خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسانه‌ها در انتخابات

انصاف نیوز در گزارش‌های روزانه بنا دارد که مواجهه‌های رسانه‌های فارسی زبان با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بررسی کرده و خلاصه‌ای از تعدادی از این رسانه‌ها ارائه دهد:

رادیو فردا:

آخرین گزارش رادیو فردا که به انتخابات زودهنگام ایران مربوط می‌شود، برای سوم خرداد است.
این گزارش با عنوان «آیا محمد مخبر رئیس‌جمهور مدنظر [آیت الله] علی خامنه‌ای است؟» با مرور سابقه‌ی محمد مخبر و «چگونگی رشد او در اتمسفر سیاسی ایران» به این موضوع پرداخته که انتخابات پیش رو چگونه انتخاباتی خواهد بود و مخبر را هم به‌عنوان یک گزینه بررسی کرده است.

بی بی سی فارسی:

بی بی سی امروز در گزارشی با عنوان «ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری ایران؛ جلیلی نامزدی خود را اعلام کرد» به مرور سیستم انتخابات ایران و نامزدهایی که تا آخر امروز ثبت نام کردند پرداخته است.

سازندگی:

روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران، در شماره امروز خود تیتر اول خود را به گفت‌وگو با سیدحسن مرعشی اختصاص داده است. این گفتگو با تیتر «فاجعه انتخابات ۸۴ را تکرار نکنیم» منتشر شده. در این گفتگو مرعشی به تحولات این روزهای سیاست باتوجه به انتخابات پیش رو و همچنین این موضوع که قرار است چه آرایش انتخاباتی را پیش رو داشته باشند پرداخته است.

کیهان:

روزنامه کیهان در شماره امروز خود مطلبی با تیتر «آغاز ثبت‌نام داوطلبان / اختیارات رئیس‌جمهور کامل است نامزدهایی بیایند که پاسخگو باشند» منتشر کرده است.

در مقدمه‌ی این گزارش آمده است: «رئیس‌جمهور در ایران اسلامی دارای اختیارات گسترده و امکانات وسیع است. نامزدهایی که از امروز در انتخابات نام‌نویسی می‌کنند، علاوه‌بر دارا بودن شرایط، باید پاسخگو باشند و درباره اختیارات رئیس‌جمهور مانند مدعیان اصلاح‌طلبی دست به فریبکاری و دروغ‌بافی نزنند.»

اما در این گزارش غیر اتهام زنی به برخی اصلاح طلبان که نام اختصاری‌شان آورده شده مطالب دیگری از جمله مرور آنچه در روند این انتخابات زودهنگام گذشته و می‌گذرد، و همچنین جمع‌آوری پاسخ برخی فعالین سیاسی به این سوال که کاندیدا خواهند شد یا نه نیز آورده شده است.

شرق:

روزنامه شرق اخبار گوناگونی مربوط به انتخابات را کار کرده است. در سایت این روزنامه بخشی به «گزارش لحظه به لحظه از اولین روز ثبت نام نامزدهای دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری» اختصاص داده شده. همچنین کسانی را که امروز اعلام کاندیداتوری کردند برشمرده و در خبری دیگر به این سوال پاسخ داده که «آیا علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرده است؟»

روزنامه جوان:

این روزنامه نیز در خبرهایی جداگانه به ثبت نام نامزدهای این دوره انتخابات و همچنین در خبری دیگر به «قطعی شدن ثبت نام علی لاریجانی» پرداخته است.

این روزنامه نیز در گزارشی دیگر به اصلاح‌طلبان تاخته. در این گزارش که با تیتر «عطاری اصلاح‌طلبان دمنوش انتخاباتی دارد!» منتشر شده است به گفتگوی عباس عبدی با یورونیوز پرداخته است.

در مقدمه‌ی این گزارش آمده است: «صریح‌ترین اعتراف به مرگ «اصلاحات»، در گفت‌و‌گوی دیروز عباس عبدی با یورونیوز فارسی منعکس شد. آقای عبدی قبلاً از اینکه روزنامه جوان نوشته بود: «اصلاحات مرده است» بسیار عصبانی شده و با عبارات «ما مرده، شما زنده…» واکنش نشان داده بود، اما اکنون خود اعترافی می‌کند که گویی اصلاحات هیچ‌و‌قت وجود نداشته است!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا