خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدهای وکیل ماشاءالله کرمی به حکم بدوی دادگاه | «اعتراض خواهیم کرد»

وکیل ماشاءالله کرمی با اشاره به حکم بدوی صادر شده برای او (6 سال حبس، ضبط اموال به اتهام اجتماع و تبانی) گفت: اشکالات این حکم عبارتند از عدم صلاحیت دادگاه انقلاب در صدور حکم ضبط اموال او، زیر سوال بودن اصل اتهام اجتماع و تبانی و صدور حکم اشد مجازات در حالیکه اشد مجازات در مورد سه عنوان اتهامی کاربرد دارد و آقای کرمی تنها دو عنوان اتهامی دارد.

علی شریف‌زاده اردکانی در گفت‌وگو با انصاف نیوز اشکال وارده به حکم اجتماع و تبانی را اینطور توضیح داد: آقای کرمی با کسی اجتماع و تبانی نکرده است برای انجام جرم علیه امنیت ملی. کاری نکرده است جز اینکه رفته سر خاک پسرش، غذای نذری پخته است و یکسری افراد جهت همدردی با ایشان به منزلش آمده‌اند. این به نظر من اجتماع و تبانی نیست.

این وکیل دادگستری در مورد حکم ضبط اموال آقای کرمی گفت: حکم ضبط اموال او را دادگاه انقلاب داده است درحالیکه حکم ایشان با دو عنوان اتهامی کسب مال از طریق نامشروع و پولشویی در دادگاه کیفری دو نظرآباد در حال رسیدگی‌ست. هنوز آنجا حکم نداده اینجا حکم ضبط اموال داده است! اصلا دادگاه انقلاب صلاحیت صدور حکم ضبط اموال را ندارد. اصلی‌ترین اشکال همین است.

او توضیحش را اینطور ادامه داد: ایراد دیگر حکم این است که به ایشان حکم اشد داده‌اند درحالیکه نمی‌توانند. موکل من فقط دو عنوان اتهامی دارد. اگر کسی بیش از سه عنوان اتهامی داشته باشد می‌تواند حکم اشد دهد.

اردکانی در مورد حال عمومی آقای ماشاءالله کرمی نیز گفت: حال جسمی آقای کرمی خوب است اما از نظر روحی و روانی به هر حال پدری‌ست داغدیده، همسرش هم بیمار است، یک پسرش اعدام شده و دیگری هم تحت پوشش بهزیستی‌ست. اصلا دلیل کمک مردم به ایشان این بود که شغلش دستفروشی دستمال کاغذی بوده است. حالا این آقایان برای چه می‌خواهند اموال این بنده خدا را ضبط کنند؟! الله اعلم!

او در پایان نیز بر این امر تاکید کرد که حکم بدوی‌ست و حتما به آن اعتراض خواهد کرد. او همچنین از قضات دادگاه تجدید نظر درخواست داشت که این حکم را نقض کنند.

ماشاءالله کرمی پدر محمدمهدی کرمی، یکی از متهمان اعدام‌شده در پرونده‌ی ناآرامی‌های ۱۴۰۱، است که از حدود نه ماه قبل بازداشت شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. باسلام بر شهیدان راه امنیت، آقای ماشاالله کرمی از خانواده معظم شهدا بخواهید تا شما را ببخشند آقای وکیل مدافع از دادگاه به خواهید تا به پدر این قاتل شهدا در مجازاتش تخفیف بدهند نه رجزخوانی بکنی ایشان هیچ جرمی مرتکب نشد در سایت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و شبکه‌های اجتماعی فیلم آقای ماشاالله کرمی موجود هستش که با هدایت ضدانقلاب چه کارهای داری میکند هیچ دادگاه هم تحدید بکنی اون وقت خودت هم میکنند توی سوراخ موش و دوستان اصلاح طلب و ضدانقلاب فراری در خارج از کشور شروع میکنند به تبلیغات وکیل او گرفتن حقوق بشر دروغین را آتش زدند از این دروغهای همیشگی که انصاف نیوز هم کارشان همینی اغتشاشات را اعتراضات جا بزنی قاتلان شهدا را اعدام شدگان را انقلابیون ضدانقلاب را دانشجویان وطن فروشان را دانشگاهیان بی حجابها و برهنگی را زنان ایران استاد این کارها هستند ولی…؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا