خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فعالیت انتخاباتی رسانه‌ها | «سردار وحید» و زهره الهیان حاضرین پرسروصدای امروز


امروز نیز رسانه‌های فارسی زبان، بخشی از اخبار و گزارش‌های خود را به انتخابات زودهنگام پیش‌رو  اختصاص دادند.

کیهان:

این روزنامه آخرین خبرها از ثبت‌نام کاندیداها را مورد توجه قرار داده و تیتر زده است: «۱۷ نفر ثبت‌نام کردند، نامزدهای دیگری در راهند»

شرق:

تیتر یک امروز روزنامه‌ی شرق با عنوان: «مسافران فاطمی به پاستور» که اشاره‌ای به توییت اعلام حضور لاریجانی نیز است، مروری است بر ثبت نام نامزدها تا پایان روز دوم و آنچه در حساب کاربری برخی نامزدها و فضای مجازی گذشته است.

همچنین در گزارش تحلیلی دیگری به قلم داود حشمتی با تیتر «وحدت شکن با شعار علیه پدرخوانده‌ها آمد | پیام ثبت‌نام زودهنگام جلیلی»، این گزارش به تحلیل حضور جلیلی و پیام آن برای اصولگرایان و طرفداران دولت رئیسی پرداخته است.

بی‌بی‌سی فارسی:

این وبسایت فارسی زبان در تیتری خبری نوشته است «انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ ۱۷ داوطلب نامزدی تا پایان روز سوم ثبت نام کردند». در این مطلب به اختصار هریک از شخصیت‌هایی که امروز ثبت‌نام کرده‌اند هم معرفی شده و پیشینه‌ای از آنها داده شده است.

همچنین در ویدئویی حاشیه‌های ثبت نام نامزدها را هم پوشش داده‌اند: «چت جی‌پی‌تی و قطع برق و تف برای پاک کردن انگشت»

اسپوتنیک:

این وبسایت در خبری ثبت‌نام زهره الهیان را پوشش داده است. در بخشی از این خبر نوشته است: «الهیان در گذشته توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر رفاه و تأمین اجتماعی معرفی شده بود اما به دلیل مخالفت مراجع تقلید با وزیر شدن زنان این پیشنهاد را رد کرد و برخی از مراجع تقلید از جمله آیت‌الله صافی گلپایگانی از این اقدام او تقدیر کردند.»

خبرآنلاین:

این وبسایت نیز علاوه بر پوشش رویدادهای انتخاباتی امروز در تحلیلی نوشته‌ی «مهدی عرب صادق» به این موضوع پرداخته است که دوقطب اصلی انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی می‌توانند باشند.

همچنین اخبار و تحلیل‌های بازنشری درمورد «پاسخ منفی قالیباف به درخواست‌ها برای کاندیداتوری تا این لحظه»، «کاندیداتوری قاضی‌زاده هاشمی در روز دوشنبه»، پاسخ رد مولاوردی به سوالی درمورد اینکه نامزد خواهد شد یا نه و گمانه‌زنی درمورد اینکه مجری مناظره‌های انتخاباتی ممکن است چه کسانی باشند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز:

این کانال تلگرامی به بهانه‌ی ثبت‌نام وحید حقانیان دو پست منتشر کرده است، اولی بیوگرافی مختصر است که در پایان آن نوشته است «دکتر حقانیان از سال ٧١ تا ٧٩ به عنوان دستیار معاونت سیاسی امنیتی دفتر رهبری فعالیت داشت. در دهه هشتاد به عنوان معاون امور ویژه دفتر رهبری منصوب شد و تا سال ١۴٠٠ در این جایگاه فعالیت می‌کرد. وی ٣سال پیش بازنشسته شد و هم‌اکنون مسئولیتی در دفتر رهبر انقلاب ندارد»؛ و دومی فیلمی منتشر کرده حضور رهبری در پای صندوق رای انتخابات ۹۸ با این توضیح: «فیلمی مربوط به حضور رهبری در پای صندوق رأی در انتخابات اسفند ١٣٩٨ که ظاهرا یکی از اعضای تیم حفاظت به تغییر مکان و جلوتر آمدن سید وحید حقانیان واکنش نشان داده و مجادله‌ای رخ می‌دهد.
#حافظه_سیاسی»

همچنین در پستی دیگر خبری در مورد احمدی نژاد پرداخته و نوشته است: «محمود احمدی‌نژاد امشب در جمع هواداران خود در میدان نارمک اعلام کرد جمع بندی های نهایی را انجام می‌دهم. برخی منابع خبری نیز مدعی شده‌اند احمدی نژاد فردا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند.»

ایران وایر:

این وبسایت نیز به ثبت‌نام زهره الهیان پرداخته و تیتر زده است «ثبت‌نام زهره الهیان؛ زنی در فهرست تحریم‌های اروپا و «تابع شورای نگهبان»».

گفتنی است در روز سوم ثبت‌نام نامزدها احمد رسولی‌نژاد، نماینده دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم و یازدهم مجلس و پس از او وحید حقانیان، معاون سابق اجرایی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و مسعود پزشکیان، وزیر پیشین بهداشت و پس از آنها حبیب‌الله دهمرده، نماینده ادوار گذشته مجلس از استان سیستان و بلوچستان و علیرضا زاکانی، شهردار تهران و همچنین محمدرضا میرتاج‌الدینی، فداحسین مالکی و زهره الهیان با ثبت‌نام داوطلب نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اصلاحات همیشه مغزش معیوب بوده .. نماینده خود اصلاحات را بعرستید من گفتن ها باز خودتون می دونید …..البته کسی را بفرستید که تایید صلاحیت بشه ولی نماینده خود شما باشه دیگه ….

  2. به والله اگر نماینده اصلاحات بیاد ولی رای کم بیاره براتون بهتره به خدا …پایه اون رای بیشتر احتمال داره بعدا براتون ماندگار بشه حالا دیگه ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا