خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرمت ۳۰ بنای تاریخی در استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از مرمت ۳۰ بنای تاریخی در سال گذشته خبر داد و گفت: اختصاص اعتبار به مرمت بناهای تاریخی یک نهضت ملی و عزم ملی را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان نیوز، «مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از مرمت ۳۰ بنای تاریخی در سال گذشته خبر داد و گفت: اختصاص اعتبار به مرمت بناهای تاریخی یک نهضت ملی و عزم ملی را می‌طلبد.

سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به مرمت ۳۰ بنای تاریخی در سال گذشته در استان اظهار داشت: پایش، مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی یک امر مستمر است چرا بناهای تاریخی عمر بیش از هزار سال را دارند که از تخریب آنها باید جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اعتبارات قطره چکانی حوزه مرمت بناهای تاریخی میراث فرهنگی گفت: اختصاص اعتبار به مرمت بناهای تاریخی یک نهضت ملی و عزم ملی را می‌طلبد، به طوری که علاوه بر میراث فرهنگی، سایر دستگاه‌ها به ویژه خیرین حوزه میراث فرهنگی هم در این رابطه باید پای کار باشند.وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین میراث فرهنگی کشور سال قبل به ریاست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل گرفت، گفت: مجمع خیرین میراث فرهنگی در سایر استان‌ها در حال شکل گیری است و ما هم امیدوار هستیم جزو استان‌ها پیشرو در این حوزه باشیم.

صفوی اضافه کرد: اعضای شعبه استانی مجمع خیرین در زنجان انتخاب شده‌اند و امیدوار هستیم به زودی شعبه استانی مجموع خیرین میراث فرهنگی در استان تشکیل شود.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه با اشاره به حفاری های غیرمجاز گفت: گاها به جهت عدم اطلاع، برخی‌ها برای یافتن گنج دست به حفاری‌های غیر مجاز می‌زنند که به جرات می‌توان گفت چنین چیزی وجود ندارد.

او گفت: مناطقی که تپه‌های تاریخی دارند از باب ارزش تاریخی و فرهنگی مورد توجه است و برای حفاران به جز مجازات‌های که قانون‌گذار در قالب حبس‌های طولانی مدت دیده شده است هیچ عاید دیگری ندارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا