خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حکم پرونده‌ی هشت فعال حقوق زنان گیلان عین یکدیگر است»

مصطفی نیلی یکی از وکلای پرونده‌ی فعالان حقوق زنان در گیلان است که به تایید حکم در مجموع 60 سال حبس این فعالان منجر شد. نیلی به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید برخلاف سایر وکلای پرونده اصلا حکم تجدید نظر به او ابلاغ نشده!

وکیل خانم‌ها فروغ سمیع‌نیا و جلوه جواهری‌ می‌گوید تقاضای اعاده‌ی دادرسی خواهد کرد. او همچنین به بیانیه‌ی مشترک نهادهای امنیتی علیه این فعالان و اتهاماتی که اثبات نشد اما باعث فشار مضاعف روی آن‌ها شد اشاره کرد.

مصطفی نیلی می‌گوید هنوز حکم دادگاه تجدید نظر به او ابلاغ نشده است. به همکاران دیگر او در این پرونده حکم ابلاغ شده اما او نه! این وکیل دادگستری تاکید می‌کند صادر شدن رای تجدید نظر با این سرعت، بدون تشکیل جلسه و یا صورت گرفتن هرگونه دفاعی عجیب است و جای سوال دارد.

نیلی ایراداتی که به این پرونده و روند آن وارد می‌دانست را اینطور توضیح داد: کلا روند رسیدگی به این پرونده، اتفاقاتی که موکلین بیان کرده‌اند، شیوه‌ی بازداشتشان، برخوردهایی که در دوران بازداشت با آن‌ها شده است، نحوه‌ی بازجویی‌ها، اعتراضات و ایراداتی که ما به کیفرخواست در دادگاه بدوی اعلام کردیم و قاضی بدون توجه به آن حکم داد و همه و همه سوال برانگیز است. هشت نفر از متهمین این پرونده حکمشان درست مانند یکدیگر است. چطور ممکن است؟!

این وکیل دادگستری می‌گوید به دیوان عالی کشور مراجعه خواهد کرد و تقاضای اعاده دادرسی می‌کند.

او به برخی رفتارها با این پرونده نیز اشاره کرد: برخوردها و رفتارهای عجیبی را در این پرونده شاهد بودیم مثل بیانیه‌ی مشترک نهادهای امنیتی در استان گیلان. علیه این موکلین اتهامات و ادعاهایی مطرح شده بود که هیچکدام به اثبات نرسید و باعث فشار دوچندان روی این افراد بود.

پیشتر، وکلای پرونده به «شبکه شرق» گفته بودند که شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت زهره دادرس، فعال حقوق زنان را به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی به ۶ سال و یک روز حبس و به اتهام اجتماع و تبانی برای برهم زدن امنیت کشور به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرده است. فروغ سمیع‌نیا هم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد. جلوه جواهری هم به اتهام تبلیغ علیه نظام، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین سارا جهانی، متین یزدانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیا، نگین رضایی، زهرا دادرس و‌ آزاده چاوشیان به اتهام اجتماع و تبانی، هرکدام  به ۳ سال و ۶ ماه و یک روز حبس و به اتهام عضویت در گروه غیرقانونی، هرکدام به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شدند. این دادگاه، هومن طاهری را هم به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا