خرید تور تابستان

بهترین نقش‌آفرینی ثریا قاسمی از نگاه فیلم‌نیوز

ثریا قاسمی در فیلم «شام آخر» یکی از مهمترین و متفاوت‌ترین بازی‌های کارنامه‌اش را در نقش دایه‌ای سختی‌کشیده و غیرکلیشه‌ای به نمایش گذاشت.

به گزارش فیلم‌نیوز، ثریا قاسمی نقش‌های مهم زیادی در کارنامه دارد و سخت است بتوانیم دست روی یکی از آنها بگذاریم و به عنوان بهترین انتخاب کنیم اما یکی از منحصربفردترین آنها، «آفاق» در فیلم «شام آخر» است. فریدون جیرانی بسیار هوشمندانه دست به این انتخاب زده و از ثریا قاسمی خواسته از قالب همیشگی دایه‌ها و خدمتکارهای ایرانی خارج شود و در قالبی جدید دست به تجربه بزند.

درباره نقش: آفاق در فیلم «شام آخر» دایه و خدمتکار میهن است و تمام ماجرای فیلم توسط او در یک فلاش‌بک روایت می‌شود. ما مدام داستانی را تو زنی رنج‌کشیده که از چهارده سالگی به عقد مردی مسن و عقیم درآمده و زندگی‌اش دوامی پیدا نکرده. بعد از آن دیگر هیچ‌وقت ازدواج نکرده و عوض آن میهن را بزرگ کرده است. او همدم همیشگی میهن است و با اینکه ازدواج زنی با سن‌و‌سال میهن با پسری جوان در جامعه پذیرفته نیست اما او را حمایت می‌کند و نقش همدم را برای میهن تا پایان حفظ می‌کند. او تمام تلاشش را می‌کند تا از حقوق میهن پس از مرگش هم دفاع کند.

درباره بازی : آفاق یکی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه بازیگری ثریا قاسمی است. قاسمی در این فیلم ساختارشکنی می‌کند و رفتارش به نحوی است که نه در رفتار و نه عقاید مشابه سایر زنان همسن‌و‌سال خودش نیست. او سیگار می‌کشد و راحت و بی‌قید حرف می‌زند. خیلی از جاها هم‌پای میهن هیجان‌زده برخورد می‌کند و آخر فیلم هم شروع می‌کند به آواز خواندن. با اینکه نقش چندان پررنگی در فیلم نیست اما بازی‌اش در کل اثر، اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا