های کلی تشکیل شد. قبل از جلسه، دربارة آمار احتمالی انفجار درکلوپ شبانه در تل‌آویو [پایتخت اسرائیل]، صحبت شد.

ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [احمد] جنتی، [محمدعلی] موحدی‌کرمانی، [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی]، میهمانم بودند. درباره انتخابات [ریاست‌جمهوری] صحبت شد. قبول دارندکه نامزدها نتوانسته‌اند تأثیری بر مردم بگذارند و افراط صدا وسیما در تبلیغات، اثر معکوس داشته است. از بی‌برنامگی جناح راست و فقدان مدیریت واحد، ناراضی‌اند و از آقای [احمد] توکلی، [نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری]، به خاطر اظهارات تُند و مُخرب و زیرسئوال بردن افتخارات نظام، انتقاد شدید دارند.

عصر آقای [محمود] کاظمی‌دینان، نماینده آمل آمد و از کندی کار دولت در مهار آب‌ها و جلوگیری از آثار خشکسالی، انتقاد داشت و از اقدامات مهم دوران سازندگی در این خصوص و نقش من تجلیل کرد.

شب، همراه سران قوا، میهمان رهبری بودیم. [آیت‌الله خامنه‌ای]، رهبری، پیشنهادهایی در مورد نحوه اجرای سیاست‌های اعلام شده ایشان در مورد اشتغال و مبارزه با فساد مطرح کردند. اختلاف قوه قضاییه با سران قوای مقننه و مجریه که جلسه سابق ستاد را در نوشتن آیین‌نامه هماهنگی، به بن‌بست کشانده بود، مطرح شد و راهی برای رفع اختلاف پیش‌بینی شد. آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رییس قوه قضاییه]، نمی‌خواهد با دخالت دو قوه دیگر در انجام وظایف، محدود شود و آنها می‌گویند، هماهنگی نیاز به تعیین استراتژی و شیوه‌های خاص و اولویت‌ها دارد.

دیشب در تل‌آویو، با اقدام شهادت‌طلبانه یک فلسطینی، انفجار عظیمی در یک کلوپ شبانه شده و 18 نفر کشته و 120 نفر زخمی شده‌اند و خود فلسطینی هم شهید شده؛ [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل]، برای انتقام تحت فشار است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا