خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دعایی در جهنم است!

دومین سالگرد درگذشت سیدمحمود دعایی در حسینیه‌ی جماران برگزار شد؛ با حضور پر رنگ چهره‌های سیاسی، سی روز مانده به انتخابات زودهنگام.

کمی از ساعت ۵ گذشته بود که محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن، تلاوت خود را به نشانه‌ی آغاز برنامه شروع کرد.

پس از پایان تلاوت قرآن، سیدحسن خمینی و ناطق نوری، دو تن از بزرگان جریان میانه‌روها، با همراهی هم وارد حسینیه شدند؛ حسینیه‌ای که همچنان شکل و شمایلش یادآور بنیانگذار نظام و سال‌های ابتدایی انقلاب است.

مجید مجیدی، کارگردان سینمای ایران، نخستین سخنران این مراسم بود. آقای مجیدی از رفتار اخلاقی و فراجناحی مرحوم دعایی به نیکی یاد کرد و نوع مواجهه‌ی مثبت او با هنرمندان را یادآور شد.

در این مراسم سیدعباس صالحی، نماینده‌ی رهبری در موسسه اطلاعات، و سیدرضا صالحی امیری نیز حضور داشتند. این دو در دولت حسن روحانی به‌عنوان وزیر فرهنگ فعالیت می‌کردند.

سخنران بعدی رضا امیرخانی، نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی بود که در سخنان خود از تواضع سیدمحمود دعایی گفت. آقای امیرخانی در این مراسم که به مناسبت دومین سالگرد درگذشت سیدمحمود دعایی برگزار شده بود، گفت: مرحوم دعایی قدرت شوخی با خود را داشت و لبه‌ی تیز بیشتر  شوخی‌هایش به خودش برمی‌گشت.

امیرخانی خطاب به حضار گفت که بعضی از آنها هم شوخی‌های سیدمحمود دعایی را در خاطر دارند که بسیاری از آنها را هم نمی‌توان تعریف کرد!

محمد خاتمی نیز دقایقی پس از رفتن ناطق نوری در اواسط مراسم به جمع حاضران پیوست و در کنار سیدحسن خمینی نشست.

اسحاق جهانگیری که پس از ورود به جلسه در کنار آقایان ناطق و خمینی قرار گرفته بود و با آنها به گفت‌وگو می‌پرداخت، با ورود خاتمی به صحبت با او سیدحسن مشغول شد. از آقای جهانگیری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی جریان میانه‌روها یاد می‌شود.

یونس شکرخواه، استاد روزنامه‌نگاری دیگر سخنران این مراسم بود. او که سال‌ها با آقای دعایی در روزنامه‌ی اطلاعات همکاری داشت از نحوه‌ی مدیریت و فعالیت‌های سیدمحمود دعایی در رسانه‌ سخن گفت.

آقای شکرخواه گفت: دعایی سفیر حسن نیت بود و هر جا سوءتفاهمی شکل می‌گرفت آن را به تفاهم تبدیل می‌کرد.

مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محسن هاشمی، سیدیاسر خمینی، جواد امام، مسعود سلطانی‌فر، محمدجواد حق‌شناس، حسین علایی، مهدی هاشمی، شهاب طباطبایی، سعید لیلاز، محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان و… از دیگر چهره‌های سیاسی حاضر در این مراسم بودند.

سیدحسن خمینی آخرین سخنران این مراسم که برای یادبود محمود دعایی برگزاری شده، بود.

آقای خمینی در سخنرانی خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره ی مرحوم دعایی، گفت: دعایی آدم خوبی بود، اینکه چه عقیده‌ای داشته باشیم خیلی مهم نیست، آنچه اهمیت دارد این است که بد کسی را نخواهیم و آقای دعایی برای کسی بد نمی‌خواست.

این چهره‌ی شاخص جریان میانه‌روها با بیان خاطره‌ای به ویژگی‌های شخصیتی سیدمحمود دعایی پرداخت: داماد مرحوم دعایی می‌گفت که کسی به او گفته پدر زنت قطعا در جهنم است. با تعجب پرسیدیم چرا چنین حرفی می‌زنید که گفتند او حتما در آن دنیا هم مثل این دنیا در حال آشتی دادن افراد و نجات دیگران است.

آقای خمینی در پایان گفت که به گفته‌ی معصوم باید با رفتار، دیگران را به خوبی‌ها دعوت کنیم و نه با حرف و زبان و دعایی مصداق عمل به ‘كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ’ بود.

پیش از سخنرانی حسن خمینی، از سه کتاب درباره‌ی سیدمحمود دعایی با حضور او، محمد خاتمی و عباس صالحی رونمایی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اتفاقا تبادل نظرات به رشد و تکامل مباحث کمک بسیار می کند اگر مودبانه و محترمانه باشد

  2. ماشاالله اخراجی های انقلاب اسلامی جمع ایشان جمع بوده البته این طور هم میشود گفت نامردان انقلاب اسلامی و دشمن شاد کنندگان و طراحان فتنه و اغتشاشات برای انقلاب اسلامی تحریم کنندگان انتخابات خیانتکاران اصلاحات یه حزبی که رییس اش یه … باشد مابقی وضعیت اش مشخص هستش سال که نکوست از بهارش پیداست نیم ساعت بعد فلان تشریف آورد یک ساعت زودتر فلان صحبت فرمود دو ساعت دیرتر فلان آمد نشست پیش فلان فلان عقب رفت فلان جلو آمد خودتان مسخره کردید یا مردم را انصاف نیوز آشیتو کاشیتو

    1. دلیل افول نظام از ۸۴ هم ورودی هایی مثل جنابعالی هست!
      میشه بفرمایید در کدام عملیات جانباز شده اید؟!

      1
      1
  3. قانون جذب میگوید مومنین مومنین را جذب و منافقین هم جذب کننده هم فکران خود هستند
    در مراسمی همه منافقین آمده اند واضح است برای سالگرد منافق دیگری آمده اند. پس واضح است دعائی در بهشت نخواهد بود.

    1. از تکفیری هایی مانند جنابعالی چنین نظراتی بعید نیست!
      راستی انصاف نظراتی مشمئزکننده مانند این را منتشر کردی پس باید جوابش را هم منتشر کنی و گرنه سایت را تعطیل کنید بهتره!

      1
      1
  4. بله ، در گام دوم انحراف انقلاب، پس از حذف نیروهای ملی و دیندار، جناب دعایی از جمله افرادی بودند که ماسونها را به نهادهای کشور باز گرداند.

    1. با خودت چند چندی اخوی
      یه مقایسه کوچولو با کشورهای اطراف مبینی اهداف انقلاب این نبود انقلاب قرار بود هم دنیا هم آخرت مردم رو درست کنه که رسیدیم به اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا