خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا کرمانی‌ها تصادف می‌کنند؟

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری استان کرمان در یک ماه گذشته، گفت: بیشترین علت وقوع این تصادفات عامل انسانی، عدم توجه راننده به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت زیاد بوده است.

به گزارش سایت فردای کرمان، «سرهنگ حجت پورموسی با بیان اینکه سواری‌ها 70 درصد و موتورسیکلت‌ها 30 درصد در این تصادفات نقش داشتند، افزود: «80 درصد این تصادفات فوتی در شریان‌های اصلی شهرها اتفاق افتاده است و بیشترین علت وقوع این تصادفات عامل انسانی، عدم توجه راننده به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت زیاد بوده است».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از تسنیم کرمان، وی در توضیح بیشتر اظهار کرد: «7 شهروند در تصادفات درون‌شهری شهر کرمان در 7 فقره تصادف و سه شهروند در سه فقره تصادف در شهر رفسنجان جان باختند».

پورموسی ادامه داد: «سه فقره تصادف فوتی با سه کشته در شهر بم، یک فقره تصادف فوتی با دو کشته در سیرجان، یک فقره تصادف فوتی با یک کشته در ارزوئیه و یک فقره تصادف فوتی با یک کشته در بافت از دیگر حوادث رانندگی درون‌شهری هستند که در مجموع این تصادفات، در اردیبهشت‌ماه 17 نفر از شهروندان در درون شهرهای استان کرمان جان خود را از دست دادند».

او با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی در شهرهای استان کرمان، بیان کرد: «متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها شاهد افزایش 100 درصدی تصادفات فوتی هستیم».

رئیس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان گفت: «بیشترین تصادفات فوتی درون‌شهری را در بازۀ زمانی 6 بعدازظهر تا 12 شب داشتیم که 44 درصد این تصادفات را به خود اختصاص داده است و پس از آن 31 درصد تصادفات در ساعت 12 ظهر تا ساعت 6 عصر بوده است».

او خاطرنشان کرد: «75 درصد تصادفات درون‌شهری استان کرمان از ساعت 12 ظهر تا ساعت 12 شب و در ساعت پیک ترافیک اتفاق افتاده است که لازم است شهروندان در این ساعات توجه و احتیاط بیشتری داشته باشند».

پورموسی با اشاره به نقش سرعت در تصادفات فوتی درون‌شهری بیان کرد: «ضرورت دارد که پلیس کنترل بیشتری بر روی سرعت خودروها داشته و زیرساخت‌های کنترل سرعت در شهرها توسعه داده و تقویت شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا