خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنگ خطر تصادفات جاده‌ای در بوشهر

جاده های بوشهر سالانه رخت عزا بر تن چندین خانوار می‌پوشاند و بسیاری را از ادامه زندگی به شکل عادی ساقط می‌کند. در طرف مقابل مسئولان همواره بر رفع نقاط حادثه خیز تاکید دارند، اما نتیجه کار، آمار فوتی و مصدومان سوانح رانندگی بوشهر بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش سایت خلیج فارس (بوشهر)، «تراژدی غمبار تصادفات جاده ای طی سال های اخیر گریبانگیر بسیاری از خانوار بوشهری را گرفته، جاده هایی که جان می گیرند یا افرادی را یکجا نشین می کنند که دنیایی از تالمات روحی و مالی را بر دوش خانوار می گذارد.

برای این تصادفات هم می توان از خطای انسانی، ایمنی خودروها، نادیده گرفتن مقررات رانندگی تا نا ایمن بودن برخی جاده ها ردیف کرد؛ اما جان های عزیزی که رفته و بدن هایی که ناقص شده را چگونه می توان بازگرداند؟

آمار فوتی و مصدومان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری

در گزارش پزشکی قانونی کشور از آمار تصادفات سال 1402، مشخص شده که سال گذشته 379 نفر در استان بوشهر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل تر 3.8 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین طی سال گذشته، 5 هزار و 91 مصدوم حوادث رانندگی در استان ثبت شده که رشد 9.5 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

گفتنی است استان بوشهر در هر دو شاخص حوادث رانندگی پارسال (فوت و مصدوم) 4 درصد از میانگین کشوری 4 بالاتر است، بدتر اینکه از ابتدای سال تاکنون هم آمار فوتی های رانندگی خصوصا موتورسواران در استان افزایشی بوده که نیازمند چاره اندیشی مسئولان و حساسیت بیشتر مردم به رعایت قوانین رانندگی است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا