خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: دولتم دولت عدالت و انصاف خواهد بود

سرویس سیاسی، انصاف نیوز: مسعود پزشکیان هدف از حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را رونق به انتخابات با افزایش حضور نمایندگان سلایق گوناگون عنوان کرد و گفت: دولت من دولت عدالت و انصاف و قانون خواهد بود.

نماینده مردم تبریز در مجالس هفتم تا دوازدهم که پیش از ظهر شنبه [12 اردیبهشت 403] برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به ستاد انتخابات کشور آمده بود، در جمع خبرنگاران گفت: حضور سلایق مختلف در عرصه رقابت‌، به ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت مردم کمک می‌کند و بنابراین تصمیم به اعلام کاندیداتوری گرفتم.

خبرنگار انصاف نیوز از آقای پزشکیان پرسید آیا این انتخابات را از انتخابات 1400 متفاوت می‌داند؟ او پاسخ داد: باید این سوال را از شورای نگهبان پرسید اما من امیدوارم در رویه‌های قبلی تجدیدنظر و فضا برای حضور همه سلایق و افکار در انتخابات فراهم شود.

پزشکیان نام دولت خود را دولت عدالت و انصاف و قانون خواند و افزود: قبلا هم گفته‌ام که اگر قانون و عدالت و انصاف را رعایت کنیم، هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم پس از ثبت نام نیز گفت: مشکل کشور، بی‌اعتنایی به قانون و ترجیح منافع گروهی و جناحی به منافع ملی است.

پزشکیان به اهداف مشخص‌شده در سند چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: قرار بود فقر را ریشه‌کن کنیم، قرار بود بی‌عدالتی را از بین ببریم، قرار بود مردم در آسایش و رفاه باشند و قرار بود قدرت اول منطقه باشیم اما چرا نشد؟ چون هر دولتی به‌جای عمل به قانون، بر اساس سلیقه افراد و منافع گروهی و سیاسی خود عمل کرد و مردم را ندید.

او ادامه داد: همه حرف‌های قشنگ می‌زنیم اما زمان اجرا، قانون را کنار می‌گذاریم و بر اساس سلیقه خود عمل می‌کنیم. اگر قرار باشد هر دولتی بر اساس سلیقه خود عمل کند، همین هرج و مرجی می‌شود که شاهدش هستیم. من بارها به دوستان تذکر داده‌ام که اگر ولایت‌مدار هستید، باید خواسته رهبری را اجرا کنید. خواسته رهبری و مردم هم در سند چشم‌انداز و قوانین بالادستی منعکس شده است، چرا اجرا نمی‌کنید؟

آقای پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره همکارانی که برای دولت احتمالی‌اش برمی‌گزیند، گفت: طبیعتا باید ببینیم چه کسانی تجربه و علم و آگاهی تصدی مسئولیت را دارند و وقتی چنین افرادی را پیدا کردیم، باید منت‌شان را بکشیم که مسئولیت قبول و کمک کنند کشور از این وضعیت خارج شود. اگر ملاک انتخاب دولتمردان تخصص و مهارت و علم افراد باشد، دیگر شاهد انتخاب افرادی نخواهیم بود که هیچ فضیلتی ندارند جز نزدیکی جناحی و گروهی.

خبرنگار انصاف نیوز از این کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم پرسید در چند روز اخیر تلاش شد تشییع جنازه مرحوم رئیسی، مهر تایید مردم به دولت سیزدهم و تمایل‌شان به تداوم دولت ایشان ارزیابی شود. در این شرایط چرا شما وارد انتخابات شدید؟ پزشکیان پاسخ داد: چه دولت ایشان و چه هر دولتی دیگری، وقتی موفق است که سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز را اجرا کند. سیاست‌های کلی یعنی ثبات در سیاست‌ها. اگر ثبات وجود داشت، نباید شاهد بی‌عدالتی می‌بودیم، نباید  شاهد تبعیض بین مناطق حاشیه‌ای و مرکزی کشور می‌بودیم، نباید شاهد تفاوت بین قومیت‌ها می‌بودیم و… اگر چنین بود که مردم همه راضی می‌شدند.

پزشکیان درباره وجود یا عدم وجود منابع کافی برای پیشرفت کشور نیز گفت: منابع، فکر و استعداد و دانش آدم‌هاست. منابع مغزها هستند نه زمین و ارز و امکانات. ژاپن و کره چه منابعی دارند که توانسته‌اند به دنیا امکانات صادر کنند؟ اگر منبع می‌خواهیم باید به مغزها اتکا کنیم. باید به آنانی که استعداد و علاقه و دانش ساختن ایران را دارند، میدان دهیم که بیایند و این کشور را بسازند، فارغ از این‌که با من و شما هم‌سلیقه هستند یا نه؟

این کاندیدای ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به نفع کاندیدای خاصی انصراف می‌دهید یا نه؟ گفت: نه، ولی به هر حال شرایط باید طوری پیش برود که اصلح انتخاب شود.

برنامه را کنار می‌گذاریم و از خودمان حرف می‌زنیم

پزشکیان در ستاد انتخابات کشور گفت: اگر می‌خواهیم مشکل مملکت حل بشود باید با هم وحدت کنیم و به عالمان و دانشمندان و انسان‌های توانمند متکی شویم.‌

به گزارش فارس، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو پس از ثبت‌نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ‌در جمع خبرنگاران  ضمن تسلیت سانحه برای شهدای خدمت، گفت: برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور کمک کنیم، وارد صحنه رقابت شدم.

او افزود: آن‌چه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف‌های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آن‌چه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می‌گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم.

پزشکیان گفت: باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بود ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می‌داشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می‌بود.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناظق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان گفت: قانون برنامه باید اجرا می‌شده و باید ارتباط منطقی با دنیا می‌داشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.

او اضافه کرد: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید به‌دنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست‌های کلی باید عمل کنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخ‌گو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را بدست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخ‌گو هم نباشد.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برادر عزیز آقای پزشکیان شما درک خیلی ناقصی از دولتداری و شرایط لازم امروز ایران دارید
    لطفا نه خود و نه ما را زحمت نرسانید
    لطفا

  2. باسلام آقای پزشکیان عزیز نمی خواهد شما مسجد بسازی چراغ مسجد خراب هستش یه چراغ بخرید انگار مسجد می سازی شما یه ملاقات برای مراجعان عزیز خودت بدهید انگار رییس جمهور شدی و سندبالادستی را اجرا کرده فقط شعار ندهید مردم خسته شدن از بی عملی شماها ۳۶ سال کشور دست شما اصلاح طلبان بوده هیچ کاری انجام ندادید و اغتشاشات تحریم ترور تخریب حمایت از بی بندوباری و هزار مصیبت دیگر هم به ارمغان آوردید بعدشم اون حاج آقا آخوند اصلاح طلبان فرمودند اگر آقای پزشکیان صلاحیت اش تایید نشود در ۲۰ تا استان کشور بر رای مردم تاثیر خواهد گذاشت مگر پزشکیان را هم تراز کدام شخصیت انقلاب اسلامی حساب کرده ایشان دروغ کیلومتر نداره

  3. مگه دست خودته!!؟ جناب پزشکیان علیرغم احترامی که برای شما قائلم، اما با عرض پوزش، رییس‌جمهور در جایگاهی نیست که دم از عدالت و قانون و … بزند! نهایتا یک مسئول واحد تدارکات خواه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا