خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منصور حقیقت‌پور: رهبری را با رد صلاحیت دوباره‌ی لاریجانی مکدر نکنید

منصور حقیقت‌پور، نماینده‌ی مردم در مجلس نهم، شورای نگهبان را از تکرار رویه‌های گذشته در این انتخابات بر حذر می‌دارد و به جمله‌ای از رهبری در مورد رد صلاحیت علی لاریجانی اشاره می‌کند: «خطا کردید، جفا کردید، ظلم کردید، جبران کنید»

متن کامل گفت‌وگوی انصاف نیوز با آقای حقیقت‌پور، از چهره‌های سیاسی جریان میانه‌روها را در ادامه بخوانید.

اگر آقایان درک کنند…

انصاف نیوز: پیش‌بینی‌تان از انتخابات آینده چیست؟ آیا شورای نگهبان رفتار متفاوتی خواهد داشت؟ نشانه‌ای از تفاوت این انتخابات با انتخابات قبلی می‌بینید؟

ما بروز و ظهوری از شورای نگهبان برای تغییر ریل نمی‌بینیم اما اتفاقی که افتاد وحدت و همدلی‌ای هم در میان مردم و هم در میان گروه‌های سیاسی ایجاد کرد که شاید بتواند مشارکت بالای پنجاه درصد را بسازد. شاید این برکت خون شهیدانمان باشد که علیرغم سه انتخابات گذشته مشارکت بالایی داشته باشیم.

اگر آقایان درک کنند و اجازه دهند این اتفاق بیفتد به نظر می‌رسد از سه جریان اصولگرایی و همینطور و از میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و مستقلین (جریان میانه‌روها) نیز نماینده خواهیم داشت. به عبارتی اگر فضا فراهم شود از پنج، شش گروه سیاسی با ذائقه‌های مختلف در این انتخابات نماینده خواهند داشت. این به بالا بردن درصد مشارکت مردم کمک خواهد کرد.

شورای نگهبان حداقل در مورد «بعضی‌ها» خطایش را جبران کند

انصاف نیوز: شورای نگهبان رفتار متفاوتی خواهد داشت؟

نمی‌دانم. باید پالسی بدهند تا متوجه شویم. شاید شنبه حرفی بزنند.

انصاف نیوز: شما پیش‌بینی‌ای ندارید؟

من امیدوارم که مثبت برخورد کنند دست‌کم در مورد بعضی‌ها که در گذشته اشتباه کردند و ولی امر مسلمین فرموده است: خطا کردید، جفا کردید، ظلم کردید، جبران کنید. خدا کند که جبران کنند.

لاریجانی هنوز در حال استمزاج است | خدا کند رهبر انقلاب را مکدر نکنند

انصاف نیوز: به نظرتان آقای لاریجانی خواهد آمد؟ تایید خواهند شد؟ و اگر تایید هم بشوند رای خواهند آورد؟

آقای لاریجانی هنوز در حال بررسی شرایط است. در مورد تایید صلاحیت‌شان هم من غیب‌گویی نمی‌دانم اما دفعه‌ی قبل کاری کردند که رهبر انقلاب مکدر شد. خدا کند این‌بار کاری کنند که رهبر انقلاب مکدر نشود. در مورد رای‌ آوردن او هم باید صبر کنیم فعلا.

انصاف نیوز: افراد داخل مجلس چه تاثیری بر انتخابات ریاست جمهوری خواهد گذاشت؟

این افراد هر یک در حوزه‌ی انتخابی خودشان نفوذ دارند و حامیانی دارند که در انتخابات ریاست جمهوری هم می‌توانند موثر باشند. خب از این توان برای رای آوردن کاندیدای مورد علاقه‌‌شان استفاده حواهند کرد. این خلاف قانون نیست و طبیعی‌ست.

انصاف نیوز: شکل و شمایل هیئت رئیسه هم در این انتخابات موثر خواهد بود؟

خیر، تاثیری نخواهد داشت.

انصاف نیوز: هیئت دولت فعلی چطور؟

بله. دولت الآن در وضعیت خاصی قرار دارد. فضا، فضایی‌ست که رئیس دولت شهید شده و مردم به‌خاطر آن سیاهپوش شده‌اند. همین می‌تواند یک همپوشانی و همراهی داشته باشد. انتخابات هم زمانی‌ست که چهلم شهیدمان مطرح است. به نظر می‌آید در این فضا کاندیداها شاید نتوانند دولت را نقد کنند که این امتیاز بزرگی برای دولت خواهد بود.

شهادت دولتمردان ما باعث آشتی مردم شد | از این فرصت استفاده کنید

انصاف نیوز: فکر می‌کنید در این دوره ضرورت متفاوتی نسبت به انتخابات گذشته وجود دارد که نیاز باشد شورای نگهبان و مسئولان به آن توجه کنند؟

با هزینه‌ی شهادت این عزیزان فرصتی پیش آمده تا مشارکت خوبی شکل بگیرد. حالا که مردم قهر را کنار گذاشته‌اند باید رویکرد مثبتی را در پیش بگیرند تا تمام مردم حس کنند نماینده‌ای دارند.

انصاف نیوز: کدام یک از جناحین می‌توانند اشتیاق بیشتری میان مردم ایجاد کنند؟

عمدتا جریان‌هایی که حرف‌های نوتری برای حل مشکلات و مسائل را دارند. حالا دیگر مردم تجربه‌ی حاکمیت یکدست را هم داشته‌اند. در آن دوران مسائل و مشکلاتی برایشان به وجود آمد که تا به حال نیز حل نشده است. به نظر می‌آید تضارب آرا ما را به راه‌حل‌های مساعدی خواهد رساند.

تریبون‌ها می‌گویند رئیس جمهور آینده رهرو دولت قبل باشد

انصاف نیوز: آنچه صداوسیما یا سایر تریبون‌های رسمی دائما نشان می‌دهد این است که رئیس جمهور آینده باید ادامه‌دهنده‌ی راه ابراهیم رئیسی باشد و لاغیر. نظر شما چیست؟

صداوسیما سخنگوی یک حلقه‌ی سیاسی خاص است. باید اجازه دهیم مردم اگر سلیقه‌ی دیگری دارند سلیقه‌شان را اعمال کنند. آنچه صداوسیما می‌گوید برگرفته از یک جریان سیاسی خاص و البته حاکم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا