خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«یک باغ سالم در دره مرادبیگ همدان نداریم»

به دلیل ساخت‌وساز در باغات یک مورد باغ سالم در منطقه دره مرادبیگ باقی نمانده‌است!

به گزارش سایت همدان پیام، «رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: جهاد کشاورزی استان قانون موجود در جلوگیری از ساخت‌وساز در باغات را رها کرده است.

اکبر کاوسی‌امید در صحن شورا با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: بیشتر این ساخت‌وسازها در باغات است و تا زمانی که راه‌حل ایجابی ارائه نشود تنها با اقدامات سلبی کار پیش نمی‌رود.

او با بیان اینکه علاوه بر شهرداری، دولت و جهاد کشاورزی نیز در افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در باغات قصور داشته‌اند، گفت: در اقدام سلبی خواستار تشکیل کمیسیون ماده 100 سیار شدیم که در این موارد سریع از ساخت‌وساز جلوگیری شود.

او با بیان اینکه به دلیل ساخت‌وساز در باغات یک مورد باغ سالم در منطقه دره مرادبیگ باقی نمانده است، تصریح کرد: این مهم مطالبه ما در شورا از دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی برای وضع یک قاعده و چهارچوب به منظور استفاده مطلوب است.

به گزارش فارس، کاوسی‌امید با تأکید بر اینکه باید قانون ساخت‌وساز و تعیین حریم باغات اصلاح شود، خاطرنشان کرد: به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید پیشنهادی علمی، کارشناسانه و متناسب با مسائل روز در این خصوص به شورای عالی استان‌ها و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای‌اسلامی ارائه دهیم.

او با بیان اینکه نباید در حفظ باغات در مجلس برای تمام شهرها یک قانون تعیین شود، یادآور شد: این مهم باید با وضع دستورالعمل‌های استانی و شهری گرفته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌اسلامی شهر همدان اظهار کرد: برای حفظ باغات که تنفس‌گاه‌ها و شش‌های شهر هستند مسئولیت ارائه پیشنهادات علمی، درست و دقیق برای اصلاح قوانین در این خصوص را داریم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا