خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد

حالا نوبت نمایندگان مجلس دوازدهم است که به دور از دعواها، بازی‌های سیاسی، تنش‌ها، حواشی و فراموشی از ملتی که میدان‌داری کردند، پای کار باشند.

به گزارش سایت شهرآرانیوز (مشهد)، «مجلس دوازدهم هم‌زمان با هفتم خردادماه که سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است، روز گذشته آغاز‌به‌کار کرد تا چشم ملت به نمایندگان خانه ملت برای به‌ثمر‌رسیدن وعده‌های داده‌شده باشد؛ وعده‌هایی که در ماراتن انتخابات، نامزد‌ها با شور و‌هیجان مطرح کردند و مردم باوجود همه مشکلات، دلخوری‌ها، ناامیدی‌ها و فشار‌های معیشت و زندگی، میدان‌داری کردند و پای صندوق‌های رأی آمدند.

حالا نوبت نمایندگان مجلس دوازدهم است که به دور از دعواها، بازی‌های سیاسی، تنش‌ها، حواشی و فراموشی از ملتی که میدان‌داری کردند، پای کار باشند. چنان‌که در سوگندنامه‌شان آمده، از ودیعه‌ای که ملت به آنها سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنند و در انجام وظایف، وکالت، امانت و تقوا را رعایت کنند و همواره به اعتلا و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند.

در‌این‌میان هر چند از همه ۲۹۰ نماینده مجلس انتظار می‌رود در کنار رسیدگی به اموری که به حوزه انتخابیه‌شان برمی‌گردد و سایر امور کلان کشور، به مشهدالرضا (ع) به‌عنوان کلان‌شهر زیارتی و شهری فراملی، توجه ویژه‌ای داشته باشند، از پنج منتخب این کلان‌شهر انتظارات چه‌بسا‌بیشتر است؛ به‌ویژه با ترکیب جدیدی که بعد از تکرار در چند دوره انتخابات گذشته مشهد، برای مجلس دوازدهم حاصل شد و این تغییر در ترکیب، تأکید چندباره‌ای بر پیگیری به‌جد انتظارات و مطالبات برزمین‌مانده برای کلا‌ن‌شهر مشهد است؛ شهری که قطعه متفاوتی در پازل جغرافیای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور است و به تبع آن مسائل و امورش با حضور بیش از ۳۰‌میلیون زائر داخلی و چند‌میلیون زائر خارجی متفاوت است و نیاز به توجه ویژه دارد.

در کنار اهم مسائل کلان از امنیت، بهبود وضعیت اقتصاد، مسائل کلان فرهنگی و اجتماعی که نیاز به توجه بهارستانی‌ها در دوره دوازدهم دارد و مردم انتظار دارند تصمیمات گره‌گشایی گرفته شود، مطالبات مردم در هر حوزه انتخابیه نیز مهم است و رأی‌دهندگان انتظار دارند در اولویت منتخبانشان قرار بگیرد. در‌همین‌زمینه دوازده مطالبه مهم مردم مشهد را از مجلس دوازدهم برای حوزه انتخابیه مشهد گرد آورده‌ایم.

۱. زیارت و امور زائران؛

۲. عزم جدی برای حاشیه شهر مشهد؛

۳. توجه به بافت پیرامون حرم رضوی؛

۴. توجه به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری؛

۵. وضع قوانین موردنیاز با توجه به حضور یک‌میلیون تبعه افغانستانی در خراسان رضوی؛

۶. اختصاص ردیف بودجه ویژه نه قطره‌چکانی برای پروژه‌های حمل‌و‌نقل ریلی و آزادراهی مشهد؛

۷. بحران کم‌آبی و حساسیت شهر زیارتی؛

۸. توجه به حوزه حمل‌و‌نقل همگانی و در رأس آن پروژه قطار‌شهری؛

۹. توجه به مسائل بخش بهداشت و درمان از‌جمله اعتبارات برای پروژه‌های بیمارستانی؛

۱۰. توجه به زیرساخت‌ها و امور اقتصادی با نگاه به مشهد، شهر فراملی؛

۱۱. افزایش سهم بودجه خراسان رضوی به ۸‌درصد متناسب با جمعیتش؛

۱۲. توجه به مباحث محیط زیست و در صدر آن آلودگی هوا.

و اما سخن آخر با نمایندگان مجلس دوازدهم اینکه این مردم هنوز به شما امید دارند؛ با تصمیم‌های درست و بموقع، امید و اعتمادشان را نگه دارید؛ خدا‌راشکر که این مردم هستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا