خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسانه‌ها و انتخابات | از حاضرین روز دوم تا لگد به اصلاح‌طلبان!

در دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، رسانه‌های فارسی‌زبان کمابیش بخشی از گزارشات و اخبار خود را به این رویداد اختصاص دادند.

بی‌بی‌سی فارسی:

سایت ‌بی‌بی‌سی به زبان فارسی در گزارشی افرادی که امروز ثبت‌نام کرده‌اند را گزارش کرده است. در مقدمه‌ی این گزارش با تیتر «انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ علی لاریجانی و عبدالناصر همتی ثبت نام کردند»، آمده است: «در دومین روز از ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران، علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس، عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی، محمود احمدی بیغش، استاندار سابق و محمد خوشچهره، استاد سابق دانشگاه با حضور در وزارت کشور نامزدی خود را ثبت کردند.»

اعتماد آنلاین:

وبسایت اعتماد آنلاین گزارش و اخبار بسیاری را به انتخابات اختصاص داده.
از خبرهای ثبت‌نام کنندگان امروز تا پوشش سخنان ظریف -با این تیتر که: «ظریف: کسی به من نگفته در انتخابات نیا»- و خبری به نقل از تابناک که گمانه‌زنی از آمدن احمدی نژاد است!

رادیو زمانه:

این وبسایت نیز امروز دو خبر درمورد انتخابات را پوشش داد، یکی درمورد ثبت‌نام لاریجانی با تیتر: «علی لاریجانی در انتخابات ثبت نام کرد و وعده حل مسئله تحریم‌ها را داد» و دیگری خبر مراجعه سه زن به وزارت کشور برای ثبت‌نام در انتخابات پیش رو با تیتر: «سه زن برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات رفتند؛ مسئولان ثبت‌نام آن‌ها را «واجد شرایط» ندانستند»

جهان نیوز:

این وبسایت اصولگرا نیز تعدادی از اخبار انتخابات را پوشش داده بود؛ از ثبت‌نام خوش‌چهره و اخبار آنها که در روز دوم ثبت نام کردند تا توصیه‌ی حجت الاسلام ابوترابی فرد در نماز جمعه مبنی بر اینکه نامزدها در مناظره‌خای انتخاباتی اخلاق سیاسی را رعایت کنند.

این وبسایت غیر از کار کردن خبر ثبت نام همتی، فیلمی را اختصاصا کار کرده با این تیتر که «آقای همتی چرا دستت میلرزه؟!» که پاسخ همتی به سوالی است که یکی از خبرنگاران پرسیده است.

رجانیوز:

این وبسایت که نزدیک به طیف پایداری است، در گزارشی تند با تیتر «سقوط علی لاریجانی به ارتفاع پست؛ | بی‌اخلاقی علیه شهدای خدمت در اولین روز فعالیت انتخاباتی علی لاریجانی/ بدل روحانی منتقدان خود را «اهریمن» خواند!»، به توییت علی لاریجانی و حضور او در انتخابات پرداخته است.

لاریجانی در توییتر نوشته بود:«برای عبور از موانع، باید از روشهای منسوخ، #ارتفاع_بگیریم 
«ملت قوی، دولت زمینه‌ساز»

نویسنده‌ی گزارش، توییت مذکور را توهین به «نحوه‌ی شهادت» رئیسی و همراهانش دانسته و نوشته است: «پس از گذشت سه سال، علی لاریجانی صبح امروز و ساعاتی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور با انتشار یک توئیت، به شهدای خدمت کنایه زده و نحوه شهادت آنها را به تمسخر گرفت که با واکنش تند مردم و مسئولین رو به رو شد.»

همچنین در خبری دیگر با تیتر «دعوت بیش از ۵۰۰ نفر از ادوار تشکل‌های دانشجویی از فتاح/ استدعا داریم تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنید» به انتشار یک نامه پرداخته است که از فتاح دعوت به حضور کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا